بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
یک فوق تخصص جراحی قلب با عنوان این مطلب که انقلابی بزرگ در تشخیص و درمان نارسایی قلبی در حال رخ دادن است، گفت: تا به حال تکنیک دستگاههای قلب مصنوعی وارد ایران نشده اما در تلاشیم در آینده نزدیک این وسایل را به ایران وارد کنیم.
تدبیر24: دکتر محمود بهشتی منفرد با بیان اینکه نارسایی قلبی یک مبحث قابل توجه و حائز اهمیت است و پرداختن به آن می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات بیماران قلبی را حل کند اظهار کرد: در واقع  نارسایی قلبی تا مدتها قبل به عنوان مراحل آخر درمان برای بیماران قلبی مطرح بود و تقریبا وقتی بیماران به فاز نارسایی قلب می‌رسیدند دیگر نمی‌شد اقدام خاصی برای آنها انجام داد.

وی افزود: خوشبختانه امروز با پیشرفتهای علمی حاصل شده در زمینه کمک به بیماران قلبی می‌توانیم به میزان قابل توجهی جهت رفع مشکلات بیماران اقدامات مختلف داخلی، جراحی یا تعبیه دستگاه‌های کمک قلبی را انجام دهیم.

این فوق تخصص جراحی قلب با بیان اینکه در حال حاضر در حیطه تشخیص و درمان نارسایی قلبی نیز انقلاب بزرگی در حال رخ دادن است گفت: امیدواریم با توسعه برنامه‌های تحقیقاتی بتوانیم در جهت خدمت به بیماران اقدامات موثری انجام دهیم.

بهشتی منفرد افزود: بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در دهه‌های اخیر یا محکوم به مرگ بودند و درمانهای دارویی برای شان موثر نبود و یا در صفهای طولانی انتظار برای پیوند قلب قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفتهای حاصل شده در زمینه ساخت دستگاههای کمک قلبی این نیاز به پیوند در دنیا کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به دوره اى كه بنده در رابطه با دستگاههاى كمك قلبى در امريكا ديده ام ، می‌توان گفت در زمینه کمک به بیماران قلبی تحول بزرگی صورت گرفته است.

این پزشک بیمارستان شهید مدرس افزود: در واقع تعبیه دستگاههای قلب مصنوعی می‌تواند برای بیماران به عنوان یک روش کمتر تهاجمی و کم هزینه‌تر نسبت به پیوند قلب موثر واقع شود.

بهشتی منفرد با بیان اینکه متاسفانه به علت مسائل مختلفی که وجود داشته است تا به حال دستگاه های قلب مصنوعی وارد ایران نشده است، ولی در تلاشیم در آینده نزدیک این وسایل را به ایران وارد کنیم. تعبیه اش کار مشکلی نیست و امکان انجام عمل کارگذاری قلب مصنوعی در ایران امکان پذیر است. فقط مهم واردات این دستگاه و موجود بودن آن در بازار است. پمپهای قلب مصنوعی اگر وارد ایران شوند می‌توانند به بسیاری از بیمارانی که در صف پیوند قلب هستند کمک کنند.

وی ادامه داد: قلب مصنوعی هزینه نسبتا بالایی دارد، البته نه در حد پیوند قلب. علاوه بر این در زمینه واردات این دستگاهها در ایران مشکلاتی وجود دارد که اگر زمینه‌های رفع این موانع برطرف شود بسیاری از بیماران درمان می‌شوند.

بهشتی منفرد افزود: تصور می‌کنم در آینده نزدیک و طی مذاکره‌ای که با شرکت سازنده‌اش داشتیم بتوانیم ظرف 5 تا 6 ماه آینده زمينه ورود اين دستگاهها به ايران فراهم گردد.

این فوق تخصص جراحی قلب با تاکید بر اینکه دستگاه قلب مصنوعی جایگزین کامل پیوند قلب نمی شود ولی می تواند قسمت اعظمی از مشکلات بیماران را حل کند گفت: این دستگاهها گاهی پلی برای رسیدن به پیوند قلب‌ هستند و گاهی براى بيمارانى كه به هر دليل نتوانند تحت عمل بيوند قلب قرار گيرند مي تواند به عنوان درمان قطعى وانتهايى براى آنها مطرح كردد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با نمونه های جدید در حال ساخت در دنیا، در آینده خیلی نزدیک بحث پیوند قلب با تمام مشکلاتی که دارد تقریبا به حاشیه برود.

چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ 10 تا 12 اردیبهشت 93 در محل مرکز همایشهای بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها