بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
زندانی فراری که در محیط وی چت، زنان را شناسایی و از آنها کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر شد.
تدبیر24: سرهنگ محمد مهدی کاکوان رئیس فتای شهرستان تهران در تشریح جزییات خبر دستگیری یک کلاهبردار که از بستر وی چت برای شناسایی و سوء استفاده از قربانیان خود استفاده می کرد، گفت: چندی پیش زن جوانی با مراجعه به پلیس فتای تهران عنوان کرد که با یک مرد جوان در وی چت آشنا شده است.

وی با بیان این که مالباخته در اظهارات خود عنوان کرد که این مرد خود را معاون حقوقی و امور بین الملل بانک مرکزی معرفی کرده بود، گفت: این کلاهبردار به بهانه گرفتن وام 50 میلیونی برای این زن، مبلغ 15 میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده بود.

رئیس پلیس فتای تهران با بیان این که بررسی های اولیه نشان داد متهم به بهانه گرفتن وام 50 میلیونی برای مالباخته اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است، گفت: تحقیقات برای شناسایی این فرد آغاز شد و سرانجام این مرد 36 ساله به نام «داوود» در دام مهندسان پلیس فتا گرفتار شد.

سرهنگ کاکوان با بیان این که مأموران در بررسی برنامه های تلفنی و تجهیزات رایانه ای این مرد متوجه شدند «داوود» بدین شیوه و در بستر نرم افزار موبایل وی چت از زنان دیگر نیز کلاهبرداری کرده است، گفت: کارآگاهان پلیس فتا توانستند سه تن از این زنان را شناسایی و از آنان برای ثبت شکایت خود از این فرد دعوت کنند.

وی با بیان این که یکی از مالباختگان جدید در اظهارات خود عنوان کرد که با «داوود» در قسمت Public (عمومی) وی چت آشنا شده و به بهانه خرید یک خودروی 206 پنج میلیون تومان به وی داده است، گفت: بررسی ها نشان داد «داوود» به بهانه خرید خودروی جدید، مالباخته را مجاب کرده خودروی سواری پراید خود را به ارزش پنج میلیون تومان به فروش برساند و پس از گرفتن این پول، از محل متواری شده است.

رئیس پلیس فتای تهران با بیان این که یکی دیگر از مالباختگان یکدست آینه و شمعدان نقره به ارزش 70 میلیون تومان را به عنوان ضمانت وام 40 میلیونی به داوود داده بود، گفت: داوود هر بار در وی چت خود را یکی از مسؤلان بانک یا شرکت های خودروساز معرفی کرده و به بهانه ارائه وام یا تغییر خودرو، از زنان کلاهبرداری می کرده است.

سرهنگ کاکوان با بیان این که بررسی سوابق این مرد نشان داد وی دارای سوابق متعدد در زمینه خیانت در امانت و کلاهبرداری است، گفت: بررسی ها نشان داد «داوود» در سال 90 به اتهام کلاهبرداری روانه زندان شده بود، اما پس از اخذ مرخصی از زندان، متواری شده و دیگر به زندان بازنگشته بود که بر همین اساس سازمان زندان ها نیز به دنبال ردپایی از این زندانی فراری بودند.

وی با بیان این که بررسی کارآگاهان، زوایای پنهان دیگر اقدام های مجرمانه «داوود» را در وی چت فاش کرد، گفت: در جدیدترین پرونده این فرد، مشخص شد «داوود» باز هم در بستر وی چت با مردی آشنا شده و به بهانه دریافت مجوز صرافی از بانک مرکزی، 30 میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران با بیان این که نرم افزار های اینترنتی و موبایلی دارای کارکردهای متفاوتی هستند و گاهی افراد سودجو با تکیه بر این نرم افزارها اقدام به اعمال مجرمانه می کنند، گفت: کاربران این گونه نرم افزارها چه در موبایل و چه کامپیوتری باید هوشمند باشند و به راحتی به افراد اطمینان نکنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها