بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
یک سایت دانمارکی در گزارش خود درباره تیم ملی ایران، شانس صعود شاگردان کی‌روش به دور دوم جام جهانی را ضعیف توصیف کرد.
تدبیر24: جام جهانی 2014 برزیل دو ماه دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی ایران به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها باید در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین بازی کند.

سایت دانمارکی "BOLD " در گزارشی به بررسی تیم‌های شرکت کننده در بیستمین دوره جام جهانی 2014 برزیل پرداخته و در رابطه با تیم ملی ایران نوشته است: ایران تیمی است که شاید بازیکن بزرگی نداشته باشد و هیچ وقت نیز تاکنون نتوانسته است از گروه خود به مرحله بعد جام جهانی راه یابد. آنها با هدایت کارلوس کی‌روش توانستند به عنوان تیم نخست رقابت‌های انتخابی آسیا جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را به دست آورند و امیدوار هستند بتوانند در چهارمین حضورشان در جام جهانی عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

تیم ملی ایران همیشه در سطح بالای آسیا تیم بزرگ و شناخته شده بوده است. کسب سه قهرمانی پی در پی در جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که فوتبال ایران از تیم‌های قدرتمند قاره کهن محسوب می‌شود. علاوه بر این ایران همیشه در بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشته و نتایج مطلوبی را کسب کرده است.

ایران با هدایت کارلوس کی‌روش بازیکنان با تجربه زیادی در اختیار دارد که اکثر آنها سابقه بازی در لیگ‌های بزرگ اروپایی را در کارنامه خود دارند. در بین بازیکنان تیم ملی ایران جواد نکونام، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بازیکنانی هستند که تجربه بین‌المللی زیادی در کارنامه خود دارند. ستاره تیم ملی ایران در این بین جواد نکونام است که طی 136 بازی ملی موفق شده 37 بار دروازه‌بان حریفان ایران را باز کند. بازیکن سابق اوساسونا گلزن ترین بازیکن فعلی تیم ملی ایران محسوب می‌شود.

بازیکنان بزرگ زیادی در طول سال‌های گذشته پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کردند که می‌توان از بین آنها به علی دایی و علی کریمی اشاره کرد که هر دو سابقه بازی در بایرن‌ مونیخ را دارند. این دو بازیکن روی هم رفته 250 بازی ملی، 140 گل برای ایران به ثمر رساند که ارزش‌های آنها را به خوبی نشان می‌دهد، خصوصا علی دایی که به نوعی سمبل فوتبال ایران محسوب می‌شود. او از سال 1993 پیراهن تیم ملی ایران را پوشید و تا سال 2006 در خدمت تیم ملی این کشور بود و در مجموع 149 بازی ملی 109 گل را به ثمر رساند؛ رکورد گلزنی که تا به حال هیچ بازیکنی در رده ملی نتوانسته آن را بشکند.

علاوه بر بازیکنان با تجربه‌ای که ایران در اختیار دارد می‌توان از کارلوس کی‌روش به عنوان ستاره تیم ملی ایران نام برد که روی نیمکت ذخیره‌ها قرار دارد. حضور روی نیمکت تیم‌های همچون رئال مادرید، منچستریونایتد (مربی)، تیم ملی پرتغال، تیم ملی آفریقای جنوبی و تیم ملی امارات از او مربی با تجربه‌ای ساخته است.

کارلوس کی‌روش با صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل موفق شد کاری غیرممکن را به سرانجام برساند. هر چند خود او نیز در مصاحبه‌هایی که پس از راهیابی ایران به جام جهانی داشته اعلام کرد این تیم شانس ز‌یادی برای موفقیت در برزیل ندارد. اما بازی در جام جهانی را برای مردم ایران و بازیکنان تیم ملی نوعی افتخار توصیف کرده است.

* شرایط گروه:
به نظر می‌رسد ایران ضعیف‌ترین تیم گروه F جام جهانی 2014 برزیل باشد. شاید منطقی‌ترین پیش‌بینی برای ایرانی‌ها کسب یک برد از بازی‌های خودشان در جام جهانی باشد. قرار گرفتن در کنار تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین باعث شده شانس صعود ایران به مرحله بعدی جام جهانی تا حد زیادی کاهش پیدا کند‌.

* نحوه صعود:
کارلوس کی‌روش نحوه صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل را به "جهنم" توصیف کرده بود. ایران در انتخابی جام جهانی بازی سختی داشت اما کسب سه پیروزی پی در پی در سه بازی آخر خود در این مرحله راه صعود ایران را به جام جهانی 2014 برزیل هموار کرد.

* بهترین نتیجه‌:
پیروزی دو بر یک ایران برابر آمریکا در جام جهانی 1998 ، بهترین نتیجه‌ و تنها برد ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها