بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۳۵۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
پرونده ای برای 12 فروردین ماه سال1358
جمهوری اسلامی که استقلال و آزادی دو رکن جدا ناپذیر آن هستند چیست و برای چه 98.2 درصد از شرکت کنندگان در رافراندوم به آن بلی گفتند؟

تدبیر24 : جمعه بود و تقویم عدد 10 را روی صفحه اش از نخستین ماه سال 58 نشان می داد، چند روزی کمتر از دوماه از بازگشت آیت الله به کشورش می گذشت و در این دوماه ایران دستخوش تغییرات زیادی شده بود، تغییراتی که از روند تحولات سالانه کشورهای منطقه نیز مهم تر بود. این روز آغاز مسیری بود که عمده ایرانیان در اعتراضاتشان فریادش زده بودند و آن را مسیری در راه فردای بهتر برای ایران می دانستند، رفراندوم بزرگ در کشور آغاز شد و آیت الله هم در همان ساعات اولیه در محله چهارمردان قم حاضر شد و رایش را به صندوق انداخت...

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر 24، امام خمینی رایش را که به صندوق انداخت همه از نوشته داخلش با خبر بودند، اما آیت الله باز هم با تاکید بر اینکه "آزادی" و "استقلال" هدیه "جمهوری اسلامی"، خواهد بود، گفتند: « امروز رفتم در محلى که شهداى قم جان خود را براى اسلام و جمهورى اسلام از دست دادند. براى اینکه آنها را شاد و ملت اسلام را دلگرم کنم، به جمهورى اسلامى رأى دادم. من امیدوارم که همه ملت اسلام و همه ملت ایران موفق باشند و ملت ما رأى به جمهورى اسلامى بدهند. جمهورى اسلامى براى ما سرنوشت آزاد، و خوشبختى و استقلال هدیه مى‏ آورد؛ و دشمنان اسلام مى‏ خواهند اخلال در امر کنند و ملت ما باید پافشارى کند و رأى خودشان را به جمهورى اسلامى بدهند.

البته بعد از این مرحله باز مراحل دیگر داریم، و آن تأسیس مجلس مؤسسان است که باید به قانون جدید اساسى رأى بدهند و بعد از آن، انتخابات است که آنها باید نمایندگان خود را به مجلس بفرستند و [آن‏] مراحل، نهایى ترین مراحل نهضت است و سپس مرحله ایران‏ سازى فرا مى‏ رسد و پیاده شدن قانون اسلام در همه قشرهاى مملکت. آن هم آن است که ما آرزو داریم، و امیدوارم با پشتیبانى همه ملت به آرزوى خودمان برسیم. و قبل از همه از ملت مى‏ خواهم امروز و فردا هم رأى بدهند؛ به جمهورى اسلامى رأى بدهند. من از همه ملت مى‏ خواهم امروز و فردا رأى بدهد، که سعادت آنها در این است. و رأى خود را به صندوق بریزند و مواظب باشند که خیانتگران توفیق خرابکارى نیابند.

و اما در مورد اینکه فردا هم طورى شد که همه ملت نتوانند رأى بدهند و اکثریت رأى دهندگان زیاد باشد که مشکلاتى در کار رأى دهندگان به وجود آید. دولت یک روز دیگر را تمدید خواهد کرد تا همه بتوانند رأى خود را به صندوق ها بریزند. همه ملت باید به پاى صندوق هاى رأى بروند و آزادند هر چه مى‏ خواهند بنویسند و به صندوق بریزند. اگر چنانچه رأیشان «نه» باشد، آزادند هر چه مى‏ خواهند بنویسند و نحوه حکومتى را که انتخاب مى‏ کنند در رأى خود بنویسند؛ ولى من توصیه مى‏ کنم براى اطاعت امر خدا کوشش کنند و به جمهورى اسلامى رأى بدهند. خداوند همه شما را سعادتمند کند و ملت ما را به استقلال، آزادى و رفاه برساند.

آیت الله پیش از نیز در پیامی که در روز چهارم فروردین منتشر کرده بود از رای دادنش به جمهوری اسلامی خبر دادند و فرموردند: " در این موقع بسیار حساس که سرنوشت کشور و اسلام عزیز تعیین مى‏ گردد، هموطنان عزیز با شورى بیشتر از گذشته در رفراندم شرکت نمایند. امروز اهمال در شرکت در رفراندم و سردى و سستى در این امر حیاتى، موجب هدر رفتن خون شهیدان و به تباهى کشیدن کشور و اسلام عزیز است. دوستان آگاه من! روز رفراندم موقع نتیجه گرفتن از زحمات چندین ساله است.

آنچه لازم است تذکر دهم شرکت زنان مبارز و شجاع سراسر ایران در رفراندم است. زنانى که در کنار مردان بلکه جلوتر از آنان در پیروزى انقلاب اسلامى نقش اساسى داشته‏ اند، توجه داشته باشند که با شرکت فعالانه خود، پیروزى ملت ایران را هر چه بیشتر تضمین کنند. شرکت در این امر براى مرد و زن از وظایف ملى و اسلامى است.

شما همه آزادانه به هر چه مى‏ خواهید رأى بدهید. من خودم به «جمهورى اسلامى» رأى مى‏ دهم و تقاضاى برادرانه از شما دارم که به من در این امر اسلامى کمک کنید. و لازم است جوانان غیور از توطئه و خیانت در آراى مردم جلوگیرى کنند و از صندوق هاى آرا با امانت حفاظت کنند. از خداوند تعالى پیروزى اسلام و صیانت کشور اسلامى را خواستارم. و السلام علیکم." {**}

همچنین امام خمینی روز قبل از آغاز رفراندوم نیز در پیامی به ملت ایران توطئه‏ هاى منحرفین در آستانه برگزارى رفراندم را هشدار دادند و از همگان برای شرکت در انتخابات دعوت به عمل آوردند و فرمودند: «من صلاح همه را در آن مى‏ بینم که به «جمهورى اسلامى» رأى دهند که در آن حقوق همه اقشار و همه طوایف را به طور وافى تضمین مى‏ کند».

"با کمال تأسف اخبار ناراحت کننده‏اى از گنبد و زاهدان و اردبیل مى ‏رسد که بعض فرقه‏ هاى منحرف بین مردم محترم آن سامان مشغول سمپاشى و تفرقه افکنى هستند؛ و شایع نموده‏اند که روحانیون، برادران اهل سنت را از حقوق خود محروم مى‏ نمایند. من با کمال تأسف باید بگویم که این اشخاص منحرف که الهام از امریکا مى ‏گیرند و به صورت چپ نما هستند، در صددند که چپاولگری هاى زمان رژیم سابق را با فرم دیگر در کشور عزیز ما اعاده کنند. ما با برادران اسلامى اهل سنت خود هیچ اختلافى نداریم؛ و ما به برادران خود اطمینان مى‏ دهیم که تمام اقشار کشور- چه اهل سنت و چه شیعه- به حقوق خود خواهند رسید و هیچ فرقى بین طوایف مسلمین در حقوق سیاسى و اجتماعى و غیر آن نیست. من از همه برادران و خواهران خود در تمام کشور تقاضا دارم که به سمپاشى این عناصر فاسد اعتنا نکنند، و فردا به سوى صندوق هاى آرا بروند و به هر چه مى‏ خواهند رأى بدهند. من صلاح همه را در آن مى ‏بینم که به «جمهورى اسلامى» رأى دهند که در آن حقوق همه اقشار و همه طوایف را به طور وافى تضمین مى‏ کند. از خداوند تعالى حفظ وحدت مسلمین را خواستارم." آنچه خواندید متن کامل پیام امام در روز پیش از آغاز رفراندوم بود که توطئه های بسیاری را خنثی کرد.

بازرگان و یارانش نیز در این روز سعی در برگزار شدن هرچه بهتر انتخابات داشتند و دیگر همه می دانستند که تا چند ساعت یا روز دیگر، آیت الهی که جز رسانه خارجی دیگر همه امام خطابش می کردند، سلطنت 2500 ساله را در ایران به اتمام خواهد رساند.

جمهوری اسلامی چیست ؟

اما جمهوری اسلامی که استقلال و آزادی دو رکن جدا ناپذیر آن هستند چیست و برای چه 98.2 درصد از شرکت کنندگان در رافراندوم به آن بلی گفتند؟

"جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظامهای حکومتی است که تلاش می کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توئمان فراهم شود.

از نظام جمهوری به «حکومت مردم بر مردم» تعبیر می شود و «جمهوریت» در نظام حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است به طوری که مردم با حضوردر صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.

معنی لغوی «جمهوریت» یعنی حکومت برخواسته از مردم و یا همان دمکراسی گرچه مورد اتفاق اغلب تحلیلگران، سیاستمداران و حاکمان سیاسی است، اما نظام‌های حکومتی در معنی اصطلاحی این واژه دچار اختلاف نظرهستند و از آن برداشتهای متفاوتی دارند.

در زمان تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی نظام طاغوت شاهنشاهی «جمهوری دمکراتیک»، «جمهوری»، «حکومت اسلامی» و ... از جمله نظامهای بود که مطرح شد، ولی امام راحل از همان ابتدا تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند، به طوری که برجمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تاکید کردند.

این تاکید نیز بر اساس خواست مردم در دوران مبارزات ضد ستم شاهی بود که در شعار آنها موج می زد و مردم در همه تظاهرات‌ها یکپارچه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می‌کشیدند.

بر این اساس اصل جمهوریت و اسلامیت اصل جدا ناپذیردر نظام حکومتی ایران است که برای تثبیت، استمرار و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم شده است.

«آزادی» از دیگرشعارها و خواسته‌های ملت ایران در ایام انقلاب بود که با استقرار جمهوری اسلامی شکل عملی به خود گرفت و قشرهای مختلف با حضور در تمام صحنه‌ها آزادانه به خواسته‌های خود جامه عمل پوشانده و در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.

گرچه لغت آزادی نیزهمانند دیگر واژه‌ها، امروزه مظلوم واقع شده و در نظام سلطه مصادره می‌شود و با نام آزادی حقوق خیلی‌ها تضییع می‌گردد، ولی این واژه در اسلام معنای متعالی دارد. بر این اساس مردم طبق قانون برای تعالی و کمال خود از حق انتخاب و آزادی بیان برخوردار است وکسی نمی تواند این حق را از مردم سلب کند. در این مکتب سلب آزادی و حق انتخاب از خود نیز نوعی ظلم به خویش است.

«استقلال» بعد دیگری از نظام جمهوری اسلامی ایران است که با استقرار آن ملت ایران از وابستگی به شرق و غرب رهایی یافت و در عرصه بین الملل با حفظ اصول به دفاع از حقوق خویش پرداخت.

استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.

از این رو حفظ استقلال هزینه‌هایی در برداشته و دشمنان این مرزوبوم با طراحی توطئه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخیصت‌های سیاسی، تحریم قتصادی و... و درنهایت ایجاد موانع و دشمنی در دست یابی به فناوری صلح آمیزهسته‌ای سعی در خدشه دار کردن استقلال ملت هوشیار ایران دارد"

پیام امام درپی اعلام نتایج همه پرسی

پس از ادامه یافتن رای گیری در دو روز، سرانجام در روز 12 فروردین سال 58 نتایج همه پرسی بزرگ ایرانیان اعلام شد و عدد 98.2 به عنوان درصدی شناخته شد که تا پایان تاریخ بیش از هرچیری میزان علاقه و پایبندی ایرانیان به جمهوری اسلامی را نشان خواهد داد.

پس از اعلام نتایج، حضرت امام خمینی (س) در پیامی فرمودند: " من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت.

من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند.

من از این همبستگی که جز مشتی ماجراجو و بیخبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا لبیک گفتند، و با تقریبا اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می‌کنم.

مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهای طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رای قاطع به جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی را اعلام نمودید. حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده می‌شوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک طور می‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می‌بارد. مبارک باد شما را چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتری و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است.

مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می‌رسند، فرقی بین زن و مرد و اقلیتهای مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشی به دنبال او دفن می‌شود، و کشور از چنگال دشمنهای داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت پیشگان نجات یافت.

اینک شما ملت شجاع، پاسدار جمهوری اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این اثر الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید و نگذارید بقایای رژیم متعفن که در کمین نشسته‌اند و طرفداران دزدان بین‌المللی و نفت‌خواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه کنند. اینک شمایید که باید مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید و با قدرت الهی که مظهر آن جماعت است، قدمهای بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقه فاضله و امنای خود در مجلس موسسان، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان طور که با عشق و علاقه به جمهوری اسلامی رای دادید، به امنای امت رای دهید تا مجالی برای بداندیشان نماند.

صبحگاه 12 فروردین - که روز نخستین حکومت الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.

هان ای ملت عزیز! که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را می‌گذرانم، و از ملت انتظار آن داریم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند.

من از دولتها می‌خواهم که بدون وحشت از غرب و شرق، با استقلال فکر و اراده، باقیمانده رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربی و غربزدگی به پا شده است به شکل اسلامی متحول کنند، و به دنیا عدالت اجتماعی و استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را نشان دهند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال کشور و امت اسلامی را خواستارم"

امروز اما بیش از هرزمان دیگری ایرانیان پایبندی خود به آرمان و خط امام (ره) را نشان داده و همچون سه دهه گذشته به جهانیان ثابت کردند که مواردی نظیر گرانی، ناکارآمدی مدیران، بی اخلاقی مسئولان، بی عدالتی و ... اگرچه همواره مورد نقد آنان بوده و به آن معترضند اما در عین حال هیچگاه اجازه مداخله دیگران در امور خود را نخواهند داد و استقلال خود را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند.

بزرگان و مقامات درباره جمهوری اسلامی چه گفتند؟

با اعلام نتایج رفراندوم تاریخی ایران ، همانطور که امام (ره) آن را از اعیاد ملی و مذهبی ملت ایران برشمردند ، مقامات و سایر بزرگان نیز به اظهارنظر درباره جمهوری اسلامی یا این روز پرداختند که گزیده ای از سخنان آنان در ادامه آمده است.

امام خمینی ( ره ) :

صبحگاه 12 فروردین - که روز نخستین حکومت الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.

مقام معظم رهبری:

روز جمهورى اسلامى يك مقطع تاريخى بى‌نظيرى در تاريخ كشور ماست، زيرا كه براى اولين بار بعد از صدر اسلام و پس از فَترَت كوتاه اولين سالهاى فتح ايران به دست مسلمين يعنى كه در آن سالهاى كوتاه البته حكومتها تا حدود زيادى اسلامى بودند در طول اين تاريخ ممتدى كه كشور ما داشته، براى اولين بار بعد از آن فَترَت و بعد از آن دوران كوتاه صدر اسلام يك حكومتى اعلان شد، يك نظامى اعلان شد كه داراى دو خصوصيت مردمى بودن و الهى بودن هست؛ يعنى جمهورى اسلامى

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

نظام جمهوری اسلامی بدون داشتن حمایت مردمی آسیب خواهد دید و نظام اسلامی تا جایی که بر شانه های مردم حرکت کرده همواره موفق و پیروز بوده است و اگر مردم را از نظام اسلامی بگیریم به آن خدشه وارد خواهد شد.

حسن روحانی:

امام معنای مشروعیت حکومت را در این سرزمین تغییر داد و مبنای آن را چارچوب و مقررات اسلام و رای مردم قرار داد کار بزرگی که در 12 فروردین 58 به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت که می‌توان گفت 12 بهمن مادر 12 فروردین بود.





بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۳
سما
|
United States
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
2
8
تمام این گزارش را کامل خواندم.
تعاریف جالبی از جمهوری اسلامی ارائه کردید و نظرات مسئولان جمهوری اسلامی رو هم خوب انتشار دادید. اما پیشنهاد می کنم به خلاها و اصول مغفول جمهوری اسلامی هم اشاره کنید.
سما
|
United States
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
3
5
در ضمن ای کاش نظرات افرادی مثل طالقانی ، مرحوم بازرگان ، سحابی ، یزدی ، شریعتی ، رجوی ، بنی صدر ، قطب زاده ، آیت اله شریعتمداری و افرادی که امروز از تاریخ انقلاب حذف شده اند رو هم منتشر می کردید.
عبدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
1
5
ایکاش امام در قید حیات بود.
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
3
8
"حکومت مستضعفین که حکئمت خداست به جای آن نشست." پس همه قبول دارند که این خودش یک معیار هست. یعنی هر کس مستضعف نیست حق حکومت در جمهوری اسلامی را هم ندارد.
از کسانی که در بالا به عنوان "بزرگان" یاد کرده اید کدامشان مستضعفین هستند؟ برخی از این آقایان خودشان طاغوت زمان شده اند.
تشخیصش هم با مستضعقین واقعی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
خیر ! حکومت مستضعفین یعنی حکومتی که مستضعفین در انتخاب مسئولان خود حق داشته باشند نه این اینکه تنها فقرا رییس جمهور و وزیر و وکیل شوند.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
اول آنکه مستضعف به معنای فقیر نیست. مستضعف یعنی کسی که قدرت احقاق حق مشروع خود را نداشته باشد.
دوم استدلال شما رو قبول دارم. با استدلال خود شما به این نتیجه میرسیم که اگر مستضعفین جامعه به این نتیجه برسند که از طریق افرادی که انتخاب شده اند حقوق حقه آنها اعاده نمی شود جمهوری اسلامی از حیض انتفاع ساقط می شود.
در شرایط فعلی هم وزرای دولت روی مرز حق و باطل قدم بر می دارند و این وظیفه رهبری است که نگذارند دولت از مسیر صحیح خود عدول کند و در این راستا ما گردن کسی که طاغوتی عمل کند را خواهیم شکست. مگر اینکه بگوید من چیزی غیر از جمهوری اسلامی را اعتقاد دارم و تکلیف خودش را مشخص کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
بله، قطعا اگر مستضعفین به این نتیجه برسند اتفاقی که شما گفتید رخ داد ، اما از آنجایی که این مملکت جمهوری است ، همین افراد با رفتن به پای صندوق رای فرد دیگری را انتخاب می کنند.
منطق گردن شکستن برای چماقدارهاست اما اگر گردن شکن بودید کاش گردن خاوری ها و زنجانی ها را شکسته بودید که حداقل امروز ص
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
ناشناس عزیز!
اولا که تا دنیا دنیاست برای افراد زبان نفهم منطق چماق تعطیل نمی شود خیالت راحت.
ولی اعمال این منطق فقط برای کسانی است که دیگران را احمق فرض کنند و به لطایف الحیلی مثل ادعای اصلاح طلبی، اعتدال و یا حتی اصول گرایی به دنبال منفعت طلبی خودشان باشند.
در خصوص خاوری بد نیست بدانید که معرف وی برای سیستم بانکی کشور کسی نبوده است جز کروبی.
پرونده بابک زنجانی هم که هنوز به نتیجه قضایی نرسیده. من از وی دفاع نمیکنم ولی در این خصوص هم بد نیست بدانید که بدلیل دور زدن تحریم ها و کمک به جمهوری اسلامی اسم زنجانی در لیست تحریمهای آمریکا نیز قرار دارد.
با این حال حکم افساد برای همه افراد جامعه یکسان است و ما مثل شما کسی را مستثنی نمی دانیم.
ضمنا تا اندازه ای که من مطالعه داشته ام به نظر بنده اصل مخالفتها با احمدی نژاد تلاشهای بدون مماشات وی برای تصفیه افراد فاسد وابسته به برخی افراد موسوم به بزرگان و جریانهای سیاسی-اقتصادی مختلف در بدنه دولت بوده و همین هم باعث دادن اطلاعات دقیق توسط این افراد و بزرگانشان به کشورهای غربی برای اعمال تحریمهای دقیق تر و موثرتر بوده است. به هر جهت الله اعلم.
به فرض که او هم اشتباهاتی کرده باشد (که کرده است) سئوال اساسی این است که آیا رئیس جمهور بعدی باید از تنفر مردم نسبت به رئیس جمهور قبلی برای پر کردن خلاها و ضعفهای مدیریتی خود و کابینه اش سوء استفاده کند؟ و به جای تلاش مخلصانه با سرگرم کردن مردم به گذشته برای خود و دوستان هم حزبی اش زمان بخرد؟
عمرا اگر ما بگذاریم. میمیریم ولی تن به استحمار نمی دهیم.
فلاحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
4
4
امروز چه تیشه ها که افراطیون به ریشه این انقلاب و جمهوری اسلامی نمی زنند.
خدا رو شکر که در انتخابات 24 خرداد مردم نگذاشتند انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
میم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
6
3
در بین نظرات عجب افاضاتی فرمودند علامه مصباح!
همایون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
0
4
عجب فسفری سوزونده احمدی نژاد.
حفظ کردن متن کتاب درسی سوم ابتدایی کار بسیار سختیست.
اردشیرزارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
هر کشوری مشکلات خودش رو داره و ایران هم مثتثنی نیست
ولی باور کنید کشورهایی همچون لیبی، عراق ، مصر اگر صدمه ای به نظام
بخوره شرط میبندم دیگه هیچ امنیتی وجود نخواهد داشت وآب رفته باز
نخواهد گشت .باور کنید خودم بیکار هستم وچند سالی در بسیاری
از عملیات ها بوده ام و به مشکلات زیادی در زندگی مواجه هستم
و تا کنون از دولت هم هیچگونه کمکی دریافت نکرده ام ولی نظر من این است
که قدر امنیت رو بدانیم تا بلایی که سر همسایگان ما آمده برای ما تکرار نشودز
فا طی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
0
0
بسیار عالی بود. خیلی خوشم امد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها