بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۵۰۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
نا عدالتی در تبلیغات فیلم های اکران نوروز
یک محصول درجه سوم را به شیوه های مختلف و به صورت متعدد و پیاپی تبلیغ میشود و به صورت معجزه آسایی به فروش میرسد. به نظر میرسد «معراجی ها» که محصول شبکه یک سیماست مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته

تدبیر24: سهیل صحرانوردزمانی که سی و دومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید ، تهیه کنندگان فیلم هایی که در جشنواره مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفته بودند برای نمایش فیلمشان در اکران نوروزی به شورای صنفی نمایش درخواست دادند که این شورا فیلم های«خط ویژه» مصطفی کیایی، «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا، «طبقه حساس» کمال تبریزی، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» حامد محمدی، «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله، «کلاشینکف» سعید سهیلی، «زندگی مشترک آقای محمودی وبانو» روح‌الله حجازی و همچنین «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی را برای عید نوروز۹۳در نظر گرفته اند.که از این بین فیلم های «خط ویژه» ، «چ» ، «طبقه حساس» توانستند با سینماها قرارداد اکران امضا کنند. اما «معراجی ها» آخرین ساخته مسعود ده نمکی که هم اکنون با فروش 4 میلیون تومانی اش در کشور در صدر جدول فروش فیلم ها در سال 93 است ، اکران خود را بلافاصله پس از پایان جشنواره و در فصل مرده اکران یعنی اسفند ماه آغاز کرد و به دلیل فروش فوق العاده ای که داشت در اکران نوروزی باقی ماند. همچنین فیلم «بادیگران» ناصر ضمیری توفیق اجباری نصیبش شد و به دلیل عدم ثبت قرارداد سایر فیلم ها به جمع اکران نوروزی اضافه شد.

هر فیلم برای اکران خود در سینماها باید با یکی از دفاتر پخش قرار داد امضا کنند . این دفاتر علاوه بر توافق با سینماداران برای اکران فیلم ، وظیفه تبلیغات را نیز بر عهده دارند. تعداد سینماهای پخش کننده ی یک فیلم به جز خواسته سینمادار ، به دفتر پخش کننده آن نیز بستگی دارد که تا چه اندازه دارای اعتبار و ارتباط باشد. طبیعی است سینماداران مایلند فیلمی پر فروش در سینمایشان اکران شود به همین دلیل است که «معراجی ها» سالن های بیشتری را اشغال کرد.

یکی از اصلی ترین عوامل فروش فیلم ، تبلیغات تلویزیونی است که به شکل تیزر و زیرنویس به فیلم ها تعلق میگیرد. معمولا صدا و سیما تعدادی تیزر به صورت رایگان به فیلم ها اختصاص میدهد که معمولا مانند قطره ای در دریا می ماند و آنچنان دیده نمیشوند بنابراین صاحبان فیلم مجبوراند جهت دیده شدن ، متحمل پرداخت هزینه به صدا و سیما شوند.

صدا و سیما در این زمینه بین فیلم های اکران نوروزی تفاوت آشکاری قائل شده است .تهیه کننده فیلم«طبقه حساس» درباره عدم پخش تیزرش در تلویزیون گفت: «قبل از عید نوروز، چند تیزر از فیلم طبقه حساس پخش شد اما در ایام عید مسوولان ذی ربط حاضر به پخش تیزر نشدند و این در حالی بود که ما برای پرداخت هزینه تیزرها نیز اعلام آمادگی کرده بودیم.»

جواد نوروزبیگی در ادامه افزود: « فیلم طبقه حساس اثری مفرح است که به لحاظ قانونی مجوزهای مورد نیاز را از وزارت ارشاد و دیگر مراجع قانونی اخذ کرده و عدم اختصاص تیزر در ایام نوروز امسال به این اثر سینمایی دور از عدالت است.»

یکی از شیوه های فروش ، بمباران تبلیغاتی مخاطب است . به این معنا که یک محصول درجه سوم را به شیوه های مختلف و به صورت متعدد و پیاپی تبلیغ میشود و به صورت معجزه آسایی به فروش میرسد. به نظر میرسد «معراجی ها» که محصول شبکه یک سیماست مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته و به نوعی از رانت سیما جهت بمباران تبلیغاتی مردم استفاده میکند . اینجاست که عدالت معنی خود را از دست میدهد.

ای کاش مسئولان صدا و سیما ، به «خط ویژه» که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده ، توجه بیشتری میکردند. فیلمی که به خود لقب "کمدی ترین فیلم جدی سال" را داده که به مسأله رانت خواری در جامعه نیز میپردازد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
1
7
صدا و سیمای میلی...
ببخشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
3
3
ببخشید منظورتون اینه که مردم با تبلیغات گول میخورن ؟! اگه گول میخورن پس حتما سال 88 هم با تبلیغات کذب روزنامه های زنجیره ای و قارچگونه و سخنرانیای آقایان چرب زبان مردم گول خوردن ! اگه گول میخورن پس اصلی ترین شعار اصلاحات یعنی هرچی مردم بگن همون حقه زیر سوال میره ! یعنی هرچی مردم میگن حق نیست نتیجه تبلیغات و بازی با ذهن مخاطبه !
ضمنا فیلم معراجی ها اگر محصول درجه سوم بود اینقدر فروش نمیکرد ؛ تبلیغات بخشی از تاثیرگذاری رو داره الباقیش به کیفیت و موضوع هم بستگی داره
پاسخ ها
عزیزم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
به نظر من این فیلم درجه 3 نیست، در واقع ما قبل درجه بندی هستش! از نظرتون مشخصه فیلم رو ندیدن، لطفا اول فیلم رو بیبنید بعد بگید فیلم درجه 3 نیست!
بیطرف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
آقای ببخشید! کسی با انتخاب یک فیلم گول نخورده. بحث بر سر اینه که تبلیغات باعث آگاهی از وجود یک محصول میشه و اون رو در کانون توجه قرار میده. وقتی برای برخی فیلمها با تمام امکانات تبلیغ میشه و فیلمهای دیگر از این حق مسلم محروم میشن، فیلم تبلیغ شده میاد در کانون توجه و تمرکز مردم و زحمت فیلمسازهای دیگر در این فضای ناعادلانه ذبح میشه! در حقیقت فیلمسازهای دیگه میشن مصداق مستضعف، یعنی ضعف بر آنها بدون اینکه واقعا ضعیف باشند "تحمیل" میشود؛ آن هم توسط کسانی که مدعی حمایت از مستضغفین جهان اند و با این شعار در پستهای مختلف در نظام ما مسئولیت دارند!
دوستدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
2
0
سینماگران از میدان بدر نروند حریف با رسوائی از میدان بدر خواهد رفت به دروغ میگویند اهل سینما هستند ..همه سینما را اگر در اختیارشان قرار دهی مثل جن که از بسم الله فرار میکند فرار خواهند کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
2
2
مشکل شما افسادطلبان با جنگ و ارزش هاست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
این برچسب زدنها دیگه قدیمی شده. راست میگید منطقی توجیه کنید کاراتون رو!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
1
1
میبینم که بدجوری دارید میسوزید
هه هه هه...
پاسخ ها
بیطرف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
واقعا دیدن این وضعیتی که امثال تو در هشت سال گذشته درست کردند سوختن هم داره! میدونی چرا میسوزیم؟ چون جلوی چشممون مملکتمون رو ... (سانسور نکن تدبیر!):خوبه کمتر وقیح باشید و ..به عزت کشور فکر کنید!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها