بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۳۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
محمد آیتی روزنامه نگار

تدبیر24 : پس از انتخابات پر حرف و حدیث سال ۱۳۸۸ کمتر کسی فکر می کرد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با هیجان و در یک فضای کاملا رقابتی شکل بگیرد، مخصوصا زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی با رد صلاحیتش از شرکت در این رقابت سیاسی محروم شد.

به هر تقدیر انتخابات با هشت نامزد از طیف های مختلف سیاسی کلید خورد، اما فضای انتخاباتی به قدری سرد بود که با گذشت چند روز در بعضی از نقاط کشور هیچ اثری از رقابت سیاسی احساس نمی شد.

اصلاح طلبان که در این سال های اخیر سخت زخم خورده بودند، با ورود هاشمی کمی به رقابت امیدوار شدند، ولی با رد صلاحیت این مرد پرسابقه در سکوتی قابل تامل فرو رفتند. اینجا بود که نقش افراد سیاستمدار باتجربه به مرور پررنگ تر از دیگران جلوه می کرد. سیاستمداران باهوش کم کم به صورت انفرادی و خارج از یک کار تشکیلاتی منسجم، نظرات خود را بیان می کردند تا حداقل در صورت موفقیت به سهم خود در پیروزی جریان اصلاحات نقشی کوچکی را بازی کرده باشند.

در شرایطی که بسیاری از افراد منزوی شده بر طبل تحریم می کوبیدند و عده ای از سر ترس و آبرو حاضر نبودند مسئولیتی را به عهده بگیرند، عده ای سینه سپر کردند و با آگاهی از تمام مشکلات آبروی خود را کف دست گذاشتند و از دوستداران و علاقه مندان خود خواستند که میدان را ترک نکنند و با همتی بلند پیش به سوی پیروزی قدم بردارند.

هرچه روزها می گذشت یخ انتخابات در حال باز شدن بود. جریان اصلاحات و تغییر وضع موجود با دو کاندیدا کار خود را جلو می برد تا اینکه دکتر عارف در حرکتی شایسته دست به فداکاری زد تا شانس جریان حامی اصلاحات به مراتب بیشتر از پیش شود. به قدری فضا مهیا شده بود که نظرسنجی ها از پیروزی دکتر روحانی حکایت می کرد و در این اثنا آقایان هاشمی و خاتمی با اعلام نظر قطعی خود و حمایت از دکتر روحانی امید را به جامعه دل شکسته بازگرداندند و در نهایت با مشارکت نسبتا خوب ملت در ۲۴ خرداد، دکتر حسن روحانی موفق شد در همان مرحله اول پیروز این رقابت بزرگ سیاسی شود.

باز هم طبق معمول از فردای پیروزی سر و کله کسانی پیدا شد که هیچ نقشی در این حماسه نداشتند. فرصت طلبانی که مجاهدان روز شنبه لقب گرفتند. حال این فرصت طلبی و عدم همکاری با ستادهای روحانی می خواست از سر ترس یا آبرو باشد یا به معنای واقعی از روی حزب باد باشد، مهم این بود که عده ای سیاستمدار باهوش و باغیرت در سطح کشور پیدا شدند و با قبول مسئولیت و همدلی مجموعه ای که در بدترین شرایط روحی و روانی پا به ستاد گذاشته بودند موفق به خلق حماسه شدند.

حالا آن روز فرا رسیده که این زحمتکشان با صدای بلند مطالباتشان را به گوش رییس دولت منتخب و مسئولین زیر مجموعه ایشان برسانند. امروز کسانی که در ستادهای سطح کشور به طور منظم حضور داشتند خواهان تغییر در بخش های مدیریتی چه در سطح کلان و چه در سطح استان خود هستند. آنها انتظار دارند همانطور که در سخت ترین شرایط کار را رها نکردند و ناامید نشدند امروز هم صدایشان شنیده شود. امروز این عاشقان خواهان این هستند که بگویند فرق است بین کسی که به تشکیلات اعتقاد داشته با کسی که حال معتقد شده. هرچند در این مدت کوتاه، دولت تدبیر و امید عملکردی مثبت و خردمندانه ای از خود نشان داده، اما اعضای ستادهای دکتر روحانی خواستار این هستند که نظر مشورتی آن ها ارج نهاده شود تا این امانتداران و دلسوزان واقعی با پیشنهادات خود افراد فرصت طلب را از خودی جدا کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
1
2
کدوم اکثریت عموجان؟ همون نیم درصد؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
1
1
نه برادر همون 4 ميليوني كه با ...
omid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
1
2
eyval
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
1
باسلام، مهم نیست چند در صد.مهم مشارکت مردم بود. خدا رو شکر اتفاق افتاد. دوست عزیز از اینکه این مطلب رو نوشتی کاری است بجا و شایسته، بسیاری از کسانی که در ستاد بودند در حال حاضر گوشه نشین هستند.مدیران فرصت طلب دولت قبل بدون هیچ اعتقادی به دولت، در سایه حمایت رسانه ای به طرفداران دولت تدبیر می خندند و هم چنان سرحال محکم و با امید مشغول کار هستند. لطفا تا موج ناامیدی در بدنه طرفداران دکتر روحانی ایجاد نشده کار تغییر رو شروع کنید
ازستاددكترروحاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
1
باباكدام اكثريت به جلسه توديع فرمانداراحمدي نزادي دردولت به اصلاح تدبيرواميدرئيس واعضاي ستادروحاني درطبس رادعوت نكرده واعتنايي هم به مانشدانوقت مقاله مي نويسيدستادهاي روحاني ومطالباتي ازجنس اكثريت نمي دانم اعضاي ستادهاراچي حساب ميكنيد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها