بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
سرنوشت قهرمان لیگ برتر فوتبال در ایستگاه آخر؛
هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی نفت تهران، بازگشت استقلال به جمع مدعیان و امید اندک پرسپولیس به قهرمانی همراه شد.
تدبیر24: تمامی دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال عصر امروز (یکشنبه) به طور همزمان برگزار و سرنوشت قهرمان و تیم هایی مدعی کسب سهیه آسیا به هفته آخر کشیده شد.
 
درحساس ترین دیداراین هفته، تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز با یک گل از میهمان خود استقلال تهران شکست خورد و صدر جدول رده بندی را به نفت تهران واگذار کرد.
 
شاگردان امیرقلعه نویی در تیم استقلال که برای ماندن درصف مدعیان قهرمانی چاره ای جز شکست فولاد خوزستان نداشتند با گل آرش برهانی به خواسته خود رسیدند و به جمع مدعیان قهرمانی بازگشتند.
 
آبی پوشان پایتخت در هفته پایانی لیگ برتر پذیرای تراکتورسازی تبریز هستند و در صورت پیروزی در این مسابقه و توقف تیم های نفت تهران و فولاد خوزستان می توانند قهرمانی فصل گذشته خود را تکرار کنند.
 
فولاد خوزستان نیز در صورت پیروزی مقابل گسترش فولاد تبریز در هفته پایانی لیگ برتر و توقف نفت تهران مقابل سپاهان قهرمان خواهد شد.  
 
در دیگر دیدار مهم این هفته، یحیی گل محمدی و شاگردانش در تیم نفت تهران درمصاف با میهمان خود گسترش فولاد تبریز به پیروزی 4 بر یک دست یافتند و در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ برتر صدرنشین شدند.
 
نفت تهران در صورت برتری مقابل سپاهان اصفهان در هفته پایانی لیگ برتر، قهرمان این رقابت ها خواهد شد. البته این مسابقه برای تیم سپاهان نیز که امروز باپیروزی روحیه بخش مقابل میزبان خود ملوان بندرانزلی به کسب سهمیه آسیا امیدوار شده، حیاتی خواهد بود.  
 
همچنین شاگردان «علی دایی» در تیم پرسپولیس تهران باتساوی 2 بر 2 مقابل راه آهن سورینت متوقف شدند و امید به قهرمانی در لیگ برتر برایشان بسیار کمرنگ شد.
 
در دیدارتیم های پایین جدولی، تیم قعرنشین مس کرمان در مصاف با میهمان خود صبای قم با تساوی بدون گل موقف شد و به لیگ دسته یک سقوط کرد.
 
تیم ذوب آهن اصفهان نیز با برتری 2 بر یک مقابل میهمان خود داماش گیلان به بقا در لیگ برتر امیدوار شد.  
 
نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران که عصر امروز (یکشنبه) به طور همزمان برگزار شد، به قرار زیر است:  
 
* فولاد خوزستان صفر - استقلال تهران یک (گل: آرش برهانی در دقیقه 23)
 
* پرسپولیس تهران 2 - راه آهن سورینت 2 (گل ها: علی علیپور و علیرضا عظیمی در دقایق 16 و 89 برای راه آهن و محمد عباس زاده و امید عالیشاه در دقایق 18 و 62 برای پرسپولیس)  
 
* نفت تهران 4 - گسترش فولاد تبریز یک (گل های: رسول نویدکیا در دقایق 27 و 53، وریا غفوری در دقیقه 35 و علی قربانی در دقیقه 75 بر نفت تهران و فردین عابدینی در دقیقه 86 برای گسترش فولاد)
 
* ملوان بندرانزلی 2 - سپاهان اصفهان 3 (گل ها: سرجیو ون دیک، محرم نویدکیا و هادی عقیلی در دقایق 35، 56 و 90 برای سپاهان و مهدی دغاغله و اسماعیل صمدی در دقایق 43 و 63 برای ملوان)
 
* تراکتورسازی تبریز یک - استقلال خوزستان صفر (گل: کریم انصاری فرد در دقیقه 14)
 
* سایپای البرز صفر - فجر شهیدسپاسی شیراز صفر
 
* ذوب آهن اصفهان 2 - داماش گیلان یک (گل ها: مهدی رجب زاده در دقایق 3 و 54 برای ذوب آهن و امین متوسل زاده در دقیقه 64 برای داماش)
 
* مس کرمان صفر - صبای قم صفر
 
جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران تا پایان هفته بیست و نهم به قرار زیر است:
 
1- نفت تهران/ 54 امتیاز و تفاضل گل مثبت 17  
 
2 - فولاد خوزستان/ 54 امتیاز و تفاضل گل مثبت 11  
 
3- استقلال تهران/ 53 امتیاز
 
4- پرسپولیس تهران/ 52 امتیاز  
 
5- سپاهان اصفهان/ 51 امتیاز  
 
6- ملوان بندرانزلی/ 44 امتیاز  
 
7- تراکتورسازی تبریز/ 42 امتیاز  
 
8- سایپا البرز/ 34 امتیاز  
 
9- گسترش فولاد تبریز/ 32 امتیاز با تفاضل گل منهای 2  
 
10- صبای قم/ 32 امتیاز با تفاضل گل منهای 6
 
11- راه آهن سورینت/ 31 امتیاز  
 
12- استقلال خوزستان/ 29 امتیاز  
 
13- ذوب آهن اصفهان/ 26 امتیاز و تفاضل گل منهای 13
 
14- فجرسپاسی شیراز/ 26 امتیاز و تفاضل گل منهای 15  
 
15- داماش گیلان / 25 امتیاز
 
16- مس کرمان/ 20 امتیاز  
 
هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه 22 فروردین ماه برگزار می شود و ضمن مشخص شدن قهرمان و تیم هایی که موفق به کسب سهیمه آسیا شده اند، از بین تیم های داماش گیلان، ذوب آهن اصفهان و فجرسپاسی شیراز یک تیم به لیگ دسته یک سقوط می کند و یک تیم برای بقا در لیگ برتر راهی دیدار پلی آف با تیم سوم لیگ دسته یک خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها