بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
در صورتی که بتوانیم حامی مالی و یا منابع موردنیاز را تامین هزینه هنگفت اجاره بهای سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران را پیدا کنیم، محل برگزاری
تدبیر24:  پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی سال 2014 به عنوان یکی از مهم ترین رقابت های این رشته در سطح جهان قرار است در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه به میزبانی ایران برگزار شود اما محل برگزاری این رقابت ها با وجود آنکه فقط 24 روز به آغاز آن مانده، هنوز مشخص نشده است.
پیکارهای جام جهانی کشتی به دلیل دیدارهای تیم به تیم 10 تیم برتر دنیا همواره از اهمیت بسزایی برخوردار است و بعد از رقابت های کشتی بازی های المپیک و مسابقه های کشتی قهرمانی جهان، رقابت های جام جهانی کشتی از نظر اهمیت و مرتبه در جایگاه سوم جهان قرار دارد.
 
همواره کشورهای میزبان برگزاری پیکارهای جام های جهانی کشتی فرنگی و آزاد جزو مدعیان قهرمانی این رقابت ها هستند و با هدف دست یابی به جام جهانی، هزینه برگزاری این مسابقه ها را تقبل می کنند.
 
در حالیکه قرار بود مسابقه های جام جهانی سال 2014 کشتی فرنگی ایران به میزبانی کشورمان در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود، مسوولان ورزشگاه آزادی تهران برای فدراسیون کشتی ایجاد اشکال و مانع تراشی کرده و خواهان دریافت اجاره این سالن از این فدراسیون هستند!
 
دبیر فدراسیون کشتی در این خصوص به ایرنا گفت: در ابتدا قصد داشتیم این مسابقه ها را در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار کنیم اما با مشکلات بوجود آمده، چاره ای نداریم که این رقابت ها را در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران که در اختیار فدراسیون کشتی است و مساله اجاره هم در میان نیست، برگزار کنیم!
 
حمید بنی تمیم افزود: اما در صورتی که بتوانیم حامی مالی و یا منابع موردنیاز را تامین هزینه هنگفت اجاره بهای سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران را پیدا کنیم، محل برگزاری رقابت ها تغییر خواهد کرد و آن را در این سالن برگزار می کنیم.
 
وی ادامه داد: مسوولان سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برای دو روز برگزاری این مسابقه ها (روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه) 240 میلیون تومان و برای آماده سازی این سالن نیز حدود 700 میلیون تومان درخواست پول از فدراسیون کشتی کرده اند! که برآورده ساختن این اعتبارات در توان فدراسیون کشتی نیست.
 
بنی تمیم با بیان اینکه این مشکل را با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در میان گذاشته ایم و آنها هم قول همکاری داده اند، یادآور شد: فدراسیون کشتی در تلاش است حامی مالی مناسبی پیدا کند تا بتوان این رقابت ها را به شکلی آبرومندانه مانند سال 2013 در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار کنیم اما اگر این امر محقق نشد، مجبوریم که این رقابت ها را در سالن هفتم تیر برگزار کنیم.
 
وی در خصوص این که سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران آیا گنجایش پذیرش تماشاگران علاقه مند به کشتی را دارد یا خیر؟ گفت: این سالن شاید ظرفیت زیادی نداشته باشد اما با هزینه هایی که فدراسیون کشتی برای رقابت های جام جهان پهلوان تختی و جام یادگار امام (ره) کرده است، از هر نظر آماده برگزاری رقابت های جام جهانی است!
 
دبیر فدراسیون کشتی افزود: فدراسیون کشتی در نظر دارد برای پاسخگویی به خیل عظیم تماشاگران مشتاق کشتی در نزدیکی سالن ورزشی شهدای هفتم تیر و در پارک شهر و با همکاری شهرداری با استقرار صفحه نمایشگرهای بزرگ به صورت مستقیم این رقابت ها را برای علاقه مندان به نمایش بگذارد.
 
وی یادآور شد: اما در نهایت تمایل فدراسیون کشتی، برگزاری این رقابت ها در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران است.
 
بنی تمیم همچنین یادآور شد: تمام درآمدهای حاصل از رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی برای کارهای خیر و عام المنفعه در نظر گرفته شده که در این مورد اطلاع رسانی لازم هم انجام می شود.
 
کشورمان به عنوان یکی از قدرت های بزرگ کشتی دنیا همواره رقابت های بین المللی کشتی را خیلی خوب میزبانی کرده و به دلیل خیل عظیم تماشاگران کشتی دوست ایرانی که همیشه در سالن شور و هیجان خاصی را ایجاد می کنند، فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) نیز همواره از میزبانی ایران استقبال می کند.
 
کما اینکه در سال 2013 میزبانی کشورمان از رقابت های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی به نفع کشتی و فیلا تمام شد و در
 
جلسه بسیار مهم کمیته بین المللی المپیک در آرژانتین (شهریور ماه سال 92) نمایش گذاشتن فیلمی از تماشاگران کشتی دوست ایرانی در مسابقه های جام های جهانی، در حفظ کشتی در بازی های المپیک بسیار موثر واقع شد.
 
پس از میزبانی ایران در مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 2002 که با قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان همراه شد، کشورمان دیگر نتوانست میزبانی مسابقه های قهرمانی جهان را قبول کند.
 
چرا که طبق قانون و دستورالعمل فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) بعد از بازی های المپیک 2004 آتن، کشور میزبان مسابقه های کشتی قهرمانی جهان و قاره ها در همه رده های سنی بایستی میزبانی هر سه رشته کشتی آزاد، فرنگی و کشتی زنان را با هم قبول کند و چنین چیزی برای کشورمان که مسابقه های کشتی زنان را به رسمیت نمی شناسد، دیگر میسر نیست.
 
کشورمان در حال حاضر فقط شانس برگزاری مسابقه های جام های جهانی کشتی آزاد و فرنگی را دارد که فعلا اجباری در میزبانی رقابت های زنان آن نیست. شاید در آینده نیز این مساله هم برای کشتی کشورمان مشکل آفرین شود!
 
بعد از آن که رسول خادم ریاست فدراسیون کشتی را برعهده گرفت، رایزنی ها و ارتباطات بسیار خوبی را با کشورهای صاحب نام کشتی و همچنین فدراسیون بین المللی کشتی آغاز کرد که یکی از آثار آن، دادن میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی سال 2014 به ایران است.
 
این مسابقات در ابتدا قرار بود اسفند ماه سال 92 در شهر تیومن روسیه برگزار شود که روس ها به دلیل برخی مشکلات و از جمله میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی از برگزاری این مسابقه ها خودداری کردند و ایران برگزاری آن را برعهده گرفت.
 
کشورمان در سال جاری میزبانی رقابت های بسیار مهمی از جمله کشتی، والیبال و سایر رشته ها را برعهده دارد که همه مسوولان باید در این برهه از زمان، دست در دست یکدیگر و با استفاده از همه ظرفیت ها این رقابت ها را به نحوی آبرومندانه میزبانی کنند.
 
در حال حاضر فدراسیون کشتی در فاصله کمتر از یک ماه به آغاز مسابقه های جام جهانی کشتی فرنگی به دنبال حامی مالی و گرفتن پول برای پرداخت اجاره بها به مسوولان سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران است که به هیچ وجه خوشایند نیست.
 
 
 
** تاریخچه پیکارهای جام جهانی کشتی از آغاز تاکنون:
 
...............................................................................
 
پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی از سال 1980 آغاز شد و ایران در سال های 1997، 2005 و 2013 میزبانی این مسابقه ها را برعهده داشت.
 
قرار است سی و دومین دوره این مسابقات در سال 2014 در تهران و با حضور تیم های ایران، روسیه، آمریکا، کره جنوبی، مجارستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و فنلاند به عنوان 10 تیم برتر پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان برگزار شود.
 
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در سال های 2010، 2011 و 2012 با هدایت و رهبری محمد بنا به ترتیب در شهرهای ایروان ارمنستان، مینسک بلاروس و سارانسک روسیه عنوان قهرمانی جام جهانی کشتی فرنگی را کسب کرد و در سال های 2004 تفلیس گرجستان و 2013 تهران هم نایب قهرمان این رقابت ها شد.
 
کشورمان همچنین در جام های جهانی کشتی فرنگی 2005 تهران و 2008 سمباتهی مجارستان سوم شد و در جام جهانی 1997 تهران هم عنوان چهارمی را کسب کرد.
 
تیم ایران در جام های جهانی 1990 کوتنبورگ سوئد و 2007 آنتالیای ترکیه هم عنوان پنجمی را به دست آورد.
 
برپایی رقابت های جام جهان پهلوان تختی و جام یادگار امام (ره) در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران نشان داد که این سالن شاید برخی امکانات اولیه را برای تیم های خارجی شرکت کننده داشته باشد اما به هیچ عنوان پاسخگوی خیل عظیم تماشاگران علاقه مند نخواهد بود و فدراسیون کشتی و به دنبال آن وزارت ورزش و جوانان باید فکری برای آن بیندیشند.
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها