بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۳۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
ایران ورزشی در سال گذشته / قسمت اول
درخشش فوتبال ساحلی ایران/اولین نقره فوتسال برای بانوان ایرانی/آخرین شوی احمدی نژاد در ورزش/کشتی المپیکی ماند...

تدبیر24 : سال 92 بدون شک سالی خوش برای ورزش ایران بود، در نیمه نخست این سال تیم ملی فوتبال ایران به رقابت های جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد و تیم های ملی فوتبال ساحلی ، فوتسال و بسکتبال نیز به قهرمانی در مسابقات جهانی رسیدند، در ادامه مهم ترین وقایع ورزش ایران در نیمه نخست سال گذشته را می خوانید.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 ،سال نو و نخستین ماه سال 92 در حالی آغاز شد که همگان منتظر نتایج دیدارهای ایران برای صعود به جام جهانی بودند، در نهمین روز از این ماه حسین فاضلی عنوان نایب قهرمانی دوی صحرانوردی هامبورگ را بدست آورد، در این ماه بازی های لیگ برتر فوتبال ادامه داشت و رویداد مهم ورزشی در آن رخ نداد تا به نوعی آرامشی باشد پیش از طوفان ورزش ایران در سال 92.

چهارم اریبهشت ماه، فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان با ارسال ایمیلی از رفع تعلیق این فدراسیون در ایران خبرداد، فدراسیون تیراندازی با کمان ایران در سال 91 به خاطر برکناری کریم صفایی رئیس وقت فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی از فعالیت‌های بین‌المللی معلق شده بود.

در این ماه استقلال قهرمان دوازدهمین لیگ برتر فوتبال ایران شد و جشن قهرمانی اش را یک هفته زودتر و پس از بازی در مقابل داماش برگزارکرد.

درخشش فوتبال ساحلی ایران

در پانزدهم این ماه از سال 92 ، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با برتری مقابل عمان قهرمان اولین دوره مسابقات غرب آسیا شد، قهرمانی که بسیار لذتبخش و مقدمه دستاوردهایی بزرگ در ماه های بعدی سال شد و در بیست و سومین روز از این ماه نیز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رسیدگی به ماجرای تبانی فراز کمالوند در تیم شهرداری تبریز حکم به سقوط تیم شهرداری تبریز به لیگ دسته اول و محرومیت دوساله فراز کمالوند، صادیق ورمرزیار، مجید باقری‌نیا، حمید رمضانی، امید طیری، نادر دست‌نشان و ... داد.

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه 26 اردیبهشت 92 نیز تیم ملی کشتی آزاد ایران که از سوی آمریکایی ها با هدف حفظ کشتی در المپیک به دیداری نمادین در این کشور دعوت شده بود در ایستگاه قطار تاریخی گرند سنترال نیویورک شکست سنگینی را به آمریکا تحمیل کرد اما فدراسیون کشتی آمریکا پس از کسب پیروزی تیم ایران در خاک این کشور اعلام کرد که هیچ گونه مسئولیتی در قبال سفر تیم ایران به لس آنجلس برای دیدار دوستانه روز 29 اردیبهشت ماه را نمی پذیر که در پی آن تیم ایران تصمیم بازگشت با کشور و لغو این دیدار را گرفت.

علی دایی نیز در سی امین روز از اردیبهشت به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران انتخاب شد.

اهدای مهم ترین جایزه ورزش جهان به یک ایرانی

خرداد 92 ماه سیاست ایران بود و در این ماه همه اخبار حول و حوش انتخابات ریاست جمهوری سپری شد و شاید مهم ترین وقایع ورزشی آن را هم بتوان برنامه نامزدها برای ورزش کشور دانست اما در هشتمین روز از این ماه سال 92 ، مهمترین جایزه ورزش جهان درسال 2013 با عنوان روح ورزش در حوزه معلولان (SPORT ACCORD) به زهرا نعمتی ، عضو تیم ‌ تیراندازی با کمان معلولان ایران رسید.
علی کریمی روز پنج شنبه 23 خردا ماه با عقد قرارداد به تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز پیوست، وی با پیراهنی بنفش به تبریز سفر کرده بود.

رای تیم ملی به روحانی
روز بیست و چهارم خرداد ماه گرچه ارتباطی با ورزش نداشت اما پس از شمارش صندوق رای تیم ملی فوتبال نیز مشخص شد اغلب ایرانیان حاضر در اردوی تیم ملی نیز همچون مردم ایران روحانی را به عنوان رییس جمهور خود انتخاب کرده بودند.

جیغ بنفش برای یک صعود
در بیست و هشتمین روز از این ماه نیزدر حالی که سراسر ایران در شوق پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بود ، رضا قوچان نژاد با زدن گل به کره جنوبی و شکست این تیم ، مُهر حضور ایران در جام جهانی فوتبال برزیل را در کارنامه فوتبال کشور به ثبت رساند، کارلوس کیروش، که از فروردین 90 هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت نیز در این پیروزی نقش مهمی داشت ، با صعود ایران به جام جهانی ده ها هزار تن از ایرانیان جشن صعود به جام جهانی و پیروزی را همزمان برگزار کرده و برخی دیگر نیز در شعارهای خود در این روز خواهان شادی سوم خود شدند. پس از صعود جام جهانی شعار روحانی مچکریم نیز وارد ادبیات مردم شد.

اولین نقره فوتسال برای بانوان ایرانی

در نیمه های نخستین ماه تابستان ، تیم ملی فوتسال بانوان ایران با حجاب اسلامی در رقابت های بین المللی فوتسال داخل سالن آسیا شرکت کرد و برای نخستین بار در تاریخ مدال نقره را از آن خود کردند و در همین ایامماجرای پر ابهام صعود سه کوهنورد ایرانی به نام های «مجتبی جراحی»، «آیدین‌بزرگی» و «پویا کیوانی» به ارتفاعات برودپیک در پاکستان به خبر اول رسانه های ایران و منطقه تبدیل شد و سرانجام پس از بازگشایی مسیری به نام ایران در این کوه ها خبر درگذشت آنان منتشر شد و اجسادشان در دل کوه ماند.


چند روز مانده به پایان مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره لیگ جهانی والیبال در بیست و نهم تیرماه ، FIVB رده‌بندی نهایی تیم‌های والیبال را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی ایران که نخستین دوره حضور خود را در لیگ جهانی تجربه کرده بود بالاتر از تیم های قدرتمند آمریکا و لهستان، در رده نهم جدول رده بندی نهایی لیگ جهانی والیبال در سال 2013 ایستاد.

آخرین شوی احمدی نژاد در ورزش
آخرین ساعات این روز هم که همزمان با آخرین روزهای ریاست محمود احمدی نژاد بر دولت دهم هم بود با برگزاری یک مسابقه فوتبال عجیب سپری شد ، در ساعات پایانی بیست و نهمین روز از این ماه دیدار نمایشی تیمهای ملی 98 و 2014 در حضور کمتر از هشت هزار تماشاگر در استادیوم صدهزار نفری آزادی برگزار شد و بنا بود محمود احمدی نژاد نیز با حضور در ترکیب تیم 98 حضور داشته باشد اما پس از عدم استقبال از این برنامه وی ترجیح داد محمدرضا رحیمی را به نمایندگی از خود به این مراسم بفرستند و خود درد پا را بهانه ای برای عدم حضورش در استادیوم اعلام کند، ابن بازی با پیروزی تیم تازه صعود کرده به جام جهانی در یک نیمه به پایان رسید.

در آخرین روز از این ماه نیز، پرونده بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان با قهرمانی کره‌جنوبی و نایب قهرمانی مردان ایران در مکزیک بسته شد.

قهرمانی مردان قد بلند!
تیم ملی بسکتبال ایران در بیستمین روز از مرداد 92 ، در دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف فیلیپین میزبان مسابقات رفت و با نتیجه 85 بر 71 به پیروزی رسید و پس از چهار سال مجدداً به مقام قهرمانی دست یافت.

مخالفت مجلس با اولین گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت ورزش

بیست و چهارمین روز از ماه مرداد مسعود سلطانی فر ، نخستین وزیر پیشنهادی حسن روحانی بر تصدی وزارت ورزش و جوانان با 148 رای مخالف ، 117 موافق و 18 ممتنع از راهیابی به کابینه تدبیر و امید بازماند تا وی به شورای شهر برود و رضا صالحی امیری تحت عنوان سرپرست جانشین عباسی، وزیر دولت احمدی نژاد شود.

در دهمین روز از این ماه سرانجام محمدرضا خلعتبریپس از عقد قراردادی دو ساله با پرسپولیس به این تیم پیوست، وی پیش از این در تیم عجمان امارات حضور داشت.

کشتی ماند!

در پانزدهم شهریور ماه، هفتاد و هفتمین داربی پایتخت با تساوی بدون گل به پایان رسید و در هفدهمین روز از این ماه نیز اعضای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در جلسه ای که در بوینس‌آیرس برگزار شد با 49 رأی از 95 رای ماخوذه تصمیم گرفتند تا کشتی در المپیک 2020 توکیو حضور داشته باشد و ورزش‌های بیس‌بال با 24 و اسکواش با 22 رأی نتوانستند جواز حضور در المپیک را کسب کنند.

در میانه این ماه همچنین خبری درباره خداحافظی کارلوس کیروش از سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان منتشر شد، اما این خبر هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت.


تیم کشتی آزاد ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره، دو برنز و 46 امتیاز در بیست و هفتمین روز از ماه پایانی تابستان در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان به مقام قهرمانی جهان رسید.

صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی 2014 برزیل قطعا مهم ترین رویداد ورزشی ایران در نیمه نخست سال گذشته بود، با این اتفاق شعاری جدید و جالب در سطح جامعه نیز فراگیر شد و مردمی که صعود به جام جهانی فوتبال را از پا قدم انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور می دانستند در ابتکاری اقدام به خلق جمله «روحانی مچکریم» کردند ، این جمله تا ماه ها بسیار فراگیر بود و حتی واکنش رییس جمهور را نیز در پی داشت.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
0
3
پا قدم روحانی، رفتیم جام جهانی!
یادش بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
با پا قدمش هم به هر سه تا میبازیم و بر میگردیم
تازه اول عشق است
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
4
2
البته خودتون خوب میدونید این موفقیت های ربطی به آقای روحانی نداره چون ورزش یه امری بلندمدته تمام این افتخارات حتی در زمان فعلی رو باید به پای دولت قبل نوشت شما سه یاچهار سال دیگه باید ببینیم این دولت در زمینه ورزش چه کرده است.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها