بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۰۸۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
ایران سیاسی درسال گذشته / قسمت اول
25 خرداد نزدیک غروب بود که وزارت کشور در اطلاعیه ای نتایج قطعی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری اعلام و حسن روحانی با کسب 51 درصد آرا به عنوان هفتمین رییس جمهور ایران انتخاب شد
تدبیر24: سالی که گذشت از جهات مختلف سالی منحصر بفرد و استثنایی بود ، سیاست ایران در سال 92 تحولی چشمگیر را به خود دید و به تبع آن فضای فرهنگی ، اجتماعی و حتی ورزشی کشور نیز دگرگون شد، در نیمه نخست این سال پیروزی حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد و تشکیل کابینه دولت تدبیر و امید مهم ترین خبر سیاسی بود. آنچه در ادامه آمده مروریست بر مهم ترین وقایع سیاسی ایران در شش ماهه نخست سال 92.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر 24 ، سال 92 با نامگذاری این سال به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب آغاز شد و پس از ایشان نیز محمود احمدی نژاد آخرین پیام نوروزی خود در مقام رییس دولت دهم را از رسانه ملی ایراد کرد، احمدی نژاد که با شعار زنده باد بهار پیامش را به پایان رساند از همان نخستین دقایق تحویل سال 92 جوسازی ، حاشیه سازی و ... علیه دولتش را آغاز کرد .
پس از سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع زائران حرم رضوی که در نخستین روز سال 92 برگزار شد استارت فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان نیز زده شد و اصولگرایان هم که از ماه ها و حتی سال ها قبل حرکات انتخاباتی خود را آغاز کرده بودند با مشاهده فعالیت رقیب، بر اقداماتشان سرعت و شدت بیشتری بخشیدند.

با پایان تعطیلات نوروزی ، سعید جلیلی در 16 فروردین ماه بار سفر مذاکره با 1+5 را بست و برای دومین بار به آلماتی قزاقستان رفت تا بر سر حقوق و منافع هسته ای کشورمان به کاترین اشتون مذاکره کند، مذاکره ای که تجربه دفعات بی نتیجه آن، مردم را از رسیدن به توافق مایوس کرده و بسیاری در ادبیات طنز روزانه خود آن را بهانه ای برای تجدید دیدار جلیلی و اشتون می دانستند.

تاریخ به 22 فروردین رسید و در این روز ، شیخ دیپلمات در جمع حامیانش از جمله فاطمه و یاسر هاشمی ، محمدباقر نوبخت ، علی یونسی ، اکبر ترکان ، محمدرضا نعمت زاده و ... رسما از تصمیمش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد و شعار دولتش در صورت پیروزی را تدبیر و امید نامگذاری کرد. در آن ایام کمتر کسی احتمال پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد را می داد.

چهار روز پس از اعلام کاندیداتوری روحانی در انتخابات پرونده چهار روزه ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نیز آغاز شد و اصلاح طلبان در این بین حضور فعالی به ویژه در تهران را خود به نمایش گذاشتند اما این حضور گرچه پس از اعلام نتایج انتخابات حاکی از تصاحب نیمی از کرسی های شورای شهر از سوی لیست اصلاحات شد اما تلخی های نظیر رد صلاحیت محسن هاشمی ، معصومه ابتکار ، مرتضی حاجی ، فاطمه راکعی و ... را نیز با خود به همراه داشت.

جشن تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی، اقدام جنجالی و خارج از عرف دیگری بود که در ماه های پایانی عمر ریاست احمدی نژاد در دولت دهم برنامه ریزی و سرانجام در 29 فروردین ماه در استادیوم 100 هزارنفری آزادی برگزار شد، بنا بود در این جشن بیش از صدهزار نفر حضور یابند و پیش بینی میشد اسفندیار رحیم مشایی به عنوان سخنران اصلی مراسم وزن طرفداران و حامیان انتخاباتی اش را به رخ مخالفانش بکشد اما با بسیج تمام امکانات و وعده های دولت به ویژه سازمان جوانان هلال احمر تنها حدود 40 هزار تن در این محل حضور یافته اند و بر خلاف پیش بینی ها مشایی در این مراسم سخنرانی نکرد.

اردیبهشت ماه با خبر آخرین مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز اعلام کاندیداتوری علیرضا زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و در این ماه بسیاری از چهره های سیاسی کشور یکی پس از دیگری از تصمیم خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند، منوچهر متکی ، کامران باقری لنکرانی ، علی فلاحیان ، مصطفی پورمحمدی، مصطفی کواکبیان ، محمدرضا باهنر ، محمدرضا رحیمی ، رامین مهمانپرست ، محمد سعیدی کیا ، محمد شریعتمداری ، سید محمد حسن ابوترابی فرد ، صادق واعظ زاده ، ارسلان فتحی پور ، یحی آل اسحاق و ... بسیاری دیگر از جمله افرادی بودند که آمادگی خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده بودند.

روحانی با تمام آبرویش آمد

نخستین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از 17 اردیبهشت ماه آغاز شد و در این روز کامران باقری لنکرانی ، حسن روحانی ، صادق واعظ زاده ، مصطفی کواکبیان، محمد سعیدی کیا و ... با حضور در وزارت کشور ثبت نام کردند، حسن روحانی که از نخستین ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری بود پس از تکمیل مراحل ثبت نامش به جمع خبرنگاران آمده و به سوالات آنان پاسخ داد، وی در بخش هایی از سخنانش گفت: "امروز اولین قدم برای برداشتن بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را برداشتم وبا همه توان، سابقه و آبرویم آمده‌ام تا با دولت تدبیر و امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه و تعامل سازنده با جهان، راستی و درستکاری را به مردم عرضه کنم.

وی با بیان این‌که من نسبت به بزرگی و سنگینی این کار آگاهی کامل دارم، تصریح کرد: این مسئولیت سنگین کسی را می‌طلبد که نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور و نظام اقتصادی را به خوبی بشناسد.

روحانی با بیان این‌که در شرایط فعلی راه گشودن گره اقتصادی کشور از گذرگاه سیاست خارجی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: باید در فهم مسائل سیاست خارجی و ساماندهی آنها تخصص لازم را داشت و من با آگاهی از همه مشکلات و خطرات با همه توان، سابقه و آبرویم آمده‌ام تا با دولت تدبیر و امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه و تعامل سازنده با جهان، راستی و درستکاری را به مردم عرضه کنم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: من آمده‌ام قدمی برای سامان امور مردم و بهتر شدن زندگی مردم بردارم."

روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تا آخرین دقایق روز آخر ثبت نام کاندیداها در وزارت کشور با ریتم کند و خسته کننده ای ادامه داشت تا اینکه 15 دقیقه مانده به اتمام زمان قانونی ثبت نام ، آیت الله هاشمی رفسنجانی به وزارت کشور رفت، حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجی از امید را در فضای وزارت کشور به راه انداخت و شمار زیادی از خبرنگاران و افراد حاضر در این محل با فریاد درود بر هاشمی به استقبال وی رفتند. آیت آلله پس از تکمیل مراحل ثبت نام در گفت وگویی کوتاه هدف از آمدنش را خدمت به مردم دانست و گفت: این مردم هستند که حق دارند مرا انتخاب کنند یا خیر.

در روز 21 اردیبهشت وزارت کشور علاوه بر هاشمی مهمان دیگری نیز داشت که قطعا اگر هاشمی در انتخابات حضور نمی یافت از وی باید به عنوان پدیده انتخابات یاد می کردیم ، اسفندیار رحیم مشایی، در تخلفی آشکار و همزمان با آیت الله هاشمی دست در دست احمدی نژاد وارد وزارت کشور شد و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد، احمدی نژاد پس از ثبت نام مشایی در جملاتی عجیب گفت: مشایی یعنی احمدی نژاد و احمدی نژاد یعنی مشایی!

حضور مشایی اما تاثیری بر فضای جامعه نداشت و سراسر ایران به فاصله کمی از حضور هاشمی در انتخابات درگیر موجی به نام هاشمی رفسنجانی شده بود، تا جایی که بسیاری از نامزدهای انتخابات که با آمدن هاشمی باخت خود را قطعی می دیدند در این مدت موضع خود را تغییر داده و در سخنرانی ها و مصاحبه های تبلیغاتی خود به تخریب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداختند.

شادی و امید مردم 10 روز بیشتر ادامه نیافت تا اینکه شورای نگهبان در آخرین روز اردیبهشت ماه اسامی تایید صلاحیت شدگان برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد؛ قالیباف ، روحانی ، عارف ، ولایتی ، رضایی ، جلیلی ، حدادعادل و غرضی هشت مردی بودند که باید برای انتخابات ریاست جمهوری به رقابت با هم می پرداختند.

رد صلاحیت هاشمی که با واکنش بسیاری نیز روبه رو شد از سوی شخصیت های چون عروس امام (ره)، آیت الله حائری شیرازی، علی مطهری و ... مورد اعتراض قرار گرفت اما این اعتراض ها کارگر نیفتاد و عمده مردم نیز در واکنش به سرکوب موج امیدشان کوچکترین استقبالی از آغاز فعالیت های رسمی و قانونی انتخابات ریاست جمهوری نکردند و شور خاصی که در سال های 76 و 88 بر جامعه حاکم بود، در آن روزها دیده نمیشد. تا سرانجام در 21 خرداد ماه ، محمدرضا عارف با تدبیر سید محمد خاتمی از حضور در ادامه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

درگذشت آیت الله جلال الدین طاهری اصفهانی؛ اولین امام جمعه اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری که از حامیان جدی اصلاح طلبان در کشور بود ، خبری بود که در تاریخ 12 خرداد ماه، جامعه را تحت تاثیر خود قرار داد و هزاران تن از مردم اصفهان در سوگ وی به خیابان ها آمدند، حسن روحانی نیز تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود که به جای حضور در مراسم 14 خرداد در حرم امام ترجیح داد به مراسم تشییع آیت الله طاهری اصفهانی برود.

انصراف عارف و حمایت صریح آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی از نامزدی روحانی کافی بود تا جریان اصلاحات و اعتدال بار دیگر ثابت کند که در کوتاه ترین زمان ممکن امکان بسیج کردن میلیون ها تن در سراسر کشور را دارد، چراکه در فرصت 3 روز مانده تا انتخابات سیل عظیمی از حامیان روحانی به خیابان های سراسر کشور آمده و به حمایت از وی پرداختند.

بیست و دوم خرداد با فراخوان مهم مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات سپری شد و ایشان از همگان حتی آنان که قصد حمایت از نظام جمهوری اسلامی را ندارند خواست با هدف حمایت از ایران در پای صندوق های رای حاضر شوند، این سخنان رهبری نیز با استقبال گسترده مردم روبه رو شد و در شرایطی که کمتر از 24 ساعت تا اتمام مهلت قانونی تبلیغات کاندیداها باقی مانده بود موجی از مردم که عمده آنان را حامیان اعتدال و اصلاحات شامل می شد به سطح خیابان ها آمدند.

رای مردم حق الناس است

صبح روز جمعه 24 خرداد با نگرانی و اضطراب برخی از نتایج انتخابات آغاز شد تا اینکه رهبر معظم انتقلاب در نخستین ساعات رای گیری پس از انداختن رای خود به صندوق خطاب به مسدولان شمارش آرا و بازشماری آن رای ملت را حق الناس دانستند و گفتند: رای مردم امانت است و انسان حق الناس را باید بیشتر رعایت کند، این سخنان رهبری تا حد زیادی از نگرانی گروه های مختلف مردم کاست و شمار زیادی از آنان پس از این سخنان بود که تصمیم به شرکت دوباره در انتخابات گرفتند. در این روز آیت الله هاشمی رفسنجانی ، سید محمد خاتمی ، سید حسن خمینی، علی اکبر ناطق نوری، علی مطهری ، محمدرضا عارف و بسیاری دیگر از چهره های مطرح اصلاح طلب و اعتدالگرا به روحانی رای دادند.

انتخابات چهارمین دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد برگزار شد، در این روز احمدی نژاد تا ساعات پایانی اخذ رای در هیچ یک از شعب حاضر نشد تا شاید از طریق حاشیه سازی در جامعه به رد صلاحیت مشایی اعتراض کرده باشد، اما دیگر جامعه توجه ای به وی نداشت و این اقدام او نه تنها با کوچک ترین واکنشی از سوی مردم و مسئولان روبه رو نشد بلکه نامزد مشابه وی در انتخابات ریاست جمهوری نیز با اقبال کمی از سوی مردم روبه رو شد و از لیست مستقل حامیان دولت در شورای شهر تهران نیز حتی یک تن به شورای شهر راه نیافت.

25 خرداد به ساعات غروب آفتاب نزدیک می شد که وزارت کشور در اطلاعیه ای نتایج قطعی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری اعلام و حسن روحانی با کسب 51 درصد آرا به عنوان هفتمین رییس جمهور ایران انتخاب شد. اعلام پیروزی روحانی کام بسیاری از مردم ایران را شاد کرد و ده ها هزار تن از آنان با حضور در خیابان ها و میادین شهرهای مختلف کشور به شادی و سرور می پرداختند. در این روز پس از اعلام تبریک رهبر معظم انقلاب به حسن روحانی، وی در گفت گویی با مردم ایران از آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی بطور ویژه قدردانی کرد.

تیرماه با خبر دیدارهای جداگانه خاتمی و عارف با روحانی آغاز شد و در این روز مرحوم حبیب الله عسگر اولادی رییس جمهور را خیرالموجودین دانست، در این ماه نتایج قطعی شمارش آرای شورای شهر تهران نیز اعلام و مشخص شد که لیست اصلاح طلبان به تنهایی نیمی از کرسی های پارلمان پایتخت را به خود اختصاص داده . ادامه تیر عمدتا با گمانه زنی ها و سهم خواهی های برخی اصولگرایان از کابینه روحانی و نیز احتمال حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف سپری شد و از سوی دیگر نیز شمار زیادی از مقامات و مسئولان داخلی و سران خارجی همچنان پیام های تبریک خود را برای روحانی ارسال می کردند.

تب تند کابینه احتمالی با آغاز مرداد به اوج خود رسید و در این روز حسن روحانی در مقام رییس جمهور منتخب در راهپیمایی روز قدس نیز شرکت کرد. دوازدهم این ماه مراسم تنفیذ رییس جمهور برگزار شد و در این مراسم در اقدامی خارج از عرف احمدی نژاد حاضر به قرائت متن حکم تنفیذ حسن روحانی نشد و صبح روز بعد نیز وی در مراسم تحلیف حضور نیافت تا به نوعی بر شخصیت و نقش خود در سیاسیت ایران مهر باطل شد بزند!

در اجرای مراسم تحلیف رییس جمهور که با حضور شمار قابل توجهی از مقامات داخلی و سران کشورهای خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، برای اولین بار حسن روحانی لیست پیشنهادی ژنرال هایش برای تصاحب کرسی وزارت را به مجلس تقدیم کرد و پیش از آن در سخنانی خواستار تکریم ایرانیان به جای تحریم شد. اتفاقات آن روز مجلس با استقبال گسترده بهارستان نشینان همراه شد و بیانگر آغاز فصلی نو در روابط دولت و مجلس بود.

فردای روز تحلیف ، بر خلاف گمانه زنی های قبلی درخصوص معاون اولی محمدرضا عارف، حسن روحانی در حکمی اسحاق جهانگیری که خود از گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شد را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد تا رییس ستاد انتخاباتی هاشمی در سال 92 جایگزین نامزد انصرافی اصلاحات در انتخابات 92 شود، نیمه مرداد با برگزاری نخستین نشست خبری رییس جمهور سپری شد.

24 مرداد پس از چند روز، سرانجام پرونده رای اعتماد وزرا بسته شد و مجلس در پاسخ به تعامل و حسن نیت رییس جمهور ، سه تن از وزرای پیشنهادی روحانی برای تصدی مهم ترین کانون های هدایت جوانان یعنی وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان را از رفتن به پاستور محروم کرد، پس از این اتفاق رییس جمهور محمدعلی نجفی را به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب کرد.

شهریور با برگزاری مراسم تودیع و معارفه وزرای جدید و قدیم و نیز برخی انتصابات در وزارتخانه ها آغاز شد تا اینکه در هفدهم شهریور ماه، خبری پایتخت نشینان را به شوک برد ، محمدباقر قالیباف با خیانت الهه راستگو در رای مردم ، برای سومین بار شهردار تهران شد. در این روز بر خلاف قول قبلی اعضای اصلاح طلب شورا ، الهه راستگو و احمد دنیامالی به جای محسن هاشمی به قالیباف برای شهردار شدن رای دادند تا بدین ترتیب ناکام انتخابات ریاست جمهوری 92 مجددا راهی بهشت شهرداری تهران شود.

بیستم شهریور ماه، حسن روحانی در حکمی معصومه ابتکار را به عنوان رییس سازمان حفاظت از محیط زیست انتخاب کرد تا بانوی سبز زمین بعد از هشت سال به خانه اش بازگردد. 26 شهریور ماه رهبری در سخنانی که دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران بیان کردند ، گفتند:ضرورتی ندارد سپاه در عرصه سیاسی فعالیت کند اما پاسداری از انقلاب نیازمند شناخت دقیق واقعیت هاست بنابراین نمیشود مجموعه ای که بازوی نگهبان انقلاب است درباره جریانهای گوناگون انحرافی، غیر انحرافی وابسته و یا دیگر جریانهای سیاسی، چشمی بسته و نابینا داشته باشد، ایشان همچنین در این دیدار ضمن موافقت از حرکات منطقی و صحیح در سیاست خارجی و داخلی بر استراتژی نرمش قهرمانانه تاکید کردند.

27 شهریور ماه با دو خبر عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد و آزادی نسیرین ستوده و شماری دیگر از زندانیان سیاسی سپری و روزهای پایانی شهریور با احتمالات و گمانه زنی ها از سفر رییس جمهور به نیویورک همراه شد.


ادامه دارد ...


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۲
طبسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
1
8
رئیس جمهور قول داد که تمامی وعده های خود را عملی کند ما مردم شهرستان طبس و با رای قاطع خود به دکتر روحانی سر حرف خود بودیم انتظار داریم که ایشان نیز بر وعد های که به مردم طبس در زمان تبلیعات داده اند عمل کرده و انتزاع طبس از یزد و الحاق به خراسان جنوبی را بررسی کرده و نظر اکثریت مردم که بازگشت به استان عزیززشان یزد میباشد را جامه عمل بپوشاند و به حرف عده ای منفعت طلب همچون ... و ... این شهر نکند.جناب روحانی فقط بدانید خیلی زود دیر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
ظاهراً دوستان طبس هر چندسالی یکبار هوس تغییر استان میکنند
شهروند طبسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
خدمت ناشناس باید عرض کنم شما که گفتید هر چند سال یکبار این حرف شما از روی ناآگاهی است زیرا متاسفانه دولت قبل نظر مردم را نخواست فقط نظر دوسه مسئول برای این قضیه شرط بود و دولت قبل هم که در مصوبات بدون کارشناسی استاد بود و به همین منظور دولت باید قاطبه نظر مردم را جویا میشد که نشد ولی دولت تدبیر و شخص رئیس جمهور محترم باید امید را به مردم ولایی شهرستان طبس که در 11 سال گذشته از همه لحاظ با استان دارالعباده یزد هماهنگ بوده و راضی بودند برگرداند تا به معنای واقعی میزان رای ملت باشد نه فقط حرف دو سه مسئول
شاکی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
امیدواریم سایت تدبیر که به نهاد ریاست جمهوری نزدیک بوده شکایت مردم شهرستان طبس را به این الحاق ناعادلانه به گوش رئیس جمهور محترم برساند و مردم طبس به استان خود یزد برگردند
فرهنگی بازنشسته
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
سلام آنهایی که میگویند طبس با یزد فرهنگ یکسانی ندارند راست می گویند من به این رسیدم البته فرهنگ کار یزدی ها با ما فرق دارد. برای هین کاش در یزد می ماندیم تا فر می کردیم شاید فرهنگ کار و تلاش و همدلی در یزد پس از یکی دو دهه به طبس هم منتقل شود و واقعاً همین اتفاق داشت می افتاد. فرهنگ کار در یزد با خراسان جنوبی متفاوت است. بنده بازنشسته آموزش و پرورش هستم و در حال حاضر مغازه دارم از کار کردن با مردم شریف یزد لذت می بردم. الان هم طوری نیست ما با یزد مراوداتمان را حفظ خواهیم نمود. ولی در خراسان جنوبی اینطور نیست. بازار بیرجند از سالها قبل هنوز تغییر نکرده است. تجارت در بیرجند رونق ندارد. برادر من در بیرجند زندگی می کند . یک بار با او از بیرجند به مشهد می رفتیم جلو هر پلیس راه که می رسیدیم ما را نگه می داشتند به محض اینکه می گفتیم از بیرجند می آئیم تمام ماشین را تفتیش می کردند. ولی وقتی می گویی از یزد می آیم با یک نگاه اطمینان به تو نگاه می کنند. حیف شد ولی خداوند نیامرزد کسانی که مسبب جدایی طبس و یزد شدند.
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
2
2
چه خاطرات شیرینی یادآوری شد
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
1
3
سلام، از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
موفق باشید جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم ایران زیرا چشم امید ملت ایران عزیز به دستان پاک و سخاوتمند و متخصص شما دوخته شده است
البته خیلی ها هستند که سعی میکنند شما را کم رنگ و خودشان را پررنگتر نشان دهند اما ما شما را شخص اول میدانیم
عالم محضر خداست در محضر خدا آرزومند و خواهان موفقیت شما میباشیم
آرزومند آرزوهایتان ( سلامتی و سربلندی نام آوران، نان آوران، مردان غیرتمند و زنان پاکدامن سرزمین عزیزمان ایران)
آباد باد ای ایران، آزاد باد ای ایران، از ما فرزندان خود دلشاد باد ای ایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
7
1
جوجه رو آخر پاییز میشمرند
اگر شما از روحانی تعریف نکنید، کی بکنه؟
یک کم هم از تعطیلی کل صنعت هسته ای در دوران حاج حسن بنویسید
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
شما در هشت سال دوستانتان که کل مملکت تعطیل شد کجا بودید؟
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
مگه سایتهای شما از رئیس جمهور قبل طرفداری نمیکردند عجب رویی دارید شما
طبسی منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
0
3
مادرانتخابات مجلس شورای اسلامی به کسی رای دادیم که قسم خورده بود پرونده این الحاق رابرای همیشه ببنددولی متاسفانه نبست که هیچ ازقضا کمک هم کردوهرروز به بهانه ای واهی به مادروغ می گویدخداوند لعنت کند آنهایی که مسبب این جدایی شدند
طبسی منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
0
2
قابل توجه مسئولانی که انتزاع از یزد را خواسته اکثریت مردم فهیم شهرستان طبس اعلام نمودند و زمینه این انتزاع را فراهم کردند ... اظهار نظر خلاف واقع از سوی 70هزار اهالی شهرستان، حق الناسی است که به این راحتی از پرونده اعمال این مسئولان، پاک نخواهد شد. (((یک رفراندوم حقیقت موضوع را مبنی بر الحاق مجدد به یزد مشخص خواهد کرد البته به شرط اینکه مسئولان خاطی، شهامت اینکار را داشته باشند))) دوستان نظر خود را اعلام کنند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها