بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
ایران ورزشی در سال گذشته / قسمت دوم
ایران، قهرمان فوتبال دستی جهان/دیدارهای سیاسی آقای فوتبال/قرعه کشی جام جهانی و آبروریزی فیسبوکی/ارادت مایلی کهن به داریوش...
تدبیر24 :رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ، خداحافظی کاپیتان آبی ها و مدیرعامل و کاپیتان سرخپوشان ،قهرمانی تیم فوتبال دستی ایران در جهان، دومین قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا، مشخص شدن حریفان ایران در جام جهانی برزیل، قهرمانی تیم ملی هندبال در آسیا و ... از رویداد های ورزشی کشور در نیمه دوم سالی که گذشت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار تدبیر24، روز شنبه ، 13 مهرماه تيم ملي واترپلوي ايران با پيروزي مقابل سنگاپور ، برای اولین بار قهرمان سومين دوره رقابت هاي واترپلو کاپ آسيا شد و با این پیروزی جواز حضور در رقابت هاي جهاني قزاقستان را نیز به دست آورد.

در هفدهمین روز از پاییز ، تیم ملی والیبال ایران در فینال هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا با پیروزی 3 بر صفر در بازی فینال مقابل کره‌جنوبی در دوبی برای دومین‌بار قهرمانی‌اش در آسیا را جشن گرفت، به دنبال این پیروزی ، مقام معظم رهبری ، رییس جمهور و رییس مجلس در پیام هایی جداگانه این موفقیت را تبریک گفتند.

در پنجمین روز از آبان ماه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رضا صالحی امیری، دومین وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان با 141 رای مخالف ، 107 موافق و 13 ممتنع اعتماد نکردند.

فرهاد رفت!

هفتمین روز از هشتمین ماه سال، روز خداحافظی با کاپیتان محبوب آبی پوشان تهرانی بود، فرهاد مجیدی پس از 23 سال بازی فوتبال ، در دیدار استقلال با مس کرمان برای همیشه از بازیکنی فوتبال خداحافظی کرد تا شاید بعدها در لباس مربی به دنیای فوتبال بازگردد، وی فردای روز کناره گیری اش در نامه ای دلایل کناره گیری اش را اعلام کرد در بخشی از این نامه آمده بود: "از فردا دیگر بازیکن استقلال به شمار نمی‌آیم ولی همواره یکی از شما خواهم بود و برای قهرمانی استقلال دعا خواهم کرد. هر چه دارم از استقلال و هوادارانش است و هر کجا که باشم برای سربلندی استقلال تلاش خواهم کرد."

در هشتمین روز از آبان سال 92 نیز مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان با شکست تیم ایران در مقابل نیجریه و وداع با این مسابقات و صعود تیم‌های نیجریه و آرژانتین به مرحله بعد به پایان رسید.

ایران، قهرمان فوتبال دستی جهان

در دوازدهم این ماه تیم ملی فوتبال دستی ایران در مسابقات بین المللی مالزی قهرمان جهان شد و در چهاردهمین روز از این ماه نیز تیم ملی ووشو ایران با کسب ۷ مدال طلا و ۳ برنز به مقام نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در مالزی رسید.

مریم هاشمی، ووشوکار کرمانشاهی وزن منهای 68 کیلو گرم تیم ملی، روز 13 آبان در ترکیه موفق شد با غلبه بر حریف رومانیایی خود مدال طلای جهان را بدست آورد.

دیدارهای سیاسی آقای فوتبال

سپ بلاتر ، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) بامداد روز سه شنبه 14 آبان ماه به بهانه شرکت در دومین کنگره بین المللی علم و فوتبال به ایران سفر کرد و پس از اینکه در فرودگاه مورد استقبال ستارگان فوتبال ایران قرار گرفت دیدارهای جداگانه ای با حسن روحانی رییس جمهور ، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست ،سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رییس فدراسیون فوتبال داشت.

اعتماد به چهارمین وزیر!

نوزدهمین روز آبان با عدم اعتماد مجلس به نصرالله سجادی، سومین گزینه رییس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان با 107 رای مخالف ، 124 موافق و 22 ممتنع سپری شد تا در بیست و ششم این ماه محمود گودرزی با 199 رای موافق ، 44 مخالف و 24 ممتع بالاخره از مجلس رای اعتماد بگیرد و کابینه تدبیر و امید تکمیل شود.

قهرمانی فوتبال ساحلی

آخرین ماه پاییز با خبر قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی 4 به 3 مقابل روسیه در جام بین قاره‌ای در دومین روز از این ماه آغاز شد و فردای آن روز هم تیم ملی والیبال ایران در آخرین روز رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان با نتیجه 3 بر صفر ژاپن را از پیش رو برداشت و در جایگاه چهارم قرار گرفت، در این روز فرهاد ظریف، لیبروی تیم ملی ایران، برای همیشه از دنیای والیبال خداحافظی کرد.

خداحافظی با شکوه کاپیتان کیا

عصر روز پنجشنبه، هفتم آذر ماه 92 و در پایان دیدار تیم‌‌های فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس و ستارگان میلان مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس، با همراهی پیشکسوتان پرسپولیس از جمله حمید استیلی، مجتبی محرمی، فرشاد پیوس و ... بصورت رسمی از میادین فوتبال خداحافظی کرد. وی در حالیکه اشک می‌ریخت و مورد تشویق شدید هواداران پرسپولیس قرار گرفت و با چرخیدن در دور ورزشگاه به ابراز احساسات هواداران پاسخ داد و در نهایت راهی رختکن شد. مهدوی کیا پیش از این دیدار در تاریخ پانزدهم اریبهشت ماه و در فینال جام حذفی برابر سپاهان از فوتبال خداحافظی کرده بود اما در آن بازی باخت پرسپولیس در ضربات پنالتی و قهرمانی سپاهان در جام حذفی سبب ترک ورزشگاه و از سوی تماشاگران و خداحافظی غریبانه وی شده بود.

قرعه کشی جام جهانی و آبروریزی فیسبوکی

مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 19:30 روز جمعه، پانزدهم آذر ماه در برزیل برگزار شد و 32 تیم حاضر حریفان خود را شناختند، در جریان این قرعه تیم ملی فوتبال کشورمان با آرژانتین، نیجریه و بوسنی همگروه شد، لباس نامناسب فرناندا لیما ، مجری مراسم قرعه کشی از حواشی پررنگی بود که سبب شد تا ایرانیان امکان تماشای برنامه قرعه کشی را نداشته باشند و به همین دلیل صفحه فیس بوک وی مورد هجوم بسیاری از ایرانیان قرار گرفت ، لیما اما با پذیرش این انتقادات ضمن عذرخواهی از مردم ایران در مراسم بعدی، لباس مناسبی به تن کرد. همچنین گروهی دیگر نیز به صفحه فیسبوک لیونل مسی، بازیکن تیم آرژانتین هجوم برده و وی را با الفاظ نامناسبی خطاب کردند، که پس از انتقادات فراوان به این اقدام این بار گروهی دیگر با هجوم دوباره به صفحه فیسبوک مسی، اقدام به عذرخواهی از وی کردند.

بازگشت بنای کشتی

بعد از گذشت حدود 11 ماه از کناره‌گيري «محمد بنا» از تيم ملي کشتي فرنگي و نتايج نه چندان مطلوب اين تيم در مسابقاتي که به ميدان رفته بود، وي در هجدهم آذرماه آمادگي خود را براي بازگشت به تيم ملي کشتي فرنگي اعلام کرد.

در نخستین روزهای دی ماه؛ کیومرث هاشمی برای چهارسال به عنوان رییس کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

رقیب قالیباف، رییس فدراسیون کشتی

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کشتی صبح روز چهاردهم دی ماه به ریاست نصرالله سجادی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در جریان آن رسول خادم با 37 رای از 38رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس فدراسیون کشتی انتخاب شد. خادم سابقه دو دوره نمایندگی مردم تهران در شورای شهر را داشت و در سال 84 جدی ترین گزینه در رقابت با قالیباف براب تصدی شهرداری تهران بود که سرانجام قالیباف با رای ناپلئونی به بهشت رفت و خادم در شورای شهر باقی ماند.

در بیست و هفتمین روز از دی ماه نیز داربی 78 پایتخت با تساوی بدون گل و ارائه یک بازی بسیار سرد و کسل کننده از سوی دو تیم به پایان رسید.

پروین به خانه برگشت

در نخستین روزهای بهمن ماه ، پس از چندین بار مطرح شدن خبر استعفای محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس، اعضای هیات مدیره پرسپولیس با استعفای وی موافقت کردند و علی پروین را به عنوان سرپرست موقت این باشگاه معرفی شد و در این ماه همچنین صادق گودرزی، به دلیل لخته خونی که در نخاع وی دیده شد برای همیشه کشتی را کنار گذاشت.

نقش یوز ایرانی بر لباس ملی پوشان فوتبال

همزمان با آغاز دهه فجر در دوازدهم بهمن ماه از پیراهن تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل در هتل المپیک رونمایی شد، در طراحی پیراهن ملی پوشان کشورمان در جام جهانی برزیل از تصویر یوزپلنگ ایرانی استفاده شده بود که البته انتقادات فراوانی را به دنبال داشت.

تیم ملی هندبال ایران در آخرین روز مسابقات قهرمانی آسیا در سیزدهم بهمن ماه بحرین را متوقف کرد و برای نخستین بار در تاریخ سهمیه مسابقات جهانی هندبال را بدست آورد.

اولین و آخرین!

در بیست و پنجم این ماه نیز تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با تک گل سعید دقیقی به پیروزی در برابر مس کرمان و به نخستین قهرمانی خود در جام حذفی رسید و در همین روز "خولیو ولاسکو" سرمربی صاحب نام آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران که برای سرمربیگری تیم ملی والیبال آرژانتین به کشورش فراخوانده شده است، در مراسمی با بازیکنان تیم ملی والیبال ایران خداحافظی کرد. پس از خداحافظی وی از والیبال ایران ، جریان سیاسی افراطی در کشور سعی در نسبت دادن آن به جریان دولت داشت که البته ناکام ماند.

در روز بیست و شش بهمن نیز مریم طوسی موفق شد برای اولین بار در تاریخ حضور ایران در مسابقات آسیایی در پنجمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در شهر ‘هانگ ژو’ چین مدال طلای 400 متر سرعت را دریافت کند. در این مسابقات مهدی زمانی در دوی 400 متر طلا و محمد ارزنده هم در پرش طول نقره گرفت.

اهدای زندگی

در روز دوم اسفند 92 اعضای بدن نوید شاهسمندی ، اسکی‌باز یکی از تیمهای تهرانی که اواخر بهمن در پیست دیزین دچار حادثه شده و به کما رفته بود به نیازمندان اهدا شد.

ارادت مایلی کهن به داریوش

در ساعات پایانی پنجمین روز از اسفند نیز مایلی کهن در آنتن برنامه تلویزیونی نود از علاقه اش به داریوش خواننده لس آنجلسی صحبت کرد و چند روز بعذ نیز در گفت و گویی اعلام کرد که مرگ بر آمریکا نمی گوید!

فدراسیون فوتبال کشورمان همچنین در نهم اسفندماه اعلام کرد که احسان خواجه‌امیری ترانه تیم ملی ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل را اجرا خواهد کرد.

دو روز مانده به پایان سال 92 و همزمان با چهارشنبه سوری استقلال تهران در استادیوم آزادی به مصاف الجزیره امارات رفت و در پایان این دیدار با کسب تساوی دو بر دو گرچه شانس صعودش به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان را حفظ کرد اما بازیکنانش در وضعیت سختی قرار گرفتند ، در این روز و همزمان با بازی استقلال و الجزیره، تیم فوتبال تراکتورسازی ایران مقابل العین امارات با نتیجه سه بر یک متحمل شکستی سنگین در قطر شد.

سالی که گذشت، سالی درخشان و موفقیت آمیز برای ورزش ایران بود و ورزشکاران کشورمان بارها لبخند رضایت و شادمانی را بر لب میلیون ها ایرانی نشاندند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها