بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۸۹۹
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
دكتر جواد محمد قلي نيا مدرس دانشگاه و نائب رئيس شوراي انجمن هاي علمي ايران
آیا وقایع تلخ با آمارها و نشست های خبری و حمایت چند مقام مسئول و سکوت چندین مرجع قانونی رسیدگی کننده ، توجیه می شود؟ شاید مرگ 15 کودک معلول امری طبیعی بوده و هیچ مهم نباشد.

تدبیر24: روز پنجشنبه 22 اسفند، خبری با عنوان - مرگ 15 کودک معلول درمرکز نگهداری نارمک طی یک سال - از طرف یکی از خبرگزاری رسمی کشور ، منتشر شد. خبری که اثرات واقعی خود را در روز شنبه در فضای خبری و سیاسی کشور، نشان داد. در همان موقع، جوابیه ای شتاب زده در قالب یک نشست یا گفتگوی خبری از طرف بهزیستی ارایه شد. جوابیه ای که خود نوعی امضا اتهام نامه بوده است. جوابیه ای که با تمامی کوشش در موجه نشان دادن مرگ 12 کودک از 15 مورد فوتی، پاسخی دقیق به مرگ سه کودک به اسامی محمد خلجي، حديثه مزدآبادي و هاله جام‌جم نداده است.

از این قصه جالب تر، وقایعی بود که پس از انتشار این اخبار بشکل برنامه ریزی شده یا اتفاقی رخ داده و یا حمایت هایی است که توسط برخی افراد و شخصیت ها ، صورت گرفته است . دیدار رئیس سازمان بهزیستی در روز شنبه از خبرگزاری فارس ، برگزاری جلسه به اصطلاح آسیب شناسانه در مرکز نارمک با سه نماینده عضو فراکسیون دفاع از حقوق معلولین مجلس ، رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از اصحاب رسانه( که در برخی از رسانه ها با عنوان بازدید سرزده یکی از نمایندگان محترم مجلس نام برده شده است) ، سخنان رئیس سازمان بهزیستی در نشست مذکور(یکی از نتایج حضور زیاد ما در رسانه ها، رشد 600 درصدی مشارکت های مردمی است، انتقاد در خصوص استفاده از تیتر نامناسب در خبر منتشر شده و اینکه مرکز دارای 175 کودک چند معلولیتی است ، اینجا همه با دل کار می‌کنند و خوشبختانه آسایش نسبی در حوزه خدمات رفاهی و معلولان ایجاد شده است و ... ) ، سخنان معاون امور توانبخشی سازمان(20 هزار بیمار روانی در مراکز ما نگهداری می‌شوند که اگر رها شوند آسایش از سطح شهر گرفته می‌شود ، در مراکز وردآورد که کودکان به لحاظ جسمی وضعیت بهتری دارند و سرپا هستند قطعاً آمار فوت نیز کمتر است و .... )،سخنان خانم آلیا نماینده محترم مجلس(متأسفانه در دو سه ماه گذشته برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها تلاش کرده‌اند چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی را مخدوش کنند که انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی و به خصوص قوه قضاییه در این خصوص ورود پیدا کند ، نباید در بحث معلولان قرایض سیاسی وارد این حوزه شود، انتشار اینگونه افکار ممکن است در مراقبین ایجاد دلسردی کند و ..... )، سخنان آقای قاسم جعفری عضو فراکسیون دفاع از حقوق معلولان(ما به این جا آمده ایم تا حساسیت خود را نسبت به این موضوع نشان دهیم از سازمان بهزیستی هم می‌خواهیم که این تهدید را برای خود تبدیل به فرصت کند، ....)، سخنان آقای عبدالله سلطانی نماینده محترم مجلس(بنده اعتقاد دارم که خبر اشاره شده با غفلت آغاز شده و در نهایت با شیطنت‌های خبری همراه شده است و .....) و از همه جذاب و جالب تر ، انعکاس عبارت حق پیگیری قضایی برای سازمان بهزیستی محفوظ است در سرتیتر چند سایت تخصصی و خبری و حدف یکمرتبه اخبار مربوط به کم کاری بهزیستی و وضعیت خاص سازمان از خروجی برخی از سایت های خبری( نظیر عصر خبر،..... ) می باشد.

سوال قابل طرح و تامل در جامعه ای اسلامی که به سمت تمدن سازی اسلامی- ایرانی خیز برداشته ، جامعه ای که میراث دار ارزش ها و معنویات یک انقلاب است، جامعه ای که میزبان دولتی با شعار تدبیر و امید می باشد و غیره، این است چرا مدعی العموم در این ماجرا وارد نشده و چرا شاهد پیگیری های لازم و کشف و اعلام رسمی حقیقت ماجرا از طرف قوه قضاییه نیستیم، چرا با وجود انعکاس مقالاتی هشداری با این مضمون که نارمک همیشه بوی خوب نمی دهد و مخاطب قرار دادن رئیس محترم جمهور در خصوص برخی از واقعیات پشت پرده ، دستور پیگیری خاصی حداقل در راستای راست آزمایی ادعاها صادر نشده است، چرا وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بعنوان متولی اصلی بخش، دستوری در خصوص پیگیری ادعاهای صورت پذیرفته در صدها مقاله و سند مکتوب منتشر شده در رسانه ها و نقد وضعیت سازمان بهزیستی کشور نداده اند، مگر نه این است که سازمان بهزیستی یکی از سازمان های تحت مدیریت جناب آقای دکتر ربیعی است؟ و ..... .

نکته جالب توجه در بررسی تحلیل های ارایه شده در خصوص این رویداد متاسفانه نشان دهنده واقعیات گزنده تری است. مرتبط سازی روند اطلاع رسانی در خصوص ضعف های مدیریتی یا قصورهای احتمالی سازمان بهزیستی با بحث حقوق بشر و مغرضانه بودن روند تهیه و انتشار اخبار مرتبط با این حوزه یا این رویداد خاص، قصور در ارایه ادله توجیهی مرتبط با واقعه دردناک مرگ 15 کودک و فرافکنی در خصوص آن با ایجاد ارتباط کاذب بین موضوع و زحمات زیاد کارکنان بهزیستی(حقا زحمات کارکنان بهزیستی قابل تقدیر بوده و در جای خود باید بدان بها داد) .

سوال نهایی که به ذهن هر خواننده ای ممکن است برسد، وضعیت وجود یا عدم وجود چنین واقعیت تلخی در سایر مراکز نگهداری از کودکان معلول است. آیا وقایع تلخ با آمارها و نشست های خبری و حمایت چند مقام مسئول و سکوت چندین مرجع قانونی رسیدگی کننده ، توجیه می شود؟ شاید مرگ 15 کودک معلول امری طبیعی بوده و هیچ مهم نباشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱۹
انتشار یافته: ۵۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
18
7
اگر این آقای قلی نیا همان مدیر کل بهزیستی قبلی استان تهران هستند که باید گفت بسیاری از نابسامانی ها در زمان همین آقا که تحصیلات صد در صد غیر مرتبط با افعال بهزیستی داشتند اتفاق افتاده است ؛ حق الناس بسیاری از نظر مشارکت های مردمی به گردن همین آقا است و بعد هم فرار کرد و رفت . مدیریتی منعل و بدور از اهداف سازمانی داشتند . بخش خصوصی و نیروهای متخصص مخصوصا پزشکان شاغل در بهزیستی استان تهران بسیار از عملکرد ایشان شاکی بوده اند .
پاسخ ها
تیزبین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
وقتی کسی خواب باشه مشکل نیست ولی وقتی خودشو به خواب بزنه نمی شه بیدارش کرد. بعضی ها توی بهزیستی فکر می کنند که با این کارها می تونن دکتر ... رو کمرنگ کنند. وقتی رئیس سازمان شد اون موقع می فهمید که سازمان یعنی چی و بیت المال باید به کجا برگرده، روشنه که مخاطبین ÷یام کیا هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
صد در صد تحصیلات با ربط تون توی حلقم. گند زدید که با ربط ها؟ سرکیسه شوله و از آسمون می یاد دیگه. منم بودم همینوها رو می گفتم نازنین . هر مقاله و نوشته ای که بر علیه بهزیستی باشه نویسندش بده و اصل خبر دروغه . روی کبک رو سفید کردین بابا . زمستون تموم شده دیگه برفی نیست که کله توی کنین
از ستاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
حق الناس را باید در معدن، شرکت و خانه خریدن بعضی ها جستجو کرد. در فصل پنج بهزیستی جستجو کرد. در کمپین ها و بعضی از خریدها جستجو کرد. در مرکز .... جستجو کرد. در واگذاری ها جستجو کرد. در بخش مشارکت ها جستجو کرد. معاویه هم دم از اسلام می زد. ناشناس عزیز یا تو جزو همون گروه معاویه ای یا هیچ اطلاعی از بهزیستی نداری که بزودی روشن هم می شی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
گ--------------اگول ها این قلی نیا اون کشاورزه که تو استان مدیر کل بود نیست . این بیچاره نویسنده کس دیگری است .
ضد خاله بازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
همه ی این حرف ها یک طرفه به قاضی رفتن است ؛ اگه می خواهید درست بفهمید که در بهزیستی چه خبر است بروید سراغ اونایی که در دروان دولت نهم کنار انداخته شدند تا بفهمید بهزیستی در درونش چه می گذرد . یه خبر نگار مرد و با دل و جرأت پیدا بشه بره قاطی اینایی که یه گوشه ای خزیدند و کسی سراغشون نمی ره .
چون خیلی چیزا دارن که بگن از خیلی اتفاقات مهم و خشن و ...ها اطلاع دارند ولی هر کس که می آید میگوید خط قرمز ها کدامند و سراغ آن ها نمی روند ....
بهزیستی جایگاه صد در صد ...پیدا کرده و از یک حوزه ی خدماتی و رفاهی ...شده است .
دانشجوی دکتری ترویج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
دکتر قلی نیا بهترین گزینه برای ریاست سازمان بهزیستی بوده و هست:
فعالیت های مرتبط با بهزیستی و با تاکید بر حوزه مددکاری در ایران از سال های 1324 به بعد و پیرو اصل چهار تورمن در محیط های روستایی و کشاورزی توسط مروجین روستایی و کشاورزی آغاز شد(ورود رسمی مددکاری اجتماعی سال های 1340 به بعد و در ابتدا در مباحث تنظیم خانواده بود). نکته جالب توجهی که در شرایط حاضر نیز این برنامه ها ادامه داشته و دارد. پرداختن به بحث معلولان روستایی و کشاورز، تاکنون مورد توجه بهزیستی نبوده و حتی این سازمان حساسیت چندانی نسبت به این موضوع ندارد. اما در حوزه ترویج و آموزش کشاورزی از قدیم الایام بشکل ویژه مورد توجه بوده و می باشد.
برنامه های مربوط به توانمندسازی زنان و دختران روستایی ، صندوق اعتبارات خرد، طرح های مشارکتی ، مناسب سازی مسکن روستایی و غیره، بشکل مستقیم توسط مروجان پیگیری شده و در سایر طرح ها نظیر طرح های حوزه بهداشت و درمان،مدیریت روستایی و غیره، ترویج یک پای ثابت کارها می باشد. به گونه ای که پای ترویج به نقاط محروم حاشیه شهرها و فعالیت های ظرفیت سازی برای گروه های آسیب پذیر ، باز شده است.
این تجارب تنها مربوط به کشور ایران یا کشورهای جهان سوم نبوده، بلکه در سطح دنیا نیز پذیرفته شده و ادامه دارد. بعنوان نمونه ایجاد گرایشات جدید در حوزه های مددکاری نظیر مددکاری دامپزشکی و غیره از این جنس می باشند(برگزاری دوره آموزشی مددکاری دامپزشکی در سال ۲۰۱۳ توسط دانشگاه تنسی امریکا- سیدمحمدحسین جوادی- مددکاراجتماعی).
کارمند بهزیستی استان تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
5
15
جلوی حیف و میل های خیلی ها توسط همین اقای دکتر گرفته شد. نه به سازمان بهزیستی باج داد و نه به همان بخش های خصوصی؟؟؟ که مد نظر بعضی ها است. ثانیا مسئله دکتر قلی نیا نیست. مسئله مرگ مرموز و کم توجهی به سه بچه خاص است . یادم می یاد با فرار دو بچه از مرکز ترکمانی این دکتر قلی نیا بود که تا آخر پای ماجرا وایستاد و قصه را حل کرد.
ضمنا بی سواد ترویج و آموزش کشاورزی رو اگه نمی شناسی دوره دانشگاهی تو دوباره مرور کن شاید بدردت بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
شاید که تو هم مثل بقیه ی بیکاران در استان توسط بخش خصوصی سیر نشده ای ؛ این رفتار تو بهزیستی خیلی تابلو است . شاید مردم عادی ندانند . بابا به خودت بیا وضع خیلی خرابه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
درست می فرمایند شما لطفاً به خودتان بیایید ؛ من کارمند بهزیستی استان تهران هستم ؛ واقعاً وضع خرابه ؛ بی لیاقتی تو استان تهران بیداد می کنه ؛ دو سوم کارمندان استان ب.. حقوق می گیرند فقط برای اینکه ب. . شما بیشتر بفخمی به صلاح شما است تا بدانی لااقل با کی کار داری
قاضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
1
16
باعث و بانيش هركس هست بايد مأخذه بشه تو اي مملكت ... بلدند از زير مسئوليت در بروند و قبول نكنند كه مقصر هستند
انصار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
2
14
با وجود سابقه خوبمان در مطبوعات نمي دونيم كه چرا وقتي مقالات دكتر قلي نيا در خصوص بهزيستي منتشر مي شه( مثل بهزيستي نيازمند خانه تكاني است / همايون هاشمي كيست و چرا تاكنون ماندگار شده / ...) يك فارغ التحصيل دانشگاه علامه و چند نفر ديگر آتيش مي گيرند . نمي دونيم چرا وقتي مطلبي بر عليه بهزيستي منتشر مي شه ، بعضي معلوم الحال ها سعي مي كنند در خصوص مطلب حرفي زده نشود ْآخه اگر حرفي هست خوب بزنيد ديگه و جواب بديد.حتي نمي دونيم كه چرا اقايان دكتر و خانم هاي محترم با رشته هاي مرتبط؟؟؟؟ چرا چنين عملكردي داشته اند؟ ما نمي دونيم ف شما مي دونين؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
یکی به این جماعت بگه این قلی نیا اون قلی نیای مدیر کل استان تهران که رشته ی تحصیلی اش کشاورزی بود نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
انصار جان این نظر شما بی انصافی است ؛ وضع بهزیستی واقعاً خرابه ؛ بهزیستی ..یک گوشه ای از دولت به عنوان همیانی قلمداد می شده که هر که را بر می داشتند از ادارات دیگر و نمی دانستند کجا بگذارندش که سر و صدا در نیاد ؛ می فرستادندش .... فقیه رو همه دیگه می دونند که مثل دوران دکتر ...بهزیستی رو کرده بود محل ....کارها ؛ آخه شما دوران قبلی و بعدی رو نمی دونید . بی انصافی نکنید
تدبير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
14
اين چه وضعتيه پس كو تدبير ؟؟
بايد دكتر ربيعي فكري به حال اين مديران ...در زير مجموعه خودشون انجام بدن
اين آقايون به منافع كشور و دولت در سالهاي گذشته ...و هنوز دارن ادامه ميدن سازمان بهزيستي از مهمترين سازمان هاي كشورِ نبايد به دست مديران بي ...اداره بشه
دل خسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
16
بیچاره این بچه ها و خانواده هاشون که گیر این مسئولین ناتوان افتادن باید با جونشون هزینه این سهل انگاری ها رو بدن
نازنين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
15
اعصابِ مون دم عيدي بهم ريخت با اين دستِ گل سازمان بهزيستي
حتماً بايد همه آسيب ببينن بعد آقايون مسئوليتهاشون رو به خاطر بيارن
تا كي بايد شاهد اينطور بي مبالاتي ها در مديريت كشورمون باشيم،بخصوص سازماني مثل بهزيستي با تاثيرش بر اقشار آسيب پذير جامعه بايد به دست مديران لايق باشه تا اينطور اتفاقها رو ديگه شاهد نباشيم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
13
واقعا ناراحت کننده است یک عده از این آقایون هم فقط با فرافکنی و مسئولیت گریزی می خواهند دوران مدیریتشان را کش بدهند و سپری کنند.
عصباني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
1
18
هر روز داره يه چيز از اين سازمان بهزيستي مياد بيرون انصافا شورشو در اوردن ديگه يعني چي آخه مثلا كه چي بشه اين همه پول آخه مي‌خواي چيكار بعد كلي‌ام ادعاشون ميشه آقايون. مسئولانمون هم كه خدا رو شكر انقد ماشالا مسئوليت پذير هستن كه درجا رسيدگي مي كنن. من فقط و فقط براي اون بچه‌هاي بي‌گناهي كه گرفتار اين ..شدن متاسفم مثلا اينام جزئي از آينده كشور هستن ديگه اونوقت با اين اوضاع انتظار بهتر شدنم داريم ما. آقاي ...هم سرشون رو مثل كبك كردن زير برف متوجه نيستن كه داره چه اتفاقي ميفته
نازنين زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
11
بهتره قضاوت رو به قوه قضاييه بسپاريم و از آقاي لاريجاني خواهش كنيم كه دستور بدهند وضعيت مرگ بچه ها بررسي شود
با مرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
14
هر دم از این باغ بری می رسد،أدم از این همه بی تفاوتی و بیخیالی دلش به درد میاد
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
13
چقدر دردناک خدا به خانواده‌هاشون صبر بده و به امید اینکه با رسیدگی به این مشکلات دیگه از این اتفاقات بد نیوفته
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
14
ایشالا دیگه از این دست اتفاقها در سالهای آینده پیش نیاد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
1
16
سلام
من مرکز نارمک را می شناسم این مرکز محل نگهداری معلولین شدید ذهنی و جسمی است و و ضعیت انها خیلی بحرانی و شکننده می باشد و نگهداری از انها خیلی سخت است که حتی پدر و مادرهایشان نمی توانند از انها نگهداری کنند مراقبین زحمتکشی دارند این مرگها هم در یک دوره یکساله بوده نه یکدفعه یا در مدت کوتاهی بنظر می رسد بعضی ها می خواهند سوء استفاده کنند اگر کامنت که گفته (نویسنده مقاله خودش مسئول این مرکز بوده و بعضی از مرگها در زمان ایشان بوده است و..) درست باشد فکر می کنم غرض ورزی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
من کارمند بهزیستی استان تهران هستم . مرگ های مشکوک یا مرگ سه تا بچه از نهرماه اتفاق افتاده که ارتباطی با دوره مدیریت دکتر قلی نیا ندارد. ضمنا مریم خانم احتمالا اول فامیلیتون الف ندارد
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
15
4
روزانه دهها نفر در بیمارستان ها جان میدهند واین قشقرقها به پا نمیشه مثل اینکه این ماهی گیرانران از آب گل آلود ,اطلاع از وضعیت فیزیکی وروحی وروانی این عزیزان ندارند ونمیدانندکه شرایط نگهداری آنان بحدی دشوار است که حتی خانواده ها از نگهداری آنان عاجزنند وبیمارستان ها از پذیرش آنها طفره می روند ترا به خدا دعواهای سیاسیتون را در میدانی دیگر محک بزنید وموجب نگرانی واضطراب خادمین آنها نشویدمن در یکی از این مراکز اشتغال بکار دارم وخودم وهمکارانم از آنها مثل فرزندانمان مراقبت میکنیم ودر از دست دادن هریک ازآنهاماتم زده میشویم با آنها مانوس شدیم ورضایتمندی را در چشمان آنها مشاهده میکنیم ترا به خدای متعال قلم خود را برای رضای او بکار ببندیدوسپس اظهار نظر کنیدواگر واقعا ونه از روی غرض به این نتیجه رسیدید که قصوری صورت گر فته پیشنهاد وراه حل بدهید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
اشتباه اشتباه است. از هر کس که بخواهد سر بزند. تمام حرف این است که مقصر مشخص شود . حالا چرا بعضی ها بخودشان می گیرند، گردن خودشان
عبداله زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
1
13
همه مون یک حرف داریم می زنیم .چرا چپ و راست و سیاسی و غیر سیاسی تعبیر می شود معلو نیست . آقا قوه قضاییه باید وارد شود و بررسی کند. وزیر تعاون و کار و رفاه باید بررسی کند . قرار نیست زحمت کسی زیر سوال برود. قرار است بررسی شود و حقیقت روشن شود . قرار است در سال جدید سکوت نابجا و سرپوش گذاشتن کنار گذاشته شود.
پاسخ ها
ضد خاله بازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
قوه ی قضاییه ؟ آقای وزیر ؟ رفاه اجتماعی ؟ چه حرف های خنده داری ...آقا عبدالله زاده بیدار شو ...
مثلاً در دولت قبلی برای مفسدان اقتصادی چه کردند که حالا باید بیایند برای یه سازمان ...مثل بهزیستی کاری کنند ؟
این آقای وزیر .. که در عمل و اجرا در بهزیستی چه می گذرد ؛ .... یک سری آمارهای از پیش تعیین شده و همه گل و گلاب .. و ته ماجرا هم ... ...
محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
16
ای کاش منفعت طلبی برخی از مدیران و حلقه دور آنها اجازه می داد که به چند ماه دیگر فکر کنند و افسوس نخورند و دیگران را مقصر ندانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
12
واقعا براي بهزيستي متاسفم
شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
19
دكتر مجيد ابهري آسيب‌شناس و متخصص علوم اجتماعي، درباره اين اتفاق به تهران امروز گفته ، بنده به عنوان يك آسيب‌شناس كه 30 سال است در اين زمينه فعاليت كرده به رئیس سازمان بهزیستی توصيه مي‌كنم كه ايشان به جاي مصاحبه‌هاي روزانه با سايت‌ هاي خبري و ارائه آمارهاي بي‌اساس و انجام كارهاي زينتي و ويتريني مثل غربال‌گري اضطراب در مهدكودك‌ها و ايستگاه‌هاي كنترل خشم و خانه‌هاي سالمندان و هنرمندان و ارائه آمارهايي مثل ايجاد 3000 شغل براي معلولين و 2000 مسكن براي افراد تحت پوشش بهزيستي، بهتر است به فكر ناكارآمدي سازمان مطبوع خود باشند. اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي، با اشاره به اينكه در حال حاضر 70 درصد از ترك اعتياد در دست بخش خصوصي است ادامه مي‌دهد: اگر سازمان‌هاي خيريه و مردم نهاد نبودند و شهرداري تهران به داد كارتن خواب‌ها و بي‌خانمان‌ها نمي‌رسيد آمار مرگ‌هاي ناشي از سرمازدگي در تهران و ديگر شهرها باعث آزردگي‌هاي ملت و دولت مي‌شد. شهرداري تهران هيچ وظيفه‌اي در قبال سلامت رواني مردم ندارد چرا كه بودجه‌هاي پيشگيري براي سلامت مردمي در اختيار بهزيستي است. وي به بودجه‌اي كه از طرف بهزيستي (بي.‌‌سي) در اختيار دانشگاه‌ها قرار مي‌گيرد اشاره مي‌كند و مي‌گويد: چنين بودجه‌هايي بايد هزينه و سپس گزارش شوند. اصلا تا به حال بهزيستي اين گزارش‌ها را ارزيابي كرده يا نه؟ موضوع تحقير كودكان در مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست در مشهد به اسم تنبيه و مرگ كودكان ايزوله در نارمك موضوعاتي هستند كه به رسانه‌ها نفوذ كرده وگرنه از اين قبيل اتفاق‌ها در بهزيستي كم نبوده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
16
مرگ و میر در سایر مراکز چقدره؟؟؟
پاسخ ها
ضد خاله بازی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
مرگ و میر در مراکز خصوصی بسیار پایین است و این اتفاقات معمولاً در مراکز دولتی می افتد
یک معلول جسمی و حرکتی شدید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
0
16
بنده ضمن اینکه یک معلول هشتم ولی توانستم تحصیلات عالی را کسب و سالها مسئول ارزی یکی از بانکها در استان ... بودهام . اما بعنوان یک معلول بشدت از عملکرد بهزیستی ناراضی هستم . می توانم ادعا کنمکه اگرسازمان بهزیستی را تعطیل کنند و بودجه هر ساله اش را به خود معلولین بدهند هیچ معلولی مشکلی نخواهد داشت
پاسخ ها
جامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
این نظر من و خیلی های دیگر در شرایط ماها است. واقعا بهزیستی برای ماها چیکار کرده؟
ضد خاله بازی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
باری کلا ؛ به خدا این عین واقعیت است ؛ یعنی اگر یک سوم تمام بودجه ی سازمان را بین تمام افراد گروه هدف بهزیستی تقسیم کنند به هر نفر آنقدر می رسد که می تواند چند خانواده را خود سرپرستی کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
0
13
فکر می کنم وقتش رسیده که آقای هاشمی به بند 13 منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید عمل نمایند:
هر گاه به این جمع‌بندی برسم که توان لازم برای انجام مسئولیت را از دست داده‌ام مراتب را به رییس‌جمهور اعلام کنم و زمانی که می‌خواهم سازمان تحت مدیریت خود را تحویل مسئول بعدی دهم، تمام اطلاعات و تجربیات خویش را به جانشین خود منتقل کنم.
منتهی ایشان به آقای دکتر ربیعی اعلام کنند کافی است
ضد خاله بازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
8
0
خاله تدبیر تو چقدر عوضی و ..لقمه ای آخه عوضی ؛ آویزون چرا مطالبی را که در مورد خیانت های مشارکت های مردمی و بی لیاقتی مدیران قبلی را نشون نمی دهی ؛ به نفع تو و دیگران نیست ؟ عوضی اون اولین نوشته رو طبق معمول من می زارم که اینقدر بعدش مطلب ارسال می شه .
آویزون ؛ هر چی که به اسم ضد خاله بازی می فرستم بذار ...
پاسخ ها
ضد خاله بازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
بی تربیت ... معلومه که هنوز رو به رشد نیستی
میر سلیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
10
یکی از مهمترین ایرادهای این حوزه این است که افراد فعال که بخواهند با مدیران خلافکار برخورد کنند را ندارد و یا کم دارد. این باعث می شود که آقایانی مثل دکتر ...و ...ل هر طور دلشان بخواهد عمل کنند. دکتر ربیعی هم گویا ....هستند و یا اطرافیان اجازه رسیدن اخبار واقعی سازمان به ایشان را .... اون چه مسلم است ظلم ÷ایدار ماندنی نیست. بی کفایتی..ر هم قابل چشم ÷وشی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
8
بهار هم رفتنی است.... همایون هاشمی که جای خود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
خدا رحمت کنه همایون هاشمی و تیمش رو . خوب مدیری نبود و بد خاطراتی توی بهزیستی گذاشت.
ستاره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
باید به آقای دکتر هاشمی گفت: آمدی جانم به قربانت ولی اینجا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
9
آمدی جانم به قربانت ولی اینجا چرا؟
با همه زورت شدی رسوا چرا؟
خوب من محبوب من ، گفتم همان پایین بمان
حرف من را کج شنیدی آمدی بالا چرا؟
پاسخ ها
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
کاش پرده میدانست تا پنجره باز است…….
فرصت رقصیدن دارد .......
جامعه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
8
ای بابا با اومدن رفتن این مدیر اون مدیر که درست نمیشه چیزی جامعه باید توجهش رو به این مسائل افزایش بده و دغدغه داشته باشه
پشت پرده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
5
گفتم که پول خیلی کارها می کنه. از قدیم گفتن پول بده و روی سبیل شاه نقاره بزن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
0
3
نوه امام خمینی (ره)، به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد تا توجه به محرومان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در جمع رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم امام خمینی(ره) حضور یافته بودند، اظهار کرد: توجه به محرومان از وصایای امام(ره) است و وظیفه نمایندگان در این زمینه دوچندان است؛ بنابراین در این زمینه همت کنید، چراکه اگر همتتان با نیت خیر توأم باشد به نتیجه خواهد رسید.
مطالب بالا رو بهتره یک چندتایی از نمایندگان ما بیشتر و بیشتر بخونند و از حمایت های بی جهت از بعضی ها دست بردارن. اگه واقعا یک نفر عملکرد مطلوب داره، بسم الله . ما هم حمایت می کنیم . ولی اگه ضعف عملکرد یکی اثبات شده است ، پس چرا حمایت؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
0
3
بعضی از شیتیل بگیرها، مامور هستند هر کجا کم آوردند فخش بدهند و ناسزا بگویند . اگه راست می گین منطقی جواب نویسنده مقاله رو بدید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
0
3
تدبیر 24 ، وبلاگ های نقد بهزیستی و بهزیستی نیوز مال شما هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
آقا عجب مطالب جالب دارن این دو وبلاگ . دستت درد نکنه تدبیر، حال دادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
2
طرف با جرثقیل و سلاح میکروبی و انرژی هسته ای و سلاح اتمی و ... می اومد نمی تونست این جور بهزیستی رو .... دستت درد نکنه دوکی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
واقعا بعضی ها با پول حرام چطور شکم خودشون رو سیر می کنند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها