بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
مهدی صفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین روز سه شنبه اعلام کرد که سفارت ایران در پکن در حال آماده کردن مقدمات سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهور به چین است.
تدبیر۲۴: وی روز سه شنبه در همایش شورای اتاق بازرگانان ایرانی در چین گفت: امیدواریم با تلاش سفارت و پس از برنامه ریزی ها، زمینه سفر دکتر روحانی به چین طی دو ماه آینده آماده و هماهنگی های لازم صورت گیرد.
 
سفیر ایران در پکن با اشاره به اینکه این سفر و سفرهای اخیر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به چین و سفر یانگ جیه چین عضو شورای دولتی چین به ایران باعث گسترده تر شدن مناسبات دو کشور می شود، گفت : دولت جدید ایران به گسترش روابط با چین بسیار اهمیت می دهد.
 
صفری تصریح کرد که دولت جدید ایران نگاه ویژه ای به چین دارد و چین نخستین شریک تجاری ایران محسوب می شود. لذا دولت ایران می خواهد حجم مناسبات دو کشور فراتر از میزان فعلی گسترش یابد.
 
وی تاکید کرد که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین نیز توجه خاصی به روابط با ایران دارد و خواستار گسترش بیش از پیش روابط دو طرف در عرصه های مختلف شده است.
 
وی گفت که توان مالی و فنی شرکت های چینی در حوزه های مختلف انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی و کشاورزی بالاست و ایران قصد دارد سهم بیشتری از سرمایه گذاری چین را به خود اختصاص دهد.
 
سفیر ایران در چین گفت : حجم سرمایه گذاری این کشور در ایران به سه میلیارد و 157 میلیون دلار رسیده و رشد آن در سه سال گذشته 300 درصد بوده است.
 
وی خاطر نشان کرد اکنون چین، ایران را به عنوان هشتمین کشور هدف سرمایه گذاری در جهان تعیین کرده و شرکت های چینی در سال گذشته میلادی یک میلیارد و 60 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کرده اند.
 
صفری اضافه کرد : در سه سال گذشته بالغ بر 25 میلیارد دلار قرارداد برای اجرای طرح های صنعتی و زیرساختی در ایران بین شرکت های دو کشور امضا شده که بانک های چینی تامین مالی آن را بر عهده گرفته اند و نیمی از این طرح ها به مرحله گشایش اعتبار رسیده است.
 
وی گفت که اجرایی شدن توافقات دو کشور ، تامین منابع مالی از چین، افزایش واردات نفت ایران از چین، ارتقای صادرات محصولات ایرانی به بازار چین، هموار شدن تعاملات بانکی دو کشور و تشویق سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری بیشتر در ایران از اهداف درازمدت سفارت ایران در چین است.
 
به گفته سفیر کشورمان در پکن، گردشگری از مهمترین محورهای برنامه سفارت ایران در سال آینده خورشیدی است و سفارت در تلاش است با برنامه ریزی و اتکا به ظرفیت ها و با توجه به شمار زیاد جهانگردان چینی، موجبات توسعه این صنعت در ایران را فراهم کند.
 
بر اساس آمار سالانه 90 میلیون گردشگر چینی به کشورهای مختلف جهان سفر می کنند اما به رغم جاذبه های فرهنگی و گردشگری فراوان، ایران سهم کمی از این تعداد گردشگر چینی دارد. سفیر ایران تاکید کرد که سهم ایران از گردشگران چینی باید فزونی یابد.
 
صفری گفت که سفارت ایران با توجه به روند کاهش تحریم ها و شرایط جدید که حاصل تلاش دولت جدید است می خواهد با استفاده از ظرفیت همه بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی کشورمان برای رسیدن به این اهداف استفاده کند.
 
سفیر ایران در چین گفت که سال 93 با تلاش همه دست اندرکاران چه در ایران و چه در چین سالی پربار برای روابط دو کشور خواهد بود.
 
آمار نشان می دهد که حجم تبادلات سالانه ایران و چین اکنون 40 میلیارد دلار است و برای سال آینده تا 60 میلیارد دلار برآورد شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها