بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

 تدبیر24: «استقلال ايران» در جاده‌ موفقيت در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا،‌ اين هفته با بوريرام تايلند روبه‌رو است؛ تيمي که بر خلاف فوتبال ملي تايلند، تيم قدرتمندي را به خاطر استفاده از بازيکنان خارجي‌اش تشکيل داده و اکنون «شگفتي‌ساز» فصل جاري اين رقابت‌ها لقب گرفته است. به گزارش ايسنا، امير قلعه‌نويي در آستانه ديدار برابر بوريرام تايلند درباره بازي پيش ‌روي اين تيم، بحث‌هاي به وجود آمده با فتح‌الله‌زاده، عدم راي اعتماد به سلطاني‌فر و ... صحبت کرد:

پس از موفقيت تيم ملي در صعود به جام جهاني اکنون همه نگاه‌ها به بازي استقلال و بوريرام است .

به هر حال شما مي‌دانيد اشکالي که به اين مسابقات وارد است اين که تيم‌هاي غرب آسيا مجبورند با دو تيم در يک فصل کامل اين مسابقات شرکت کند. تيم ما پارسال خيلي هماهنگ شده بود، اما متاسفانه اکنون بايد با تيم جديدي وارد رقابت‌ها شويم و اين چيزي است که براي تيم‌هاي غربي مشکل‌ساز است. البته ما اکنون نسبت به اول فصل پس از پنج بازي هماهنگ‌تر شده‌ايم. بايد بگويم که بوريرام نمي‌تواند نماينده‌اي براي فوتبال تايلند باشد، همان طور که الريان قدرتمندتر از تيم ملي قطر بود. شما ديديد که الريان را بازيکنان بين‌المللي تشکيل مي‌دادند. آنها سه بازيکن برزيلي داشتند. تيم تايلندي هم از هفت، هشت بازيکن خارجي استفاده مي‌کند و يک تيم چند مليتي است. البته ما هم استقلال هستيم و نماينده فوتبال ايران.

اتفاق ويژه‌اي که در اين چند سال در فوتبال ايران افتاده اين است که در بازي‌هاي آسيايي نگاه هواداران به مسابقات ملي است. طرفداران پرسپوليس هم اعلام کرده‌اند که براي بازي چهارشنبه به ورزشگاه مي‌آيند .

من ممنون آنها هستم. اين نگاه ملي مردم واقعا قابل احترام است. آن هم در شرايطي که متاسفانه خيلي‌ها در ميان مسوولان چنين نگاهي را ندارند. شما ببينيد متاسفانه در شش، هفت روز گذشته چقدر عليه ما تبليغ و مصاحبه کرده‌اند. اي کاش آنها هم مثل مردم فکر مي‌کردند. تازه جالب اينجاست که همه حرف‌هايشان را مي‌زنند و مي‌گويند حرفي نمي‌زنيم تا بازي با تايلند تمام شود! اين که مي‌گوييم مردم جلوتر از ما هستند، در همين مساله به خوبي ديده مي‌شود. پرسپوليسي‌ها هم به ما لطف دارند. نگاه آنها ملي و معرفتي است، همان طور که استقلالي‌ها در زمان بازي‌هاي آسيايي پرسپوليس، چنين نگاهي دارند.

اتفاق نظر داريد که شما و فتح‌الله‌زاده هميشه با هم بوده‌ايد؟

فتح‌الله‌زاده خودش بهتر مي‌داند وقتي که تيم در اوکراين بود يک بازيکن در دفتر او بود و گفته بود تنها اگر 250 ميليون بگيرد با استقلال قرارداد مي‌بندد. من هم در اوکراين بودم و به خاطر شرايطي که وجود داشت از يکي از دوستانم 250 ميليون تومان قرض گرفتم تا اين مشکل حل شود. بگذريم از اين که قرار بود پنج روزه اين پول برگشت داده شود و هنوز اين اتفاق نيفتاده، اما مي‌بينيد که من براي کمک به تيم چنين کاري انجام دادم. وقتي مي‌بينم فتح‌الله‌زاده در کنار دکتر نجف‌نژاد، زماني، پورحيدري و شهرياري در حال تلاش است من هم با وجود اين که جزو وظايفم نيست، احساس مسئوليت مي‌کنم و با ارتباطاتم تلاش مي‌کنم به استقلال کمک کنم. يا سال گذشته از يکي از دوستانم 700 ميليون گرفتم و قرار بود دو ماه اين پول را بگردانيم و پس از يک سال 500 ميليون تومانش را برگردانده‌ايم و 200 ميليون تومان آن باقي مانده است.

همه اين کارها براي کمک به استقلال است وگرنه نه يک ريال اين پول به حساب شخصي فتح‌الله‌زاده مي‌رود و نه براي من چيزي دارد. وقتي فتح‌الله‌زاده تحت فشار است، تلاش مي‌کنم خودم با اين ارتباطات ورود کنم. شکر خدا نيت‌ها هم پاک بوده و خدا هم کمک کرده است. اکنون يک آقايي آمده و گفته برايتان مجاني رختکن‌هاي کمپ را تجهيز مي‌کنم و حالا اين کار در حال انجام است. فقط اين را مي‌گويم که هشت سال است ادبيات«بگم بگم» در مملکت رايج شده و حالا برخي مي‌گويند تا بازي با بوريرام صحبتي نمي‌کنم و بعدا حرف‌هايم را مي‌زنم!

يکي از موضوعاتي که ورزش ايران با آن روبرو است، بحث عدم راي اعتماد به سلطاني‌فر، وزير پيشنهادي ورزش بود و اکنون رييس‌جمهور، صالحي اميري را انتخاب کرده است .

سلطاني‌فر از نيروهاي اجرايي قوي بود که من هم نسبت به او ارادت دارم. ذهن او کامپيوتر ورزشي است. اگر با او صحبت کنيد متوجه مي‌شويد که ذهنش پر از اطلاعات ورزشي است. او به ورزش ايران اشراف کاملي داشت و مي‌توانست به ورزش کمک کند، اما اين که چرا راي نياورد يا کم لطفي نمايندگان مجلس بوده و يا بازي‌هايي است که عقل من آدم غير سياسي به آن نمي‌رسد. به هر حال براي سرپرست جديد آرزوي موفقيت مي‌کنم.

بحث شما با سازمان ليگ بر سر توپ‌ها به جاهاي ديگر کشيد. مثلا عليپور درباره مشخصات فني توپ اظهار‌نظر کرده و شايد اين يکي از اتفاقات عجيب فوتبال ايران باشد .

براي خود من هم عجيب است. لباس و اسپانسر به باشگاه مربوط است و توپ به سازمان ليگ . حالا من نمي‌دانم که اين مساله چه ربطي به عليپور دارد.

البته او گفته شما بايد ظرف يک هفته‌ حرفتان را درباره مافيا ثابت کنيد. ضمن اين که آن حرف‌هاي شما به عزيزمحمدي هم برخورده است .

به هر‌کسي بر خورده، برخورده باشد. من حرفم را زدم، اما برايم عجيب است که اين مساله چه ربطي به عليپور داشته است.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها