بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
وی در این نامه اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرد و مدعی شد که هیچ گاه با دولت آمریکا علیه ایران همکاری نکرده است.
تدبير24: امیر حکمتی در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه ایران مدعی بی‌گناهی شد و از وی خواست تا پرونده قضایی مطرح شده علیه وی گرفتار آن چه اختلافات تاریخی دیپلماتیک میان دو کشور خواند، نشود.

امیر میرزایی حکمتی که هم اکنون 30 ساله است در اوت سال 2011 به اتهام جاسوسی برای آمریکا در تهران بازداشت شد. وی پس از محاکمه در دادگاه در ژانویه سال 2012 به جرم جاسوسی به اعدام محکوم شد که بعدتر مجازات وی اتهام همکاری با کشور متخاصم به ده سال زندان کاهش یافت.

امیر حکمتی در نامه خود به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خود را یک شهروند و هم وطن ایرانی خواند و گفت: من به عنوان فردی که سی ماه از خانواده خود جدا شده‌ام خواستار آزادی از زندان هستم.
وی در این نامه اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرد و مدعی شد که هیچ گاه با دولت آمریکا علیه ایران همکاری نکرده است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، امیر حکمتی یک عضو سابق نیروی دریایی آمریکا در ماه اوت 2011 در حالی که به منظور ملاقات با مادر بزرگش به تهران سفر کرده بود به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شد.
پس از بازداشت وی خانواده او که در آمریکا سکونت دارند این اتهامات را رد و فرزند خود را بی‌گناه دانستند.
حکمتی خطاب به محمد جواد ظریف از وی خواست که به حقایق این پرونده توجه کنند و گفت که وی در ارتش آمریکا به عنوان مترجم زبان عربی فعالیت می‌کرده و هیچ ارتباطی با ایران نداشته است. وی ادعا کرد که هرگز در زمینه جاسوسی و اطلاعاتی آموزش ندیده است.
خانواده وی نیز پیش از این از مقامات ایرانی خواسته بودند تا با توجه به بی گناهی فرزندشان پرونده امیر حکمتی را مورد بازبینی قرار دهند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها