بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
همزمان با روز زن
«شیار 143»،«انارهای نارس»، «دلتنگی‌های عاشقانه»،«شیفتگی»، «فصل فراموشی فریبا»، «گنجشکک اشی‌مشی»، «متروپل»، «تمشک» و «خانوم» از جمله فیلم‌های اکران سال جاری هستند که زنان حضور پررنگی در آن‌ها دارند.
تدبیر24: در بین این آثار مریلا زارعی پررنگ‌ترین نقش را در «شیار 143» بازی می‌کند.

او در نقش مادری که سال‌ها در انتظار فرزند مفقودالاثرش است، توجه زیادی را به خود جلب کرد و باعث تحسین مخاطبان این فیلم شد.

در «انارهای نارس» هم آنا نعمتی در نقش یک زن جوان کارگری که از یک پیرزن پرستاری می‌کند، بازی کرده که بعد از اتفاقی که برای همسرش می‌افتد عشق و علاقه زن به مرد بستری شده‌اش و پیرزن آلزایمری او را با چالش‌های جدیدی روبرو می‌کند.

در «دلتنگی‌های عاشقانه» نقش زن را میترا حجار بازی می‌کند که در این فیلم شاهد تبعات جنگ تحمیلی بر زندگی این زن و فداکاری‌های او هستیم.

در «شیفتگی» رویا تیموریان در نقش «حاجی شاه»، نقش زنی را با هیبت مردانه بازی می‌کند که سرپرستی خواهر و خانواده او را بر عهده دارد.

رویا تیموریان همچنین در فیلم «برف» هم در نقش مادری ظاهر شده که گرفتار مشکلات فرزندانش می‌شود.

در «فصل فراموشی فریبا» ساره بیات در نقش زنی بازی می‌کند که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است و مجبور می‌شود برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های بیمارستان با وانت کار کند.

در فیلم سه اپیزودی «گنجشکک اشی‌مشی» هم به مسائل زنان در جامعه پرداخته می‌شود که در پررنگ‌ترین آن‌ها به نام «نفس» شاهد حضور یکتا ناصر و لیلا زارع هستیم که هر کدام به طریقی عشق‌شان را به فرزندشان ابراز می‌کنند.

در «متروپل» هم مسعود کیمیایی برای اولین‌بار شخصیت اصلی فیلم‌اش را یک زن قرار داده که نقش آن را مهناز افشار بازی می‌کند. او زن جوان بیوه‌ای است که برای فرار از دست عواملی که برای آزارش اجیر شده‌اند به سینمای متروکه‌ای که دو جوان آن را اداره می‌کنند، پناه می‌برد.

در فیلم «تمشک» هم شاهد حضور زن جوانی به نام رضوان با بازی سمیرا حسن‌پور هستیم که مجبور است از همسر بیمارش پرستاری کند و از طریق رحم اجاره‌ای سعی در حل مشکلاتش دارد.

اما فیلم «خانوم» در سه اپیزود مرتبط به هم روایت سه روز در تهران است و سه زن با سه طبقه اجتماعی که درگیر زندگی شده و پای مشکلات می‌ایستند.

این فیلم با بازی اندیشه فولادوند، شقایق فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا براساس فداکاری‌ها و مشکلات این زنان ساخته شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها