بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان خراسان رضوي گفت: 80 درصد پرونده هاي جرايم سايبري سال گذشته کشف شده است که افتخار بزرگي براي ما محسوب مي شود.
تدبير24: سرهنگ محسن عرفاني در نشست خبري طهر يکشنبه در محل قرار گاه پليس فتاي خراسان رضوي ابراز کرد: از 100 درصد پرونده هاي جرايم سايبري در سال گذشته بالغ بر 80 درصد شان کشف شده است.
رئيس پليس فتاي خراسان عنوان کرد:در هيچ يک از کشورهاي پيشرفته تاکنون تنوانسته اند 80 درصد پرونده هاي تخلفات سايبري را کشف کنند و اين افتخار بزرگي براي ما است.

وي با بيان اينکه اين پيروزي با تلاش نيروهاي کارآمد و مومن و متعهد وکمک مردم به دست آمده است، افزود: حدود 60 درصد از مردم استان خراسان از فضاي سايبري استفاده مي کنند که 40 درصد از آنها در گروه سني 20 تا 29 قرار دارند.

اعتياد به اينترنت در جوانان
سرهنگ عرفاني در مورد اعتياد جوانان به اينترنت گفت: اعتياد به اينترنت باعث هدر رفتن وقت جوانان به ويژه جوانان 20 تا 25 سال مي شود.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان خراسان رضوي ادامه داد: اين گونه جوانان بدون اينکه کار تحقيقاتي خاصي داشته باشند پاي اينترنت نشسته و وقت خود را هدر مي دهند.

سرهنگ عرفاني توضيح داد: هر شخصي که چهار ساعت بدون انجام کار مفيدي در فضاي اينترنت باشد از نظر ما معتاد به اينترنت محسوب مي شود.
وي همچنين از کاهش جرايم مالي سال 92 نسبت به سال 91 خبر داده و افزود: در سال 91، 80 درصد جرايم مالي بوده که در سال 92 به 65 درصد رسيده که اين کاهش باعث خرسندي ما است.

افزايش دو درصدي جرايم هتک حرمت در سال جاري
رئيس پليس فتاي خراسان رضوي گفت: به دليل استفاده غير صحيح از شبکه هاي اجتماعي در سال جاري با افزايش جرايم هتک حرمت و افترا در فضاي سايبر مواجه بوديم و اين جرايم با رشد دو درصدي خود از 12 به 14 درصد افزايش يافته است.
وي با بيان اينکه عده اي به دليل ناآشنايي با فضاي سايبر عکس و اطلاعات شخصي خود را در اين فضا قرار مي دهند افزود: برخي افراد نا اهل و سودجو به اين اطلاعات دسترسي پيدا کرده و باعث ايجاد مشکل براي آنها مي شوند.

سرهنگ عرفاي در بخشي ديگر از سخنانش از مردم درخواست کر که براي خريد بليت با استفاده از فضاي سايبري به آژانس هاي معتبر مراجعه کنند و افزود: در اين راستا فردي کلاهبردار و با سابقه که در فضاي مجازي اقدام به فروش بليت و سو استفاده مي کرد،دستگير شده است.

رئيس پليس فتاي خراسان رضوي ادامه داد: روز به روز به مراجعه کنندگان به فضاي سايبر افزوده شده و باعث حضور بيشتر متخلفان هم مي شود.

سو استفاده متخلفان اينترنتي از نا آشنايي مردم با فضاي سايبري
وي از مردم درخواست کرد: وقتي ميخواهيد از خدمات اينترنتي استفاده کنيد حتما اصالت و صحت طرف خدمت رسان اينترنتي را چک کنيد چرا که متخلفان از نا آشنايي مردم در اين زمينه سو استفاده مي کنند.

سرهنگ عرفاني با بيان اينکه ما در پليس فتا آزمايشگاه کشف داريم ادامه داد: در اين زمينه خداماتي هم به ديگر بخش هاي پليس ارائه مي دهيم.
وي افزود: در همين راستا پليس آگاهي از ما خواست براي پيدا کردن دختري که پنج ماه مفقود بود وارد عمل شويم ، آزمايشگاه گروه فتا بعد از مدتي فرد را شناسايي و به خانواده اش باز گرداند.

سرهنگ عرفاني ابراز کرد: پليس فتا از طريق بازيابي و کشف اطلاعات مي تواند مشکلات مردم را حل کند.

رئييس پليس فتاي خراسان رضوي همچنين از رسدگي به پرونده يک زائر تهراني خبر داد که با لو رفتن رمز دوم کارتش 300 ميليون از حسابش برداشت شده بود.
وي ابراز کرد: در اين راستا يک خانم اهل شيراز که بعد از اقدام به سرقت وجه را به خارج از کشور منتقل کرده بود دستگير و مبالغ برداشتي به اين زائر برگردانده شد.

هشدار براي دقت در ثبت نام يارانه ها
رئييس پليس فتا در مورد ثبت نام يارانه ها هم به مردم هشدار داد: از مکانهاي معتبر و داراي مجوز براي ثبت نام اينترنتي يارانه ها اقدام کنند و بدانند که براي ثبت نامبه هيچ عنوان رمز حساب لازم نيست.

سرهنگ عرفاني افزود: چنانچه در مراجعه براي ثبت نام يارانه ها از آنها رمز حساب خواسته شد بدانند که فرد قصد کلاهبرداري دارد و فورا به پليس فتا اطلاع دهند.
وي در پايان با بيان اينکه اکثريت کلاهبرداران اينترنتي با ترفند جوايز از مشهد نيستند، تاکيد کرد:مردم در خصوص خريد اينترنتي دقت لازم را داشته باشند و به پيامهاي تبريک اينترنتي مبني بر برنده شدن توجه نکنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها