بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عدم انتشار کتاب برخی ناشران در نمایشگاه کتاب گفت: اگر انتشاراتی وجود داشته باشد که از طرف مراجع قضایی جلوی آن گرفته شده امکان حضور در نمایشگاه کتاب را ندارند اما من از ماهیت مجوز کتاب حبیب اطلاعی ندارم.
تدبیر24: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه هیات نظارت بر چاپخانه‌ها گفت: بعد از گذشت دو، سه سال که هیات نظارت به نوعی در حالت تعلیق به سر می‌برد،دو سه ماه قبل پیشنهادی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی دادیم و مجموعا حدود 201 نفر به عنوان اعضای نظارت بر کتاب به شورا معرفی شدند که بخشی از آنها در حوزه کتاب بزرگسال و بخشی دیگر در حوزه کتاب کودکان است که اولین جلسه آن دیروز تشکیل شد و سیاست‌های کلی آن مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جای هیات نظارت با توجه به اهمیت کتاب در افزایش سطح فرهنگی کشور بسیار خالی بود، افزود: حمایتهای ویژه‌ای باید در امر کتاب قرار بگیرد که آزادی فکر و اندیشه را باید مورد توجه قرار بدهیم تا صاحبان فکر و اندیشه بتوانند نظرات خود را از طریق کتاب و فرهنگ مکتوب به جامعه منتقل کنند برخی رخنه‌های فرهنگی احساس می‌شودکه طبیعتا این هیات نظارت بر کتاب باید دقت‌های لازم را داشته باشد تا آن خوراک فرهنگی که قرار است ما به جامعه تزریق کنیم غذای سالمی باشد تا بدون دغدغه بتوانند از آن استفاده کنند.

جنتی اضافه کرد: ممیزی کتاب در قانون آمده است و از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید بررسی کنیم و مجوزهای بعدی را بدهیم در نهایت پیشنهادی به هیات نظارت داده شد که باید آنها این پیشنهاد را بررسی کنند که می‌توان به برخی از ناشران باسابقه‌ای که از مسیر قانونی تخلفی نداشته‌اند اجازه داد که براساس شورای نظارت کتاب ها را خودشان منتشر کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص بودجه وزارت ارشاد گفت: بودجه وزارت ارشاد مثل سایر دستگاه‌ها، بر اساس توانایی‌های دولت بسته شده است. به هر حال بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده بر اساس برآورد درآمدها و منابعی است که می‌تواند کسب کند. ضمن آنکه دولت تمام تلاشش این بود که این منابع و درآمدها را به شکلی واقعی ببیند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت درآمدهای کشور، فکر می‌کنم بودجه‌ اختصاص داده شده نتواند هیچ دستگاهی را راضی کند اما در چنین شرایطی هنر ما باید این باشد که با استفاده از همین اعتبارات و با تدابیر مناسب و مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری تاکید دارند از امکانات محدود بهترین بهره‌برداری را کنیم.

جنتی درپاسخ به انتشار کتاب برخی ناشران در نمایشگاه کتاب گفت: اگر انتشاراتی وجود داشته باشد که از طرف مراجع قضایی جلوی آن گرفته شده باشد امکان حضور در نمایشگاه کتاب را ندارند و از ماهیت مجوز کتاب حبیب هیچ اطلاعی ندارم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها