بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
عده‌ای از بنی‌اسرائیل به دلایلی که در آیات 78 و 79 سوره مبارکه «مائده» ذکر شده است؛ توسط 2 نفر از پیامبران بزرگ الهی لعنت شدند که عده‌ای تبدیل به میمون و عده‌ای دیگر نیز تبدیل به خوک شدند.
تدبیر24: در ابتدای این مطلب مهم سخن خدا را که به زیبایی توسط «اکبرالقراء» تلاوت شده است گوش کنید.
 
کسى که نسبت به فساد، بى‌تفاوت باشد ملعون انبیاست
 
حضرت داود علیه‌السلام، بنی‌اسرائیل را به خاطر تخلّف از حکم تعطیلى روزهاى شنبه لعنت کرد و حضرت عیسى‏ علیه‌السلام نیز بدان جهت که بنی‌‏اسرائیل پس از خوردن مائده‏ آسمانى که با دعاى آن حضرت و براى اطمینان قلبى آنها نازل شده بود باز کفر ورزیدند، آنان را لعنت کرد.
 
امام باقرعلیه‌السلام فرمود: نفرین حضرت داود، آنان را خوک و نفرین حضرت عیسى، آنان را میمون کرد. (تفسیر نور)
 
این مطالب در تفسیر آیه 78 سوره مبارکه «مائده» آمده است، این آیه می‌فرماید: «لُعِنَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن بَنِی إِسْرَائِیلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذَلِکَ بِمَا عَصَوا وَّ کَانُواْ یَعْتَدُونَ؛ از میان فرزندان اسرائیل آنان که کفر ورزیدند به زبان داوود و عیسى بن مریم مورد لعنت قرار گرفتند این [کیفر] به خاطر آن بود که عصیان ورزیده و [از فرمان خدا] تجاوز می‌کردند (78)»
 
عدم نهی از منکر، کاری زشت
 
آیه بعد از این آیه شریفه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های ناپسند این عده از قوم بنی‌اسرائیل را بیان می‌کند و می فرماید: «کَانُواْ لاَ یَتَنَاهَوْنَ عَن مُّنکَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا کَانُواْ یَفْعَلُونَ؛ [و] از کار زشتى که آن را مرتکب می‌شدند یکدیگر را بازنمی‌‏داشتند راستى چه بد بود آنچه می‌کردند».
 
امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: این دسته از بنی‌‏اسرائیل که خداوند از آنها در این آیه مذمّت کرده است، کسانى بودند که در جلسات گناه وارد نمی‌شدند، لیکن در برخورد با گنهکاران با لبخند و انس برخورد می‌کردند.
 
همچنین در روایت دیگرى از حضرت چنین آمده است: چون بنی‌‏اسرائیل از ظالمان، منکر را می‌دیدند اما به جهت منافعى که از آنان می‌‏بردند، نهى از منکر نمی‌کردند، (تا منافعشان به خطر نیفتد و یا خطرى متوجّه آنان نشود) خداوند از آنان به بدى یاد کرده است. (تفسیر نور)
 
مراقب خودمان باشیم
 
قرآن کریم «هُدیً لِلنّاس» است؛ یعنی هدایتی برای همه مردم و در همه زمان‌ها پس یادمان باشد که از فرمان پیامبر اعظم(ص) نافرمانی نکنیم و اگر یکی از ما مرتکب این نافرمانی شد او را از این کار نهی کنیم.
 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها