بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان خبر داد.
تدبیر24: دکتر سید تقی نوربخش در حاشیه گردهمایی تبیین سیاست‌های کلان سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با بیان اینکه هر 14 بند ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت مشمول سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی که 12 درصد تولید درمان در کشور را در 80 بیمارستان و 300 مرکز سرپایی بر عهده دارد و همچنین به عنوان یک سازمان بیمه‌گر ملزم به اجرای بندهای این سیاست ابلاغی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی در تولید دارو، مباحث مربوط به امنیت غذایی و صنعت نیز نقش موثری دارد و به همین خاطر دبیرخانه و ستاد اجرایی پیگیری سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری این سازمان تشکیل شده است و به طور جدی بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پس از گفتمان سازی، برنامه‌های عملیاتی مربوط به تک تک بندهای این سیاست را تدوین خواهیم کرد، اظهار کرد: قطعا این برنامه‌های عملیاتی در بودجه بندی سال 94 سازمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنای برنامه قانون ششم توسعه نیز خواهد بود. قطعا بسیاری از فرایندهای تامین اجتماعی در راستای سیاست‌های ابلاغی است و توانسته است پاسخگوی دغدغه‌های تاریخی تمام کارشناسان سلامت باشد. ما باید به جایی برسیم که بیمار دغدغه‌ای جز بیماری‌اش نداشته باشد و بتوانیم تا چند سال آینده رتبه اول درمان در منطقه آسیای جنوب غربی را از آن خود کنیم. امیدواریم نقش موثری در اجرای سیاست‌های ابلاغی سلامت داشته باشیم.

نوربخش در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی برای نخستین بار افزایش حدود 20 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را روز گذشته پرداخت کرده است. در مورد افراد مشمول بند 11 تامین اجتماعی این مستمری به طور کامل پرداخت شده است و درباره افراد مشمول بند 91 مبلغی به صورت علی الحساب واریز شده و منتظر دستور هیئت وزیران هستیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها