بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
تپه‌های شنی ریگان و ماسه بادی فردوس رفسنجان، از مناطق بکر گردشگری کشورند که مکان مناسبی برای توریست درمانی به شمار می‌روند‌.
تدبیر24: منطقه کویر، فصل بهار بهترین موسم برای تجربه شن درمانی و ماسه درمانی در ریگان و رفسنجان است و از این رو هر سال تعداد بیشماری از هموطنان در ایام نوروز برای این مهم به استان کرمان سفر می‌کنند‌.
 
بخشدار فردوس رفسنجان به ایسنا گفت: 30 هکتار از بخش فردوس رفسنجان را تپه‌های ماسه‌ای و نعمت خدادادی تشکیل داده است که ظرفیت جذب گردشگران را داراست.
 
"عباس نقیبی" می‌گوید: ‌این ماسه‌ها برای درمان از جمله بیماری‌های پوکی استخوان مفید است، همچنین برای تفریح و ورزش نیز مهیج و لذت‌بخش است.
 
وی در خصوص ایجاد تسهیلات برای مسافران نوروزی به منظور استفاده از تپه‌های ماسه بادی این بخش، اظهار کرد: این تپه‌ها پتانسیل جذب گردشگر را دارند و تمهیداتی برای حضور پرنشاط مسافران اندیشیده شده است تا این عزیزان علاوه بر حضور در تپه‌های ماسه‌ای فردوس از اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان رفسنجان نیز دیدن نمایند و خاطره خوبی برای مسافران محترم نوروزی رقم بخورد.
 
نقیبی بیان کرد: در فردوس آثار گردشگری فراوانی از جمله برج و بارو و مسجد و آب انبار از سال‌های قدیم حدود 160 سال قبل به یادگار مانده است.
 
و اما مرتفع ترین تپه‌های شنی جهان نیز هر سال در ایام نوروز میزبان بیمارانی است که برای درمان دردهای مفصلی خود به شن‌های کویر لوت پناه می‌برند و این درحالی است که شرایط توریست درمانی در این مناطق مهیا شده و مردم ریگان امسال نیز در انتظار مهمانان نوروزی هستند.
 
شهرستان ریگان در شرق کرمان یکی از مناطق بکر گردشگری کشور محسوب می‌شود و یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری این شهرستان کویرهای بکر این شهرستان کویری کرمان است.
 
مهم‌ترین جاذبه گردشگری ریگان تپه های شنی این شهرستان است که به عنوان بزرگترین تپه‌های شنی جهان شهرت دارند و مکان مناسبی برای توریست درمانی است.
 
فرماندارریگان به ایسنا می‌گوید: با توجه به اینکه مناطق بکر و جاذبه‌های گردشگری در مناطق کوهستانی ریگان وجود دارد، این شهرستان از اسفند ماه آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.
 
"مجید اعتمادی"، با اشاره به بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان ادامه داد: در ایام نوروز گردشگران و مسافران زیادی از این شهرستان بازدید می‌کنند و ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان ریگان با فراهم کردن امکانات برای مسافران، فضایی به یاد‌ماندنی برای آنها ایجاد می‌کند.
 
وی می افزاید: با توجه به اینکه اکثر مسافران و گردشگران در ایام نوروز به مناطق جنوب مسافرت می‌کنند و بیشتر آنها برای بازدید از بندر بزرگ چابهار از شهرستان ریگان عبور می‌کنند، این شهرستان برای پذیرایی از گردشگران آمادگی کامل دارد و با توجه به اینکه سال گذشته گردشگران زیادی از جاذبه‌های این شهرستان بازدید کردند، امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر تعداد گردشگران افزوده می‌شود.
 
اعتمادی ادامه می‌دهد: یکی از مناظر بدیع و چشم اندازهای طبیعی شهرستان ریگان تپه‌های شنی است که با ارتفاع ۷۵ متر وعرض پنج کیلومتر بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.
 
وی می گوید: نکته قابل توجه در خصوص این تپه‌ها خاصیت درمانی تپه‌های شنی ریگان است، بطوری‌که بسیاری از گردشگران از استان‌های مجاور کرمان برای درمان بیماری‌های خود به این تپه هاروی ‌می‌آورند و گرمای این تپه‌های را نسبت به آب گرم‌های مختلف ارجح می‌دانند.
 
فرماندار ریگان می‌گوید: ‌امکانات اولیه مثل فراهم آوردن جا و مکانی برای استراحت، نصب تعدادی آلاچیق به صورت طبیعی، نصب سرویس بهداشتی و ایجاد راه مناسب جهت دسترسی به تپه‌ها از اقدامات اولیه برای این تپه‌های منحصر به فرد در شهرستان است.
 
به گزارش ایسنا، تپه‌های بلند مملو از شن‌های نرم ریگان زمینه" اسکی بر روی شن" را فراهم کرده است‌، بهار امسال زیبایی‌های کویر را از نزدیک احساس کنید‌.
 
 فرزانه لشکری، منطقه کویر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها