بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
علی نظری نماینده مجلس ششم
جای تاسف است که جبهه پایداری به‌دنبال تحقق رویای شکست دولت روحانی در بازسازی مشکلات به جامانده از دولت احمدی‌نژاد می‌باشد و در پی کسب موقعیت ویژه سکانداری مجدد قوه مجریه است.
تدبیر24: این روزها مبحث فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها برجسته‌ترین موضوع قابل بحث در محافل سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای کشور می‌باشد. دولت روحانی براین باور است با خروج داوطلبانه اقشار متوسط و متمکن جامعه، پرداخت یارانه نقدی ماهیانه به مردم را به حداقل برساند. از روز20فروردین فاز دوم ثبت‌نام یارانه‌بگیران در سایت جداگانه کلید خورد. براساس تصمیم جدید دولت، قرار است یارانه اردیبهشت و ماه‌های آتی فقط به آن دسته از افرادی تعلق گیرد که در این مرحله از ثبت‌نام، نام‌نویسی کرده‌اند. دولتمردان کابینه یازدهم و حامیان دولت اعتدالی برای انصراف داوطلبانه بخش‌هایی از مردم تلاش‌های شایانی را تاکنون مبذول داشته‌اند. روز31 فروردین مهلت ثبت‌نام دریافت‌کنندگان یارانه‌ها به پایان می‌رسد. درصورت استقبال مردم، دولت یازدهم این فرصت را پیدا می‌کند که منابع مالی کشور را صرف زیرساخت‌های اقتصادی کند.

در اجرای فازدوم یارانه‌ها موافقان ومخالفان دکتر روحانی 2 رویکرد متفاوت دارند. موافقان دولت بدنبال وضعیتی هستند که دولت تدبیر و امید از پیچ حساس مشکلات اقتصادی به راحتی عبور کند. ازسوی دیگر افراطیون با ترویج ایده کارشکنانه درصدد ایجاد اختلال در مسیر پیش روی دولت روحانی هستند، اقلیت تندرو بی‌میل نیست که اجرای فاز دوم یارانه‌ها در روابط دولت و ملت دچار چالش شود. ناتوانی دولت اعتدال‌گرا در حل مشکلات ریز و درشت اقتصادی کشور خواست افراطیون اصولگراست.

نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برای مخالفان و موافقان دولت اهمیتی ویژه دارد، طبیعی است که این دو جریان سیاسی (فاتحان و مغلوبان 24 خرداد1392) به تدبیر و تصمیمات اقتصادی دولت روحانی در این مقطع چشم دوخته‌اند! اردوگاه حامیان گفتمان اعتدال بر این اعتقاد پافشاری می‌کند که با متقاعد کردن افکارعمومی نتیجه کمی (آمار نهایی ثبت‌نام‌شدگان مرحله دوم یارانه‌ها) با تنزل چشمگیر تعداد افراد ثبت‌نام شده مواجه شود. بررسی مواضع جناح‌های فعال کشور در وضعیت کنونی (ورود به میدان حل مشکلات معیشتی مردم) مبین نگرش آنها به منافع ملی و دغدغه‌های افکار عمومی است. جبهه پایداری پرادعاترین جریان اصولگرا که در مجلس نهم حدود70 کرسی دارد و در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با کاندیداتوری سعید جلیلی چشم به تصاحب دولت یازدهم بسته بود و در دولت‌های نهم و دهم کرسی‌های حساس دولتی در هیات وزیران را تصاحب کرده بود، از پرنفوذترین جناح‌های سیاسی کشور محسوب می‌شود. این گروه اصولگرا، رقیب شماره یک روحانی است که تمایلی به موفقیت‌های بزرگ این دولت ندارد. روزنامه وطن امروز رسانه نزدیک به جبهه پایداری روز یکشنبه 25 فروردین در خبری به نقل از یکی از بازیگران سینمای کشور در صفحه نخست خود از عدم تشویق مردم به انصراف در ثبت‌نام یارانه خبر می‌دهد. در مقابل گروهی از حامیان روحانی که در این سال‌ها بی‌مهری‌هایی به آنها شده است، با ترجیح منافع ملی بر دغدغه‌های حزبی خواهان حل مشکلات اقتصادی کشور توسط دولت یازدهم هستند و آنها از هیچ تلاشی در جهت یاری رساندن به دولت برآمده از رای مردم دریغ نمی‌ورزند.

جای تاسف است که جبهه پایداری به‌دنبال تحقق رویای شکست دولت روحانی در بازسازی مشکلات به جامانده از دولت احمدی‌نژاد می‌باشد و در پی کسب موقعیت ویژه سکانداری مجدد قوه مجریه است. اما دراین سوی میدان، برخی که سودای ورود به اریکه قدرت در کشور را ندارد، پایان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را می‌خواهند. به نظر شما کدام یک از این 2 گروه به آرمان‌های مردم نزدیک‌تر هستند؟

* نماینده مجلس ششم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها