بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۰۷۶۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
مسعود جورابلو استاد دانشگاه و کارشناس برجسته مسائل سیاسی
در این مسیر سابقه و تخصص اسماعیل نجار در کنار اعتماد نظام و ارکان عالی مدیریتی به وی می تواند سازمان را به جایی برساند که علاوه بر توانمندی فوق العاده داخلی به مرجع بین المللی مدیریت بحران نیز تبدیل شود . . .

تدبیر24 : اعلام خبر انتصاب اسماعیل نجار در جایگاه معاونت وزیر کشور و ریاست سازمان مدیریت بحران امیدهای بسیاری را برای نجات این سازمان مهم دولتی که در سال های اخیر با بی تدبیری مسئولان سابق خود در ریل نا کارآمدی قرار گرفته بود ایجاد کرده است .

پس از آنکه بعد از گذشت ماه ها از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پرونده تعیین استانداران با انتخاب کلید دار خراسان رضوی پایان یافت این بار نوبت آن بود که ستاد اصلی وزارت کشور نیز در سطح همه مدیران عالی خود با سیاست های دولت جدید و شخص رئیس جمهور هماهنگ شود که در این راستا رحمانی فضلی در یک انتخاب درست و به موقع معاونان خود در امور اقتصادی و مدیریت بحران را منصوب کرد تا از این پس وزارت کشور نیز در تراز سیاست های اعتدالی دولت یازدهم فعالیت های خود را برای خدمت هر چه بیشتر به مردم ادامه دهد .

اگرچه بنا به گفته وزیر کشور در ماجرای انتخاب استاندار خراسان رضوی با هوچی گری برخی افراد به نجار ظلم شد اما انتخاب هوشمندانه وزیر برای قرار گرفتن وی در راس سازمانی که بیش ترین قرابت را با سوابق و توانمندی های این مدیر خوش نام دارد نشان دهنده عمق توجه دولت برای احیا سازمان مدیریت بحران کشور است . اسماعیل نجار به یقین مرد بحران هاست چرا که در طول سوابق کاری خود در دوره های مختلف عملا در آزمون مدیریت بر بسیاری از حوادث غیر مترقبه امتحان خود را به خوبی پس داده است و از همین روی مدال درجه یک امداد و نجات که بالاترین افتخار در این زمینه شناخته می شود را دریافت کرده است .

در دوران حضور وی در استانداری کرمان و کردستان که با حوادث مختلف طبیعی مقارن شده بود جلوه هایی از مدیریت در صحنه و شبانه روزی نجار که نمادی از مدیریت جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری است  تبلور یافت به طوری که در زلزله های استان کرمان با وجود شدت بالای زمین لرزه ها در مقیاس ریشتر کم ترین آمار تلفات انسانی به وقوع پیوست که این دستاورد در کم تر زلزله های مشابهی روی داده بود .

اکنون اسماعیل نجار پس از نزدیک به یک دهه مدیریت در سطح عالی استانی در حالی مهیای رفتن به ساختمان خیابان فاطمی می شود که کارشناسان حوزه بحران وی را آخرین امید برای بهبود اوضاع این سازمان در دولت یازدهم می دانند چرا که مدیران گذشته این نهاد در طول عمر کوتاه مدت تشکیل آن هرگز نتوانسته اند آرمان های قانونگذاران ، برای تشکیل یک سازمان منسجم و پویا برای اجرای 2 ماموریت پیشگیری و مدیریت بحران های طبیعی را جامه ی عمل بپوشانند و اکنون همه نگاه های به برنامه های معاون جدید وزیر کشور برای احیای مدیرت بحران کشور دوخته شده است . این در شرایطی است که حتی چندی قبل برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمزمه های انتزاع این سازمان از وزارت کشور را به دلیل همین ناکارآمدی ها مطرح کرده بودند اما حضور نجار و تجربه وی نه تنها می تواند مانع از این کار شود بلکه موتور محرکه سازمان را برای تبدیل به یک مرجع ملی کنترل بحران را تقویت کند .

اساساٌ همه ما به خوبی می دانیم که ایران با توجه به قرار گرفتن بر روی کمربند حوادث طبیعی بیش از هر کشور دیگری نیازمند وجود یک نهاد قوی برای تجمیع توانمندی های همه دستگاه های مختلف اجرایی جهت کنترل هرچه بهتر این حوادث است و با توجه به آمار علمی وقوع زمین لرزه ای مخرب هر 12 سال یک بار در ایران لزوم برنامه ریزی برای رخ دادن چنین حادثه ای بیش از پیش مهم می نماید . باید توجه داشت در این مسیر سابقه و تخصص اسماعیل نجار در کنار اعتماد نظام و ارکان عالی مدیریتی به وی می تواند سازمان را به جایی برساند که علاوه بر توانمندی فوق العاده داخلی به مرجع بین المللی مدیریت بحران نیز تبدیل شود .

به هر حال موضوعی که مهم است این است که علاوه بر این که باید حضور نجار در سازمان مدیریت بحران را به فال نیک گرفت باید یک اجماع ملی در سطح سازمان های مسئول برای تقویت عرصه مدیریت بحران را نیز به وجود آورد تا توانمندی های گسترده این نیروی فعال اجرایی که رهبر فرزانه انقلاب در تشریح آن از تعابیری چون با کفایت، فعال و خدوم برای وی استفاده کرده اند بیش از پیش برای خدمت به کشور مورد استفاده قرار گیرد .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۱۷
سیسارا حسینی بیدآبادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
1
2
این آقآی جورابلو همان مجری خوش صدای جام جم 1 برنامه زنده اینجا ایران است 4 نیست ؟! اگر هست از ایشان خواهش می کنیم از رییس سازمان مدیریت بحران کشور آقای نجار دعوت کنند در برنامه سه شنبه شب ببینیم ایشان را و با برنامه هایشان آشنا شویم.
تدبیر1404
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
2
خوشحالیم شخصیت فرهیخته ای همچون اقای مسعود جورابلو در این مورد مطالبی چند نوشتند. ما هم امیدواریم اقای اسماعیل نجار همچون گذشته موفق باشند.
سمیرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
1
گل گفتی اقای جورابلو .
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
1
درسته در حق اقای نجار اجحاف شده (استانداری خراسان رضوی) اما وزیر کشور اقای فضلی ثابت کرد تو مهره چینی موفق عمل کرده .
نگاه نو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
2
در روزهایی که میرفت یک مدیر لایق در جهل بعضی مقرضان بایکوت شود (انهم به ناحق) اقای وزیر با انتخاب درست و شایسته توانستند به کشتی بحران کشور یه ملوان کاربلد بده بحق و انصاف اینکاره هستش.
اختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
1
باعرض خسته نباشید خدمت جناب آقای جورابلو بابت فلم زیبای شان ، وعرض تبریک مجدد خدمت جناب آقای نجار و موفقیت در تمام امور به ویژه مسئولیت جدید ایشان.
اسماعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
1
باتشکر از شما جناب آقای جورابلو بابت نظر کارشناسی در مورد این انتخاب، امید باز هم از نوشته های شما در همه زمینه ها بهره مند شویم
علی ابراهیم بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
2
1
آقای مسعود جورابلو مجری محترم شبکه جام جم و الگوی علمی من، برای شما سلامتی و و شادکامی در راه موفقیت و رشد کشورم آرزومندم
با احترام
علی ابراهیم بابایی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
3
چقدر چاپلوسی آقای نجار رو میکنین آخه صرف فامیل بودن با آقای روحانی دلیل بر خوبی نمیشه عملکرد این آقا تو استان کرمان کاملا مشخصه یه چرخی بزنین تو وبسایت ها می بینین مرد مدیریت بحرانتون عملکردش چی بوده!
payam
|
-
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
0
صبر کنید ببینم نکنه یادتون رفته ایشونم سرهنگ بوده ها یه وقت سرهنگ نیارین کاراتون میریزه به هم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
1
ما نفهمیدیک آقای جورابلو شدن رییس یا آقای نجار
آقای جورابلوی عزیز هیچ کسی نمی تونه وضعیت سازمان مدیریت بحران را تغییر بده این رو بهت ثابت می کنم با گذشت زمان معلوم خواهد شد دوباره در یک حادثه موضوعات و مشکلات تکرار خواهند شد
بانو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
2
گاهی دلگیر میشیم از اجحاف های نا روا و چه خوش جایگاه است خدای مهربان که حق را به حقدار می رساند و آگاهترین به آنچه برای هر بنده ای بهترین است هرگز ندیدم غیر شایستگی به کسی روزی شود و حکمت های نهفته را زمان نشان خواهد داد آقای مسعود جورابلو بسیار سپاس از متن جامع و اطلاع رسانی های خوب سایت تدبیر بگذارید غافلان همه انرژی و زمان خود را هدر خود ستیزی کنند هرچند که دوست داشتنی تر بود همه ما نکو هموطنان را با آرزوهای خوب رهسپار زندگی کنیم آقای نجار شما و خدایتان به آنچه در توان دارید آگاهترید خدای مهربان یاریتان کند نه سخنان مثبت و منفی ما
كارشناس برجسته مسائل سياسي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
0
يعني خاك بر سرتون!! كي تا حالا اين آقا شده . . . . و . . . برجسته سياسي.اگه با . . . . . اونم كژدارمريز ميشه استاد شد به ما هم بگين. چقدم كه تابلو از اين استاد فرهيخته تعريف و تمجيد يا بهتر بگم پاچه خواري كرديد. حالم بهم خورد. آخه من كه اين آقاي نون به روز خورو خوب ميشناسم. الان يعني از م. . . شيفت داده به ر . . . ؟ واقعا اين مسعود فقط به فكر به قدرت رسيدنه؟ حاضر . . . . . بده؟ شماها چقد بدبختين كه اين آدم مسخره نون به روز خور شده كارشناس برجستون!
مدیر پایگاه موارد نقطه چين به دليل داشتن بار حقوقي حذف شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
1
این اقای نجار همونه که وقتی تو کرمان زلزله شد و یک دیوار که عکس احمدی نژاد بهش بود نریخته بود گفت به خاطر عکس احمدی نژاد دیوار فرو نریخته
مردی که در دولت احمدی نژاد پست های بالایی داشته حالا به صرف فامیلیت با روحانی پست می گیره
دم خروس یا قسم حضرت عباس؟
سید مصطفی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
0
1
روحانی دولتی تشکیل داد معتدل و با تدبیر . اما برخی از تندروهای متعصب که روحیات طالبانی و تکفیری دارند از اعتدال و امید و تدبیر برای خود برداشتی دیگر دارند. متاسفیم از عنادها و لجاجت ها . همه ما می دانیم آن خبر در مورد آقای نجار یک تحریف بزرگ بود که حتی خبرنگار هفته نامه استانی در دادگاه محکوم و با بخشش آقای نجار موضوع با رفعت اسلامی ایشان خاتمه یافت. اما تعجب از آقا یا خانمی که خود را از سر عناد و لجاجت خود را کارشناس برجسته سیاسی معرفی کردند ! و در فضای رسانه از جمله ای که لومپنان به کار می برند "خاک بر سرتون ؟؟؟؟!!!!!" استفاده کرده اند جوابی برای ایشان ندارم. چون من هم آقای نجار را می شناسم و هم نویسنده مقاله را. جواب ابلهان خاموشی است تدبیر 24.بهتر است چنین پیام های خام و بیمارگونه که فضای افکار عمومی را تشویش می نماید اصلآ منعکس ننمایید. ناشناس هم اگر ایمیل بدهند مدارک محکومیت خبرنگاری که خبرسازی کرده برای ایشان ارسال می نمایم.
Dr petrosian
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
0
1
بهره گیری هرچه بیشتر از فناوری های جدید و تجربیات علمی تخصصی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران،ایجاد و گسترش روش های موثر پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، پیگیری در جهت مقاوم سازی و بهسازی بافت های فرسوده، زیر ساخت ها و شریان های حیاتی و نظارت بر اجرای اصولی طرح ها و پروژه ها و رعایت استانداردها از برنامه های ایشان است که با نیروهای تازه نفس و تحصیل کرده، تحقق آن تحت مدیریت آقای نجار امکان پذیر است.
قائم قائنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
1
بنده از نزدیک آقای نجار رو ملاقات کردم و خدارو شکر که میتونم با صراحت و باقاطعیت بگم ایشان مرد مبارزه با بحران است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و لزوم مدیریت جهادی واقعا نیاز به چنین مدیرانی احساس می شود.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها