بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون 12 میلیون و 100 هزار نام از القاب حضرت فاطمه زهرا (س) در کشور ثبت شده است.
تدبیر24: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون 12 میلیون و 100 هزار نام از القاب حضرت فاطمه زهرا (س) در کشور ثبت شده که از این تعداد 4میلیون و 200 هزار فاطمه، دو میلیون و 900 هزار زهرا و مابقی سایر القاب حضرت فاطمه (س) است.

محسن کرمی شنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)افزود: استان های قم، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین القاب حضرت فاطمه را برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.

وی همچنین اعلام کرد: هر کدام از بانوان که تمایل دارند نام خود را به فاطمه یا زهرا تغییر دهند از امروز تا 13 رجب این تغییر نام بدون هیچگونه تشریفات قانونی برای آنها انجام خواهد شد.

معاون سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: هم اکنون نام شش میلیون و 600 هزار نفر به عنوان سادات در کشور به ثبت رسیده است که استان مازندران با 620 هزار نفر، یزد با 200 هزار و کهگیلویه و بویراحمد با 110 هزار نفر بیشترین آمار سادات را به خود اختصاص می دهند.

این مقام مسوول ادامه داد: با همکاری برخی نهادها، شیوه نامه سادات در ثبت احوال تهیه و دبیرخانه ای نیز در 31 استان کشور راه اندازی شده است تا در سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، مراسم تجلیل و بزرگداشت سادات را برگزار کنند.

کرمی همچنین راه اندازی گنجینه اسناد مشاهیر، مفاخر و شهدا در سطح کشور با تهیه دو هزار سند، صدور شناسنامه برای شهدا و اهدای آن به خانواده هایشان در مراسم مختلف و برگزاری همایش مهندسی نام گزینی در کشور را از جمله فعالیت های فرهنگی ثبت احوال کشور ذکر کرد.

وی یادآور شد: کشور ما 250 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است و در مناسبت های مختلف شناسنامه شهدا برای آنها صادر خواهد شد.

معاون ثبت احوال تصریح کرد: ما در صدد هستیم تا نام های قدسی، اسلامی و ایرانی را در کشور بین خانواده ها ترویج دهیم تا از انتخاب نام های نامناسب جلوگیری شود.

مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها