بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۲۳۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
دکتر محمدرضا تابش نماینده مجلس شورای اسلامی
نمایندگان مجلس نباید به گونه‌ای رفتار کنند که نوعی شائبه سیاسی کاری از سوی آنها و در مقیاس بزرگتر از سوی مجلس در اذهان ایجاد شود.
تدبیر24: تصور می‌شد در سال 93 نمایندگانی که با طرح مسایل مختلف به دنبال منافع شخصی و گروهی خود هستند تغییری در این روند بدهند و از حجم احضارها و انتقاداتشان به دولت بکاهند اما متاسفانه شاهد هستیم که این روند هیچ تغییری نداشته است و وزرا به مجلس احضار و مورد سوال قرار می‌گیرند؛ سوالاتی که بعضا ارتباطی با مسئولیت آنها ندارد. در مورد بحث سوال از وزرا لازم است اذعان کنم سوال کردن و تحقیق کردن، حق همه نمایندگان مجلس است و در قانون هم به‌ آن اشاره و تاکید شده است.

البته همکاران نماینده در مجلس با علم به این حق قانونی خود نباید به گونه‌ای رفتار کنند که نوعی شائبه سیاسی کاری از سوی آنها و در مقیاس بزرگتر از سوی مجلس در اذهان ایجاد شود. در اینجا لازم به توضیح است که در بسیاری از سوالات مطرح شده، مسائل فنی و تخصصی تحت الشعاع منافع سیاسی و جناحی قرار گرفته است. به هر حال دولت در راستای اهداف خود شعاری را مطرح کرده است که باید افراد و مدیران خود را در راستای تحقق آن انتخاب کند برای مثال رییس‌جمهور در مورد تعلیم و تربیت دیدگاهی داشته است که بر اساس آن، آقای فانی را در منصب وزارت آموزش و پرورش فرار داده است که مدیران منصوب شده از سوی آقای فانی باید مسائل و دیدگاه های دولت را به پیش ببرند و نمایندگان نمی توانند بگویند چرا مدیران سابق تغییر کردند؟! چرا که بحثی منطقی نیست و مورد قبول هم قرار نمی‌گیرد.

بنابراین اگر مدیران جدید از مسئولیت خود تخطی کردند، می توان این مسئله را اساس سوال خود قرار داد اما اینکه گفته شود دیدگاه سیاسی وجود داشته استٰ،این موضوع قابل قبول و قابل دفاع نیست چرا که همه دیدگاه سیاسی دارند مگر جبهه پایداری دیدگاه سیاسی ندارد؟! اینکه دیدگاه سیاسی را در کار دخالت ندهند این خواسته، بسیار منطقی، اخلاقی و دینی است اما هیچگاه نمی‌توانید بگویید دیدگاه و تفکر نداشته باشند چرا که دولت برای اجرای شعارهای خود نیاز به افرادی دارد که این دیدگاهها را به اجرا بگذارد و مدیران همسو با دیدگاه دولت گذشته قطعا نمی‌تواند در پیشبرد اهداف دولت به آن کمک کند و این مسائل را همه ما به عنوان نماینده باید بپذیریم و سوالات خود را حول محور منافع ملی و تخصصی بپرسیم.

درواقع به اعتقاد من همانطور که سوال از وزرا حق نمایندگان است تغییر مدیران نیز حق دولت و وزرا است و ما به عنوان نمایندگان مردم باید این حق را برای دولت و نمایندگان دولت قائل شویم چرا که دولت برای اجرای سیاست هایش باید به کسانی اتکا کند که خط مشی و اهداف آن را پذیرفته اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
1
حالا خود آقای تابش در طول نمایندگی چند بار این اصل را رعایت کردند؟
سیدمحمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
0
چرا صندلی داغ نماینده گی خودتان این حرفها نبود !شما به منتخب 25 میلیون ایرانی محترم هتک حرمت میکردید لیاقت خودتان را به منتخب مردم نسبت میدادید او را با بنی صدر مقایسه میکردید شما به رئیس جمهور مردم رحم نمیکردید حالا به سئوال به حق نماینده اشکال میگیرد دکتر روحانی به کدام وعده انتخاباتیش عمل کرده ایشان که ...تر از همه هستند مملکت با ایستاده گی خون شهدای هسته ای را یکجا فروختند چی تحویل مردم شد.کی به دشمن غداره کش و جانی که خون جوانان ما میچکد از دست او دست دوستی داده که حالا نماینده گان را وادار به سکوت میکنید کدام وزیر مملکتی حق داره با افرادی که خود را در اغوش گوگوشها قرار میدهند ملاقات کنه رئیس جمهور را هم نمکگیر کنه. جواب خون شهدا را اگر شما یا دایی جانت میدهد از این فتوی ها راصادر کن .رطب خورده منع رطب نمیکند . راستی شما را تو مجمع مشغول نکردند!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها