بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
نخستین مصاحبه سرمربی جدید تیم ملی هندبال؛
سرمربی جدید تیم ملی هندبال ایران گفت: برای موفقیت در مسابقه های هندبال قهرمانی سال 2015 جهان در قطر به حمایت بیش از پیش کمیته ملی المپیک امیدواریم.
تدبیر24: مردم ایران از «بوروت ماچک» (Borut Macek) خاطره بسیار خوشی دارند، چرا که تیم ملی هندبال کشورمان با هدایت این مربی اهل اسلوونی موفق شد مقام نایب قهرمانی و مدال نقره بازی های آسیایی 2010 گوانگ ژو چین را برای ایران به ارمغان آورد.

ماچک فقط 45 روز پیش از آغاز بازی های آسیایی گوانگ ژو هدایت تیم ملی هندبال ایران را بر عهده گرفت و زمان زیادی برای پرداختن به مسایل فنی نداشت، اما آنقدر در موضوع روانشناسی و برقراری ارتباط حسنه با بازیکنان خبره بود که کادر فنی و بازیکنان تیم ملی در مدت زمانی کوتاه توانستند با وفاق و همدلی، افتخاری بزرگ را برای ایران در بازی های آسیایی رقم بزنند.

این مربی اهل اسلوونی که پس از بازی های آسیایی گوانگ ژو، ایران را ترک و به قطر عزیمت کرد، پس از 3 سال بار دیگر به کشورمان بازگشت و هدایت تیم ملی هندبال ایران را برای حضور در مسابقه های قهرمانی سال 2015 جهان در قطر بر عهده گرفت. این رقابت ها بهمن ماه سال آینده برگزار می شود.

تیم ملی هندبال ایران چندی پیش با هدایت «رافائل کاستلو» اسپانیایی برای نخستین بار با کسب مقام سوم شانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا، به مسابقه های قهرمانی جهان صعود کرد و فدراسیون هندبال ایران پس از آن تصمیم گرفت با قطع همکاری با کاستلو، هدایت تیم ملی را بار دیگر به ماچک بسپارد.

«بوروت ماچک» در نخستین مصاحبه خود پس از بازگشت به ایران و انتخاب مجدد به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان، به پرسش های خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به قرار زیر پاسخ داد:

ایرنا: پس از 3 سال بار دیگر به ایران بازگشتید. در این خصوص توضیح دهید.

ماچک: از اینکه مسوولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون هندبال بار دیگر از من دعوت به همکاری کردند و به ایران بازگشتم بسیار خوشحالم. اطمینان داشته باشید که تمام تلاشم را به کار می گیرم تا تیم ملی هندبال ایران بتواند در مسابقه های قهرمانی جهان در قطر بهترین نتیجه را کسب کند.

ایرنا: هندبال ایران برای نخستین بار با کسب مقام سوم آسیا، جهانی شده است و این بار می خواهد در جهان اظهار وجود کند. برای موفقیت چه نیازهایی دارید؟

ماچک: مقام خوب ایران در مسابقه های اخیر قهرمانی آسیا وظیفه ما را دشوارتر کرده است. به ملی پوشان هندبال ایران اعتقاد و ایمان فراوانی دارم و برای اجرای برنامه هایم از جمله برگزاری اردوهای آماده سازی و شرکت در تورنمنت های مختلف به حمایت بیش از پیش کمیته ملی المپیک نیازمندیم و به این حمایت امیدوار هستیم.

ایرنا: شما در بازی های آسیایی گوانگ ژو نشان دادید در مدتی کوتاه به خوبی می توانید از نظر روحی و روانی با بازیکنان ارتباط برقرار کنید. با توجه به این پیشینه فکر می کنید تا چه اندازه موفق باشید؟

ماچک: اعتقاد دارم ارتباطات خوب بین بازیکنان و سرمربی به نتیجه خوبی ختم می شود و موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

ایرنا: تعدادی از ملی پوشان با حمایت از رافائل کاستلو اسپانیایی که تیم ملی هندبال ایران با هدایت وی برای نخستین بار جهانی شد، تهدید کرده اند اگر ماچک سرمربی شود برای تیم ملی بازی نخواهند کرد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

ماچک: پس از پایان مسابقه های لیگ برتر هندبال، برنامه های تیم ملی را اعلام کرده و برای بازیکنانی که انتخاب کردیم دعوت نامه ارسال می کنیم. با توجه به شناخت دوطرفه ای که من و بازیکنان از یکدیگر داریم، اکثر آنان در تمرینات تیم ملی شرکت می کنند و من هم تا آنجا که در توانم است سعی خواهم کرد شرایطی فراهم کنم تا به نتایج خوبی برسیم.

ایرنا: با توجه به اینکه شما در دوره قبلی حضورتان در ایران فقط 45روز در کشورمان بودید، زمان زیادی برای تغییر سیستم و ساختار تیم ملی و جوانگرایی نداشتند. با توجه به فرصت یک ساله تا مسابقه های قهرمانی جهان آیا برنامه ای در این خصوص دارید؟

ماچک: اکنون صحبت کردن در خصوص تعویض برخی چهره ها زود است. باید تمرینات تیم ملی آغاز شده و چند اردوی تدارکاتی پیش بینی شده برگزار شود و پس از آن پاسخ این پرسش را بدهم.

ایرنا: پرسش اصلی ما در خصوص تغییر سبک و نحوه بازی هندبالیست های ایران از حالت قدرتی به سرعتی و اجرای بازی هوشمندانه و تکنیکی است.

ماچک: برای پاسخ به این پرسش باید منتظر پایان لیگ برتر هندبال باشیم و ببینیم در آن زمان چه بازیکنانی در اختیار داریم و پس از آن در خصوص تغییر استرات‍ژی و ساختار تیم ملی فکر کنیم، چرا که امکان دارد در این مدت بازیکنان مصدوم شوند و برخی از آنان را در اختیار نداشته باشیم.

ایرنا: در خصوص برنامه های تیم ملی هندبال بیشتر توضیح دهید.

ماچک: در نخستین مرحله 25 بازیکن را به تیم ملی دعوت می کنیم و اولین اردو را در ایران به تمرینات بدنسازی و فیزیکی اختصاص می دهیم. سپس پیش بینی شرکت در تورنمنت های خارج از ایران در اروپا را هم خواهیم کرد.

ایرنا: مردم ایران که از شما خاطره خوشی دارند، تمایل داشتند پس از کسب مدال نقره بازی های آسیایی 2010 گوانگ ژو چین به کارتان ادامه دهید اما چنین نشد و به قطر رفتید. آیا دلیل اصلی ترک ایران مسایل مالی و پیشنهاد وسوسه انگیز قطری ها بود؟

ماچک: بله. زندگی همین است. در وهله نخست باید بازی های آسیایی گوانگ ژو را فراموش کنیم و منتظر تغییرات دیگر باشیم، چرا که این بازی ها به تاریخ پیوست. واقعیت همین است. به خاطر اینکه قطر پیشنهاد خوبی به من داد به این کشور رفتم. باز هم به خاطر اینکه مردم ایران را دوست داشتم، بازگشتم تا فعالیتم را اینجا ادامه دهم و از این بابت بسیار خوشحالم. من هم از اتفاقات و نتایجی که تیم ایران پس از رفتنم کسب کرد، ناراحتم.

ایرنا: تیم ملی هندبال ایران دو سال قبل حواشی فراوانی داشت و در حالی که چند تن از بازیکنان مطرح خود را در پانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در عربستان سعودی به همراه نداشت، مقامی بهتر از پنجم کسب نکرد. چه تمهیداتی می اندیشید که نظیر چنین اتفاقی تکرار نشود؟

ماچک: اطلاعاتی در خصوص مسابقه های دو سال قبل ایران در عربستان سعودی ندارم. من با خاطره خوب، ایران را ترک کردم و اکنون نیز با خاطره خوبی بازگشتم. در مدت کوتاه حضور قبلی ام در ایران هم کارم را بدون مشکل انجام دادم.

ایرنا: آیا در مدتی که در کشورمان نبودید هندبال ایران را دنبال می کردید؟

ماچک: بله. هرگاه تیم ملی هندبال ایران در مصاف با حریفان شکست می خورد، ناراحت می شدم و هرگاه به پیروزی می رسید خوشحال بودم.

ایرنا: کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان برای تقویت تیم کشورمان از بازیکنان ایرانی الاصل خارج از کشور استفاده کرده است. آیا شما در این خصوص تصمیمی دارید؟

ماچک: صحبت کردن در خصوص این مساله زود است. این را هم بگویم که «مهمت بچیروویچ» سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران نیز اهل اسلوونی است. البته هندبال با بسکتبال یا فوتبال تفاوت دارد و فکر نمی کنم بازیکن مطرح ایرانی الاصلی در خارج از کشور داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها