بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
مهدی روحی
ایجاد فراکسیونی برای گرد هم آمدن نمایندگان اصلاح طلب و مستقل و اصولگرای معتدل حامی دولت در نیمه آخر مجلس نهم جهت کاستن فشارهای کاذب روحی روانی علیه دولت...
تدبیر24: هر چند در دو سال گذشته ودر اواخر دوران صدارت ! محمود احمدی نژاد؛ برای اولین بار علی مطهری با توجه به ضرورت ها ونیازهای موجود مجلس تولد فراکسیون جدیدی با نام صدای ملت را برای نقد دولت دهم وپیشبرد اهداف خود وهمفکرانش ضروری می دید اما فاصله گیری اجباری وی از فهرست اصول گرایان مجلس وفشارهای برخی فراکسیون ها ونمایندگان راست افراطی مانع از شکل گیری جدی جبهه صدای ملت در زمان خود شد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم وبا وجود ناملایمات ونابخردی های روز افزون و فراوان از سوی برخی نمایندگان افراط گرا نسبت به دولت نوپا، امروزه جنبشی در رگ غیرت اعتدالیون خانه ملت دیده شده تا ظهور وزنه ای مهم وکارآمد را در کنار سایر فراکسیون های غیر همسوی مجلس غنیمت شمرده ودست به تاسیس فراکسیون اعتدال در راستای همان جبهه صدای ملت جهت حفظ منافع ملی وحمایت از دولت بزنند. هر چند که نمایندگان اصولگرای طیف مقابل همچون جبهه رهروان وپایداری و...تا کنون با ترفندهای گوناگون موانع متنوعی را پیش روی پیشگامان این نهاد در حال شکل گیری در مجلس قرار داده وآنها را اعتدالی های" وکیل الدوله" نامیده وحتی اخیرا در نشستی با رییس جمهور روحانی با نقاب تظاهر وتزویر، عهد وپیمان همکاری وهمیاری بسته اند اما ایجاد فراکسیونی برای گرد هم آمدن نمایندگان اصلاح طلب ومستقل واصولگرای معتدل حامی دولت در نیمه آخر مجلس نهم جهت کاستن فشارهای کاذب روحی روانی علیه دولت وایجاد آرامش وثبات در تصمیم گیری های خرد وکلان دولتمردان برای بهبود فضای سیاسی واقتصادی جامعه امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

حال آنچه که در این مجال حائز اهمیت است موضع نمایندگان مستقل واصولگرایان معتدلی است که بر لبه این تیغ ایستاده اند، چه بسا که تشکیل فراکسیون اعتدال آزمون ومحک زود هنگامی برای آنها جهت تنویر افکار عمومی وتعیین جایگاهشان برای تصاحب کرسی های بهارستان در مجلس دهم خواهد بود. فراکسیونهای رقیب واصولگرایان افراطی مجلس برای آنکه جبهه اعتدال در جهت تقویت دولت در خانه ملت شکل نگیرد تا در پایان چهار سال اول دولت را ناکارآمد وناتوان در اداره کشور جلوه دهند از هر حربه ای جهت جذب نمایندگان مستقل واصولگرایان معتدل در زمان باقی مانده استفاده خواهند کرد وتمام همت خود را در راستای همرای نمودن این نمایندگان در جلوگیری از تصویب لوایح موثردولت وسیاست گذاری های مهم آن خواهند گمارد.

البته با روی کار آمدن فراکسیون اعتدال گرایش نمایندگان مستقل واصولگری معتدل به این جبهه ملاک ومعیار مناسبی برای تثبیت موقعیت آنها در لیست اصلی اعتدالیون واصلاح طلبان برای مجلس دهم نخواهد بود اما با نگاهی به پیشینه انتخاباتی وعملکردشان در دو سال آتی مجلس ونحوه تعامل حقیقی آنها با دولت تدبیر و امید می تواند چشم انداز مثبتی برای تمدید موقعیت فعلی آنها باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
0
منظورتون فراکسیون وکیل الدوله هاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها