بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۰۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در مصوبه ای حکم به ممنوعیت عمل وازکتومی داد تا بلکه میزان آمار تولد در کشور افزایش یابد، این خبر در رسانه های مختلف جهان بازتاب داشت.
تدبیر24: گاردین در این زمینه نوشت: مجلس ایران  به دنبال ممنوعیت عمل وازکتومی و محدودیت بر قوانین سقط جنین است. کشور به سوی وضع قوانینی برای افزایش آمار تولد است. دو دهه بعد از آغاز برنامه کنترل جمعیت در ایران که شامل جراحی و عقیم کردن مردان و در اختیار گذاشتن رایگان وسایل ضد بارداری بود، اکنون ایران گردشی متفاوت کرده است. سال گذشته رهبر ایران برنامه های کنترل جمعیت را تقلید از سیاست های زندگی غربی خواند و از دولت خواست تا برای بهبود وضعیت جمعیت در حال پیر شدن کشور، جمعیت ایران را از ۷۷ میلیون به ۱۵۰ میلیون برساند. در این هفته نمایندگان جناح محافظه کار مجلس به بحث درباره منع عمل وازکتومی رای دادند و خواستار اعمال جریمه و مجازات برای خدمات پیشگیری از بارداری و سقط جنین شدند.

نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت ۷۷ میلیونی ایران زیر ۳۵ سال هستند. بعد از انقلاب اسلامی جمعیت ایران به مدت ۱۰ تا ۱۱ سال، دو برابر شد و به نزدیک ۶۰ میلیون رسید و مقامات در جریان جنگ ۸ ساله ایران و عراق افزایش جمعیت را تشویق کردند. سیاست های تنظیم خانواده از دهه ۹۰ تحت کنترل قرار گرفت تا از فشار اقتصادی بر جمعیت جلوگیری کند. این امر هنوز مشخص نیست که وزارت بهداشت لایحه مجلس را بپذیرد یا خیر ولی با وجود این بحث ها ایران دیدگاهی پیشرفته به موضوعاتی چون درمان باروری، سلول های بنیادی، رحم جایگزین و جراحی تغییر جنسیت و خدمات ضد بارداری دارد که وابسته به سوبسیدهای دولتی هستند.

روزنامه دیلی میل نیز در همین باره گزارش داد: ممکن است عمل وازکتومی در ایران ممنوع شود و قوانین سقط جنین نیز برای تقویت رشد جمعیت محدود شود. مجلس ایران در حال گردشی مخالف در برابر برنامه تنظیم خانواده است. نمایندگان محافظه کار مجلس ایران به این امر رای مثبت دادند که می تواند جرایمی را برای پزشکانی که ارائه دهنده خدمات ضدبارداری و سقط جنین هستند را به همراه داشته باشد.

با وجودی که در دهه ۹۰ میلادی دولت بر تنظیم جمعیت تاکید داشت، اما با انتخاب "محمود احمدی نژاد” سیاست های دولتی در سال ۲۰۰۵ تغییر کرد و احمدی نژاد وسایل ضدبارداری را صادرات غرب خواند و در سال ۲۰۰۹ پیشنهاد باز کردن حساب بانکی برای هر نوزاد را ارائه داد که تا ۱۸ سالگی ۹۵۰ دلار از دولت دریافت خواهد کرد.

در صورتی که این قانون به تصویب و تایید نهایی برسد انتظار می رود محدود کردن خدمات ضدبارداری تنها باعث افزایش سقط غیرعمد و مرگ مادران شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۷
پزشک نگران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
7
خدارحم کند.وقتی در اتاق خواب مردم هم مجلس نفوذ کند کار وحشتناک می شود. با افزایش بارداریهای ناخواسته مرگ مادران و کودکان بیشتر خواهد.نمایندگان! مراقب عواقب این تصمیم استبدادی باشید!
بدبخت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
5
از اینکه تعداد افراد بیکار کشور به 6 میلیون نفر رسیده نمایندگان ... ملت قانونی برای تامین حداقل امکانات مورد نیاز برای زندگی تصویب نکرده اند حال که زورشان به جایی نرسیده که نخواهد هم رسید می خواهند با این کارها جمعیت را زیاد کنند.
کسی که که قانون برای رشد جمعیت تصویب می کنی:
1.مردم رفاه می خواهند و تا رفاه خودشان تامین نباشند نمی خواهند کس دیگیری را بدبخت کنند. این نکته بسیار سطحی و کوچک را مردم نادان می فهمند و نماینده دانا نمی فهمند.
2. من بعد از بیست و هشت سال زندگی هنوز در تامین نیازهای اولیه خودم مشکل دارم حالا بیایم یه نفر دیگر رو هم بیاریم که اون هم از این وضعیت واقعا اسف بار رنج ببره.
بخدا برای خودم تاسف می خورم که نمایندگانی.... داریم.
چکاوک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
0
4
نماینده ... دولت باید چنین طرز فکری داشته باشد به جای فکر برای مشکلات مردم و جوانان و توروم چند صد برابری و مشکلات بیکاری و اعتیاد به مواد که در هر کوچه و اتوبان عرضه میشود باید فکر ممنوعیت کاندوم باشد پدر بی کار و معتاد چرا باید فرزندی ناخواسته بیاورد که در تربیت و تامین نیاز ها یش به بن بست برسد ایا فقط اوردن بچه مهم است¿ تربیت و اینده فرزندان ارزشی ندارد ؟ نماینده مجلس ایا به بیماری های مقاربتی و بچه های نامشروع و مادرانی که سر سقط میمیرند و جامعه ای که فساد و مریضی پایه ان میشود رای میدهید
حمید رضا اشرفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
0
4
من به عنوان یک روانشناس حرفه ای کودک که از لحاظ بیزینسی تولد یک نوزاد جدید به نفع من است با قاطعیت اعلام میکنم تصویب چنین قانونی علاوه بر تجاوز علنی به حریم خصوصی باعث میشود بر جمعیت نا خواسته و عصبی و احیانا بزهکار کشور افزوده شود و زندگی ان جمعیت مفید را نیز به چالش بکشد . مجلس عزیز واقعا از تصویب چنین قانون ... بریتان متاسفم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
0
مدل ...چطور باشه مهم
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
3
تو اين مملكت اين مدليه كه همه چيز رو با زور مي خوان پيش ببرن . اين جوري مطمئن باشيد كه نتيجه ي عكس مي گيرن . از بچگي خط كش تو سرمون خورده حالا هم به زور مي گن بايد بچه بياريد. ما ايراني ها شاه رو بيرون كرديم به اين اميد كه زور از بالاي سرمون برداشته بشه نمي دونستيم اين جوري ميشه !!!!!!!!!
خاتون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
1
0
خوب اگه فروش اسباب ضد بارداری ممنوع بشه،پولدارها از یه جایی این اسباب رو گیر میارن و کنترل نسل میکنن، باز بیچاره فقرا با تعداد زیاد بچه و نداری باید دست و پنجه نرم کنن
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها