بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
عبدالله ناصری خبر داد:
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی فریب رسانه‌های اقتدارگراست که می‌خواهند اصلاح طلبان را مجبور کنند فعالیتهای خود را برای انتخابات بیان کنند و رسانه‌ها را از پرداختن به مسائل اصلی بازدارند.

تدبیر24: برخی از هم اکنون معتقدند باید برای وضعیت کاندیداتوری دور آینده مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری و زودتر باید تکلیف لیست‌های طرفین رقابت مشخص شود و در مقابل برخی کارشناسان هم این ورود به مسایل انتخاباتی را استقبال پیش از موعد می دانند.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در همین رابطه معتقد است که طرح سرلیستی ناطق نوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی او را مکدر کرده است.

او می‌گوید هنوز مسایل واجب‌تری در کشور برای رسیدگی وجود دارد و برخی برای "وکیل‌الملة" شدن زیادی عجله دارند. در همین رابطه با این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به گفتگویی کوتاه نشستیم که در ادامه می خوانید.

آنا: آقای ناصری به عنوان یک کارشناس سیاسی استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو را چگونه ارزیابی می کنید؟

فکر نمی‌کنید الان برای ورود به بحث انتخابات مجلس خیلی زود است، الان بحث‌های خیلی ضروری‌تری وجود دارد که باید به آن پرداخت.

آنا: مثلاً چه موضوعاتی ؟

مثلاً موضوعاتی که آقای روحانی در جشنواره مطبوعات به آن اشاره کردند، مسلماً مباحثی همچون نظم دهی به افکار عمومی در جریان هدفمند کردن یارانه ها، تساوی عدالت در برخورد با رسانه ها و بحث آزادی مطبوعات، بحث رفتار دولت و حکومت نسبت به مطبوعات،پیگیری مفاسد اقتصادی و بحث های هسته ای بسیار جدی تر از انتخابات مجلس است که دو سال به شروع آن زمان مانده.

آنا: آقای ناصری همه این مباحثی که فرمودید سوژه های مداوم ما هستند.

تاکید من این است که نباید به یکسری از مسائل زودتر از موعد مقرر پرداخت. چون به نظر می رسد الان زمان گفتن این مسائل نیست و ما کلی گویی می کنیم.

آنا: برخی دیگر از فعالان سیاسی نیز مانند شما معتقدند الان برای ورود به مباحث انتخاباتی زود است اما این تنها در ظاهر است،به طور عملی جریان های سیاسی فعالیت های خود را برای انتخابات مجلس از هم اکنون آغاز کردند اما همه در زمان مصاحبه مدعی می شوند که الان برای ورود به این مباحث زود است.

بله درست است،فعالیت ها برای انتخابات مجلس شروع شده ولی قرار نیست همه چیز گفته شود،این سیاستی است که اصلاح طلبان و همه جناح های دیگر در پیش گرفته اند و این یک کار هوشمندانه است اما جامعه نباید درگیر این مسائل شود. بنابراین در این زمینه تنها کلی گویی‌هایی می شود که برای مردم قابل شنیدن نیست.

آنا: مثلا اخیرا بحث آرایش سیاسی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و سرلیستی آقای ناطق نوری بسیار مطرح است.

این یک بحث نپخته است که یکی از آقایان مطرح کرد، دوستان ما بعضا برخی مطالب را زودهنگام مطرح می کند و باعث ناراحتی می شوند. بحث آقای ناطق را که مطرح کردند هم ایشان را ناراحت و کرد هم برخی دوستان دیگر را.

بهترین کار این است که الان به این موضوعات نپردازیم من معتقدم این فریب برخی رسانه های خاص است که مسائل انتخابات را که به دو سال آینده مربوط می شود برجسته می کنند تا اصلاح طلبان را مجبور کنند فعالیت های خود را برای انتخابات بیان کنند و رسانه ها را از پرداختن به مسائل اصلی کشور بازدارند.الان جامعه دنبال این است که ببیند آقای روحانی چه کار می کند و چه موانعی برای بهبود شرایط کشور سر راهش وجود دارد.

قرار بوده دولت قبل طبق قانون در سال 91 قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد اما به خاطر خوش آمد مردم و برای خوب نشان دادن خودش این کار را انجام نداده و الان در سال 93 هزینه سنگینی را بر دوش دولت جدید گذاشته که باعث مشکل تر شدن کار برای دولت می شود.این دام رسانه های اقتدار گرا است که می خواهند اصلاح طلبان را درگیر این فضا کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها