بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
وزارت امور خارجه آمریکا آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آشتی بین فلسطینیان ممکن است تلاش‌های صلح خاور میانه را پیچیده‌تر کند.
تدبیر24: وزارت امور خارجه آمریکا آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آشتی بین فلسطینیان ممکن است تلاش‌های صلح خاور میانه را پیچیده‌تر کند.

"جنیفر پساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگویی مطبوعاتی ضمن اظهار تاسف از توافق‌نامه آشتی بین فلسطینیان گفت این توافق‌نامه ممکن است تلاش‌های جاری برای ازسرگیری فرایند صلح خاور میانه را پیچیده کند.

وی گفت: هر دولتی که در فلسطین سر کار بیاید باید بدون هیچ ابهامی نسبت به عدم خشونت و موجودیت اسرائیل متعهد باشد.

پساکی خاطر نشان کرد: فقدان تعهد نسبت به این اصول ممکن است به طور جدی تلاش‌های ما را برای ادامه مذاکرات پیچیده‌تر کند.

وی افزود: مشکل بتوان تصور کرد که چگونه اسرائیل می‌تواند با دولتی مذاکره کند که حتی موجودیت اسرائیل را نیز به رسمیت نمی‌شناسد.

وی تصریح کرد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد.

همچنین پساکی اظهارات "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه را که این کشور در حال تامین بودجه یا اداره عملیاتی نظامی در اوکراین است "احمقانه" خواند و رد کرد.

لاوروف در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفته بود آمریکا دارد عملیاتی نظامی را در اوکراین اداره و بودجه‌اش را نیز تامین می‌کند.

پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "به نظرم بسیاری از ادعاهای صورت‌گرفته در این مصاحبه احمقانه است و مبتنی بر واقعیاتی نیست که دارد در صحنه عمل رخ می‌دهد."

لاوروف همچنین تهدید کرد در صورتی که منافع روسیه در اوکراین هدف حمله قرار گیرد، این کشور پاسخی مسلحانه خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به درگیری‌های شرق اوکراین و حملات نظامی دولت موقت اوکراین در این منطقه گفت زمان‌بندی سفر جو بایدن به اوکراین نشان می‌دهد "آمریکایی‌ها مستقیما دارند این نمایش را اداره می‌کنند."

پساکی ضمن رد این اظهارات لاوروف گفت: "اقدامات دولت اوکراین پاسخی مشروع توسط مقامات به تصرف غیرقانونی ساختمان‌ها و چند شهر در شرق اوکراین است."

وی گفت این ادعا که واشنگتن دارد "این نمایش را اداره می‌کند یا بودجه می‌دهد از آنهایی است که می‌شود در مقوله احمقانه طبقه‌بندی کرد."

پساکی افزود: "رویکرد آمریکا کاستن از دامنه تنش‌هاست و ما فکر نمی‌کنیم هیچ راه‌حل نظامی در صحنه عمل موجود باشد."
وی گفت: "دارد یک اشغال‌گری روی می‌دهد. در این وضعیت، فکر نمی‌کنیم لازم باشد بر ابعاد تنش با روسیه بیفزاییم."
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها