بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۲۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
مهمترین حوادث ایران درسال گذشته/قسمت اول
بیستم فروردین سال 92 تاریخ وقوع نخستین زلزله مرگبار این سال محسوب می شود ، زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر/دو مرد که با معرفی خود به عنوان مهندس، زنان را به بهانه کارهای خدماتی فریب داده و در بیابان مورد آزار و اذیت قرار داده بودند/...

تدبیر24 : هیچ گاه خبر نمی کند ، این ماهیت حوادث است بنابراین تنها راه مقابله با آن افزایش آمادگی برای رویارویی با حادثه و کاهش زمینه های بروز آن است. آنچه در ادامه آمده، مروریست بر مهم ترین حوادث ایران در نیمه نخست سال گذشته که حوادثی چون زلزله بوشهر و سراوان ، شهادت یک آتش نشان ، حادثه اتوبان قم و ... در آن جای گرفته است.

به گزارش خبرنگار تدبیر24، هفتمين روز از سال جديد بود كه انفجاري شديد در ساعت 3:30 بامداد شيراز را لرزاند و انفجار کپسول‌های گاز مایع در شهرک اکبرآباد شیراز، منجر به کشته شدن پنج تن شد و در همين روز سركرده باندي كه اعضاي آن اقدام به ربايش نوجواني 15 ساله در شيراز كرده بودند دستگير شد.

در یازدهم فروردین نیز مردی 60 ساله همسر 57 ساله اش را به وسیله سشوار در خیابان وحدت اسلامی تهران به قتل رساند و در روز جمعه شانزدهم این ماه نیز برخورد کامیون در ترمینال ورودی با مسافران جان دو زائر ایرانی زن در فرودگاه جده را گرفت.

از نیمه این ماه بارش شدید باران در استان کرمان سبب جاری شدن سیل در بخش هایی از این استان شد، در پی این حادثه 600 تن اسکان اضطراری داده شده و یک کودک چهار ساله نیز جان خود را از داد.

بزرگترین زلزله سال

بیستم فروردین سال 92 تاریخ وقوع نخستین زلزله مرگبار این سال محسوب می شود ، زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر در ساعت 16:22 عمق 12 کیلومتری زمین در منطقه دشتی استان بوشهر را لرزاند و سبب کشته شدن 37 تن و زخمی شدن دست کم 850 تن دیگر شد، خسارات ناشی از این زمین لرزه نیز بالا بود بطوریکه شماری از روستاهای این شهرستان بطور صددرصد تخریب شدند.

شدیدترین زمین لرزه نیم قرن اخیر

عصر روز سه شنبه ، بیست وهفتم فروردین ماه نیز بزرگترین زلزله نیم قرن اخیر کشور به بزرگی 7.5 ریشتر سراوان را لرزاند اما علیرغم بزرگی این زمین لرزه تنها یک تن آن هم به علت ریزش کوه جان خود را از داد و 12 تن نیز مجروح شدند، در جریان این زلزله یکی از خبرگزاری های پیامکی از مرگ 40 تن خبر داد که این خبر به سرعت تکذیب شد. از دیگر نکات قابل توجه در این زلزله پیام تسلیت پوتین رییس جمهور روسیه به محمود احمدی نژاد بود!

در اوخر این ماه نیز ، سارقی که اقدام به قتل منصور شهرکی ، خلبان ایران ایر و همسر وکیلش در بلوار همیلا به وسیله ضربات چاقو کرده بود پس از گذشت حدود چهل روز از وقوع جنایت دستگیر شد.

در دومین روز از اردیبهشت ماه رگ زنی مادری پس از خفه کردن دو کودک خردسالش به دلیل مشکلات روحی و روانی خبر ساز شد و در همین روز ریس پلیس لرستان از دستگیری آدم ربایان یکی از مهندسان بنیاد مسکن با گذشت کمتر از سه روز خبر داد.

دستگیری متجاوزان هوسران

دو مرد که با معرفی خود به عنوان مهندس، زنان را به بهانه کارهای خدماتی فریب داده و در بیابان مورد آزار و اذیت قرار داده بودند در ششم این ماه دستگیر شده و در حوالی ساعت 15 نهم این ماه نیز دو کارگر معدنچی معدن سرب و روی کوشک شهرستان هنگام فعالیت در معدن جان خود را از دادند.

تصادف اسکانیا در هفتگل

خبر تصادف شدید میان یک دستگاه توبوس اسکانیا با کامیون باری صبح روز دوازدهم اردیبهشت ماه روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت و در پی آن اتوبوس اسکانیا که با حدود 27 سرنشین در حال حرکت در کیلومتر 40 محوراهواز هفتکل به مقصد اصفهان بود در لاین مخالف پس از برخورد شدید با یک دستگاه کامیون باری آتش گرفت و17 تن جان خود را از دست دادند، تخلف راننده، ناشی از تجاوز به چپ و نبود استاندارد لازم در اتوبوس را به عنوان علت حادثه اعلام شد.

راز انفجارهای غرب پایتخت

در ساعات پایانی هفدهمین شب این ماه سه انفجار شدید غرب تهران را لرزاند و به دنبال آن شایعات مختلفی نظیر تکرار حادثه ای چون انفجار بیدگنه و ... منتشر شد اما روز بعد مشخص شد که این انفجارها برای از بین بردن مهمات ضایعات از رده خارج نیروهای مسلح در یکی از پادگان های شهریار بوده است.

در روز هجدهم اردیبهشت ماه نیز قاتل یکی از سربازان چند ثانیه پس از اجرای حکم در مشهد با رضایت اولیای دم از دار به پایین آورده و از قصاص نجات داده شد و در همین روز چهار عضو گروهک تروریستی طالبان در شهرستان رودان هرمزگان شناسایی و دستگیر شدند.

در ساعت 6:38 روز شنبه 21 اردیبهشت ماه طلطله ای به بزرگی 6.2 ریشتر منطقه گوهران در استان هرمزگان 6.2 را لرزاند و در پی آن علاوه بر وارد شدن خسارات به شماری از واحدهای مسکونی و ... دست کم دو تن کشته شده و 24 تن نیز مجروح شدند.

پرواز آتش نشان فداکار

ساعت 14:18 روز 24 اردیبهشت ماه زمان وقوع یکی از مهم ترین حوادث سال 92 است ، در این زمان حریق در طبقه دهم یک ساختمان مسکونی در شهرک باقری سبب اعزام آتش نشانان به محل حادثه شد و در جریان آن یکی از آتش نشانان به نام امید عباسی با دادن ماسک خود به دختربچه ای خردسال به نام ریحانه وی را از مرگ حتمی نجات داد و خود دچار مرگ مغری شد ، اعضای بدن این آتش نشان به چندین نیازمند اهدا شد.

در بیست و پنجم این ماه نیز فروشنده یکی از صرافی های میدان فردوسی پس از سرقت از مغازه اش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.

مرگ در زیر خروارها زباله/جنایت و مکافات الکل

خرداد با خبر مرگ پنج تن در پی وقوع تصادف میان دو کامیون در کیلومتر 35 محور شیراز و همچنین خبر مفقود شدن هفت تن از جمله دو آتش نشان در زیر هزاران کیلوگرم زباله در سایت برمشور شیراز آغاز شد و در هشتمین روز از این ماه نیز مصرف مشروبات الكلي دست ساز در شهر رفسنجان سبب مرگ شش تن و مسمومیت 298 تن دیگر شد.

دو مرد سابقه دار که پس از تعرض به دو پسربچه در شهرستان بهارستان آنان را به قتل رسانده‌ بودند در دوازدهم خرداد به دو بار قصاص،یک بار اعدام در ملاءعام و تحمل حبس و شلاق محكوم شدند.

کبری رحمانپور ، عروس 20 ساله ای که در شهریور 78 به اتهام قتل مادرشوهرش زندانی شده بود در تاریخ 19 خرداد با قرار وثیقه 200 میلیونی از زندان آزاد شد و بنا شد تا پس از پرداخت دیه اولیای دم از قصاص وی صرفنظر کند.

خرداد بی حادثه!

انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد که منجر به پیروزی حسن روحانی با کسب اکثریت آراب مردم ایران شد نیز در بدون کوچترین حادثه و رخدادی سپری شد و در جریان جشن های پیروزی انتخابات و صعود تیم ملی به مسابقات جام جهانی نیز کوچک ترین حادثه و هنجارشکنی گزارش نشد.

در سوم تیرماه سال 92 نیز مردی که اقدام به قتل خانواده چهارنفره یک کارمند بانک در ملارد کرده بود دستگیر شد و در نهم تیر نیز مردی که خود را مدیر پروژه‌ای سینمایی که قرار است فیلمی کودکانه بسازد، معرفی کرده و در این پوشش اقدام به سوءاستفاده از دختران خردسال کرده بود، در مشهد دستگیر شد.

مرگ دانش آموزی در خزر

در روز سه شنبه ، 12 تیرماه نیز هفت تن شامل یک شش دانش آموز پسر و یک همراه که در قالب اردویی 80 نفره به شهرستان نور سفر کرده بودند ، در آبهای دریای خزر غرق شدند.

در روز 16 تیر ماه نیز مرد رمالي که پس از ارتباط با زنان و دختران فراری از آنان فیلم و عکس تهیه کرده و برخی از آنان را نیز به قتل رسانده بود ، اعدام شد.

جاودانی فاتحان برودپیک

ماجرای پر ابهام صعود سه کوهنورد ایرانی به نام های «مجتبی جراحی»، «آیدین‌بزرگی» و «پویا کیوانی» به ارتفاعات برودپیک در پاکستان در آخرین روزهای تیرماه انعکاس گسترده ای در رسانه های ایران و منطقه یافت و امروز با گذشت ماه ها از حادثه مفقود شدن این افراد در برودپیک، اجساد آنان همچنان در برف مانده است.

خودسوزی مقابل مجلس

مرداد با خبر خودسوزی مردی مقابل مجلس شورای اسلامی که به گفته پلیس تهران از فرقه دراویش بود در تاریخ پنجم این ماه آغاز شد و در روز هفتم آن نیز یک بانکدار ایرانی در مالزی به ضرب گلوله جان خود را از دست داد.

سقوط مرگبار در کارون 3

در عصر روز چهارشنبه 9 مرداد ماه نیز یک دستگاه مینی بوس که به روی لنجی در حال عبور از عرض رودخانه بود به دریاچه سد کارون 3 سقوط کرد و سبب مرگ 12 تن شامل 10 زن و دو مرد و جراحت چهار تن دیگر شد.

در بیست و هشتم مرداد نیز دو مرد که در پوشش مسافربر اقدام به ربودن زنی جوان در بهمن ماه سال 90 و تجاوز به وی در مزرعه ای کرده به اعدام در ملاء عام محکوم شدند و روز بعد نیز مردی پس از پرت کردن دختر خود به پایین و کشتن دختر همسایه و مجروح کردن چهارتن دیگر در محدوده خیابان شوش ، توسط پلیس دستگیر شد.

در این ماه همچنین اعضای بدن سربازی به نام «حامد پور شهباز»،که در اثر تصادف رانندگی در محور آستارا اردبیل دچار مرگ مغزی شده با رضایت خانواده اش به 12 نفر زندگی دوباره بخشید.

گروگانگیری در شرکت واحد

ظهر روز چهارشنبه 13 شهریور ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و یکی دیگر از همکارانش در ساختمان این شرکت واقع در میدان رسالت به گروگان گرفته شد و پس از چند ساعت با دخالت پلیس و شلیک گاز اشک اور دستگیر شد، پس از دستگیری گروگانگیر ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که گروگانگیری در حال نبوده و وی به گروگان گرفته نشده بود!

مرگ دسته جمعی در اسکانیا

در ساعات پایانی دوشنبه شب، هجدهم شهریور ماه یکی از دردناکترین حوادث انسانی چند سال اخیر در کشور رخ داد و در پی آن برخورد شدید و آتش سوزی گسترده دو دستگاه اتوبوس اسکانیا در کیلومتر 28 محور قم به تهران منجر به مرگ 44 تن و زخمی‌شدن 39 تن دیگر شد.این حادثه که بازتاب گسترده ای در رسانه های ایران و جهان داشت تا ماه ها پس از وقوع نیز مورد توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار داشت و سرانجام منجر به جلوگیری از شماره گذاری دو مدل از اتوبوس هاس اسکانیا در بهمن ماه شد.

نیمه نخست سال 92 ، با زلزله بوشهر در فروردین ماه آغاز و با تصادف مهیب دو اسکانیا در روزهای پایانی شهریور تمام شد، این دو حادثه را بدون شک باید از مهم ترن حوادث این سال نامید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
3
سال گذشته اسکانیا به تنهایی جور زلزله و سیل و ... کشید. قاتلی بود واسه خودش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
2
0
مرور خاطرات تلخ!
تارود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
2
http://tarood.ir/?p=47632

مرور خاطرات اگر مایه عبرت باشد خوب است
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
0
3
امیدوارم در سال جدید شاهد هیچ حادثه تلخی نباشیم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها