بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
محمد هاشمي
تدبیر24:  محمد هاشمي ضريب نفوذ اجتماعي جبهه اعتدالگرا و اصلاحات را بيشتر از ساير جريان‌هاي سياسي مي‌داند اما در عين حال مي‌گويد: انديشه كارگزاران كه برگرفته از انديشه‌هاي آقاي هاشمي است امروز در كشور حاكميت دارد؛ يعني خواست اين حزب كه همانا عزت اسلامي و تداوم سازندگي براي ايراني آباد است، در كشور حاكم شده است. اين سياستمدار كهنه كار 72 ساله از «تشابه گرايش فكري انديشه‌هاي حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني با آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني» سخن مي‌گويد اما تصريح مي‌كند كه برادرش در كاردولت دخالت نمي‌كند مگر آنكه مشورتي از وي بخواهند. هاشمي مي‌افزايد اصولگرايان نيز از آقاي هاشمي مشورت مي‌گيرند و تعدادي از وزراي دولت تدبير و اميد در حوزه‌هاي تامين اجتماعي، بيمه، بهداشت و اقتصاد از وي مشورت خواسته‌اند.ایرنا نوشت؛ وي مي‌گويد: اما در حوزه سياست خارجي با باز شدن فضا براي ديدار مقامات خارجي با آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، وي نظرات خود را به ميهمانان مي‌گويد. هاشمي پرده از رفتارهاي دولت محمود احمدي‌نژاد با برادرش برمي‌دارد و مي‌گويد: «در دولت‌هاي نهم و دهم، دولتي‌ها در پاسخ به درخواست ملاقات شخصيت‌هاي خارجي با آقاي هاشمي به آنها مي‌گفتند كه وي وقت نداده است!»هاشمي رفتار منتقدان توافق ژنو را مشابه موضع‌گيري 99 نفر از نمايندگان دوره دوم مجلس شوراي اسلامي عليه دولت وقت مي‌داند و تصريح مي‌كند: «« در مجلس دوم 99 نفر عليه دولت موضع گرفتند. امام (ره) وقتي اين صحبت را شنيدند، شب در سخنان خود خطاب به آنها گفتند: «أين تذهبون» به كجا مي‌رويد؟ جايي كه اسراييل بيايد از گفته‌هاي شما عليه دولت استفاده كند؟ عضو حزب كارگزاران سازندگي، جبهه پايداري را «فاقد مبنا» مي‌داند و مي‌گويد: جرياني مثل پايداري اگر چيزي نگويد فراموش مي‌شود، پس مخالفت مي‌كند تا در صحنه بماند.  
 
ثبت نام هاشمي توفاني در كشور ايجاد كرد
 
برادر آيت ا... درباره ثبت نام ايشان در انتخابات گفت: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصميم گرفت كه وارد صحنه انتخابات شود، وقتي وارد صحنه انتخابات شد و ثبت نام كرد، گويا توفاني در كشور براي حمايت از ايشان ايجاد شد و در همان پنج روز اول منابع معتبر نظرسنجي كردند و گفتند آقاي هاشمي در حال حاضر حداقل 30 ميليون راي دارد و ميزان مشاركت نيز خيلي بالاست. ورود آقاي هاشمي به قول ما، بساط كانديداي ديگر و سلسله اعصاب آنها را به‌هم ريخت؛ حتي آقاي دكتر عارف و دكتر روحاني كه در اين جناح هم بودند به وي مراجعه كردند و گفتند مي‌خواهند ستادهايشان را تعطيل كنند و استعفا کنند كه آقاي هاشمي گفت نه، شما فعلا استعفا نکنید و حضور داشته باشيد تا ببينيم چه مي‌شود. اين كار (ثبت نام آقاي هاشمي) در جبهه مقابل هم مشكلات خيلي زيادي را به وجود آورد. به هر حال به چه دليل و روي چه تحليل و با چه انگيزه‌اي، كاري كردند كه هيچ‌وقت در تاريخ نكرده بودند و اخيرا هم يكي از نمايندگان مجلس صحبت خيلي تندي را عليه اين تصميم كرده كه چه مخاطره‌هايي اين نوع تصميم داشت، به هر حال صلاحيت آقاي هاشمي احراز نشد. محمد هاشمي درباره كهولت سن آيت ا... و دلايل رد صلاحيت برادرش گفت: كهولت سن توجيه بود نه اينكه آقاي هاشمي توانايي نداشته باشند ولي اصل قضيه همان نكته‌اي بود كه من گفتم. گزارشاتي در شوراي نگهبان روي سه سناريو مطرح شده بود، يكي اينكه راي آقاي هاشمي حداقل 30 ميليون است، گفته بودند اگر وي رد صلاحيت نشود حتما رئيس‌جمهوري است و با هاشمي 30 ميليون راي نمي‌توان كاري كرد، پس از نظر خودشان كم خسارت‌ترين کار اين بود كه آقاي هاشمي را رد كنند چرا كه ايشان نيز به اين موضوع اعتراض نمي‌كردند؛ بنابراين خسارت آن كمتر است و بر مبناي يك تحليل اين اقدام را انجام دادند. شب قبل از اعلام اسامي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري، شوراي نگهبان نماينده‌اي پيش آقاي هاشمي فرستاد كه شما انصراف بدهيد كه اگر انصراف ندهيد ما شما را رد صلاحيت مي‌كنيم و آقاي هاشمي گفت من كه با مردم شوخي ندارم، من هنوز 10 روز نيست كه به مردم گفته‌ام در عرصه انتخابات حضور مي‌يابم، حالا بيايم انصراف بدهم؟ هرگز انصراف نمي‌دهم و شوراي نگهبان هم به وظيفه خود عمل كند. باز فرداي آن روز ساعت هشت صبح شوراي نگهبان نماينده ديگري فرستاد و همين درخواست را مطرح كرد كه شما اگر انصراف ندهيد رد صلاحيت مي‌شويد و باز آقاي هاشمي همان جواب را تكرار كرد و يك جمله اضافه كرد كه اگر مرا رد صلاحيت كنند من اعتراضي نخواهم كرد كه اعتراضي هم نكردند و آنها هم كار خود را انجام دادند.  
 
هاشمي در كار دولت دخالت نمي‌كند  
 
محمد هاشمي درباره دخالت آقاي هاشمي در دولت روحاني گفت: واقعيت اين نيست. آقاي هاشمي در اين كشور بيشتر از هر كسي به مخاطرات و مشكلاتي كه دولت‌هاي نهم و دهم ايجاد كرده بود واقف بود. بنابراين وي هم مثل مردم آنچه برايش مهم بود، تغيير بود و براي حاصل شدن تغيير، نقش تعيين‌كننده داشت. در كنار تلاش آقاي هاشمي، تلاش مي‌شد كه نگذارند آقاي عارف انصراف دهد و آرايي كه در اين حوزه است، تقسيم شود و احتمالا انتخابات به دور دوم بيفتد و سرنوشت آن معلوم نشود. كناره‌گيري آقاي عارف هم تاثير داشت، به هر حال وي درصدي از آرا را داشت. بنابراين، توجه تغييرخواهان روي آقاي روحاني متمركز شد كه به تعبيري كليد و مديريت اين اتفاق به عهده آقاي هاشمي بود. پس از تشكيل دولت يازدهم، دولت آقاي روحاني ديگر يك دولت مستقل است و هيچ وابستگي به آقاي هاشمي ندارد، آقاي هاشمي هيچ دولت در سايه‌اي ندارد و در هيچ سياستي دخالت نمي‌كند مگر اينكه كسي از وي مشورت بخواهد كه نظر مشورتي خود را مي‌گويد. در دولت‌هاي نهم و دهم ديدار با آقاي هاشمي جرم بود به گونه‌اي كه اگر يك وزير يا معاون وزير يا يك مقام دولتي با آقاي هاشمي ديدار مي‌كرد و متوجه مي‌شدند خيلي سريع تغييرش مي‌دادند و ما مصداق‌هاي زيادي در اين زمينه داريم. حتي اگر نشريه‌اي مطلبي مي‌نوشت با آن برخورد مي‌كردند اما در حال حاضر اينگونه نيست و بعضي از وزرا و دولتمردان و نمايندگان مجلس پيش آقاي هاشمي مي‌آيند و مطالب خود را مطرح مي‌كنند و تبادل نظر صورت مي‌گيرد و آقاي هاشمي نيز نظر خودش را مي‌گويد.  
 
اصولگرايان نيز از آقاي هاشمي مشورت مي‌گيرند
 
برادر آيت ا... در پاسخ به سوالي پيرامون اینکه آيت‌ا... هاشمي نقش پدر معنوي يا مشاور را دارند گفت: اين اصطلاحات را قبول ندارم چون نقش مشاور را كسي دارد كه خودش يك تشكيلات را درست كند و در يك موضوعي بگويد من به شما مشورت مي‌دهم ولي آقاي هاشمي اين سبكي نيست؛ آقاي هاشمي با پيشينه و تجاربي كه دارد نسبت به همه حوزه‌ها يك ديدگاهي دارد كه لزوما همه ديدگاه‌هاي وي را قبول ندارند. فقط اعضاي دولت، اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان نيستند كه از آقاي هاشمي مشورت مي‌گيرند، در گذشته هم كه از لحاظ سياسي سعي مي‌كردند آقاي هاشمي در انظار نباشد و صحبت نكند، جريان اصولگرا و دوستان قديمي ايشان و احزاب و اشخاص اصولگرا هم مي‌آمدند و از آقاي هاشمي مشورت مي‌خواستند و تبادل نظر مي‌كردند، اينگونه نبود كه آقاي هاشمي با يك طيف و جريان ديدار داشته باشد حقيقتا يك شخصيت فراجناحي است. در حوزه سياست خارجي در زمان دولت‌هاي نهم و دهم معمولا كساني از كشورهاي مختلف بويژه كشورهاي منطقه به ايران مي‌آمدند و درخواست ديدار با آقاي هاشمي را داشتند اما توسط ميزبانانشان كه دولتي‌ها بودند به آنها گفته مي‌شد كه آقاي هاشمي وقت نداده است و بعدا مي‌ديديم كه هديه‌اي توسط سفارتخانه آنها براي آقاي هاشمي ارسال مي‌شود و روي آن نوشته شده بود ما مي‌خواستيم با شما ديدار كنيم شما وقت نداديد. يعني نمي‌گذاشتند كسي با آقاي هاشمي ديدار كند البته آقاي هاشمي نيز گلايه‌اي در اين زمينه نكردند. اما در اين دولت، معمولا شخصيت‌هاي خارجي كه مي‌آيند با آقاي هاشمي هم ديدار مي‌كنند؛ بنابراين آقاي هاشمي نظرات خودش را بيشتر به اين ميهمانان مي‌گويد تا مسئولان وزارت خارجه. آقاي هاشمي نظرات و ديدگاه‌هاي خود در زمينه سياست خارجي را در ديدار با مقامات خارجي مطرح مي‌كند كه اين ديدارها توسط برخي از رسانه‌ها منتشر مي‌شود البته صدا و سيما هيچ كدام از اين ديدارها را در حد مطلوب منعكس نمي‌كند. شيوه آقاي هاشمي يا تاثيرگذاري وي درحوزه سياست خارجي بيشتر از طريق ميهماناني است كه به ايران مي‌آيند و حرف‌هايش را به آنان مي‌زند و ممكن است تاثيراتي هم در داخل داشته باشد.  
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
سیدمحمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
1
0
مگر شک داری که اندیشههای اقای هاشمی در کشور طرفدار دارد.مگر محکومین حکومتی در اغوش اسلام هاشمی نیستند مگر قبل از محکومیت بابای هاشمی را در نمیاوردند ولی بعد از محکومیت هاشمی باباشون نشد .کدام محکوم اقتصادی سر و سری با هاشمی ندارد .استاد پیر جریان پایداری را با خودتان که بیشتر با مفسدین و محکومین مراوده دارید مقایسه نکنید .مستضعفینی را که شما زیر چرخ سازندگی و ایجاد فساد بانکی و به واسطه شهردارچیتان در کشور افزونتر کردید شما را نه در این دنیا و نه در ان دنیا رها نمیکنند ای خاندان: تدبیر حکمت بزرگی سرامد باهوش دیندار مالک کاشف مسئول حکیم فخار رئوف وهاب نورانی بخشنده اصلا نعوذبالله خود خدا .
تدبیر1404
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
1
اقای هاشمی همانند برادر گرامیشان سر پیری مزاح فرمودند. خوب کاسبی برای خودتون راه انداختید. بعد به اسم مشورت میذارید. اگر نتیجه مشورت این هستش اگر مشورت نمی کردند. چی میشد. خداحفظتان کند.
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
1
اقای هاشمی(اکبر هاشمی) با جمع کردن همین افراد ببخشید دور قاب چین خودشو خراب میکنه...
مرزبان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
اندیشه هاشمی در کشور حضور داره اما حیف که آلزایمر گرفته و بچه های این اندیشه از بس که خوبن همه پرونده قضایی دارن و سابقه زندان و با قید وسیقه آزاد!!!
به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم.
اگه شما نگین په نه په بیا من مگم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها