بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۶۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
هاشمی به کارگزاران چه گفت؟
اقليت مغرض چشم بسته به ميدان نقد آمد و در تاريكي رويگرداني مردم از خود، كاه را كوه مي ­سازد تا به وظيفه خويش در مانع تراشي براي دولت عمل نمايد
تدبیر24:  آيت الله هاشمي رفسنجاني، در ديدار اعضاي شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي، با بيان اينكه «تحزّب راه تجربه شده دنيا براي تعميق تدريجي مردم سالاري در جوامع است»، گفت: تقويت جمهوريت نظام اسلامي مي­ طلبد تا بر اساس صراحت قانون اساسي در تعدد احزاب، برنامه ريزي كنيم و موانع غيرقانوني، غيرمنطقي، غيرمنصفانه و متعصبانه را برداريم.  
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عملكرد بر اساس معيارها را وظيفه احزاب در برگزاري انتخابات خواند و گفت: بدون كارهاي تشكيلاتي، نمي توان به نظام هاي مردم سالار نظم داد.
ايشان از احزاب به عنوان آموزگار تربيت كادرهاي اداره كشور و ضربه گير نظام در انتقادها و نارضايتي هاي احتمالي مردم ياد كرد و گفت: با وجود احزاب واقعي، مردم حقوق سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي خود را از كانديداي حزبي كه به آنها رأي دادند، مطالبه مي­ كنند و نارضايتي هاي خود را پاي صندوق­ها، با آراي سلبي به جناح حاكم اعلام و براي دوره ­هاي بعد نامزدهاي احزاب ديگر را انتخاب مي­ كنند.
آيت­الله هاشمي رفسنجاني، با اشاره به فضاي سياسي كشور در آستانه انتخابات پنجم مجلس شوراي اسلامي، به بيان خاطراتي از چرايي و چگونگي تصميم بعضي از مديران دولتي پرداخت و تاکید کرد: براي تشكيل حزب كارگزاران سازندگي تا لحظه گرفتن امضا و انتشار بيانيه اعلام موجوديت پرداخت و تأثير اين حزب را در انتخابات پنجم مجلس و هفتم رياست جمهوري ديديم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن تمجيد از مديريت اعضاي اوليه شوراي مركزي حزب كارگزاران و نقش آنان در دولت سازندگي، گفت: كشور ايران را با ويرانه­ هاي پنج استان جنگ زده و عقب افتادگي هاي هشت سال دفاع مقدس و عقب ماندگي هاي تاريخي در اوج دشمني هاي غرب تحويل گرفتيم و با سياست تعديل كه شاخص هاي متعددي در سياست داخلي و خارجي داشت، به سوي بازسازي و ساخت زيربناها برديم.
آيت­الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه «تنش زدايي، سياست اعلام شده ما بود»،گفت: عملكرد ايران در زمان اشغال كويت توسط عراق دنيا را متوجه حقانيت ايران در شعارها كرد.
ايشان همچنین افزود: در سايه اين اعتماد، جهان بسياري از طرحها را فايناس كردند كه هزينه ها را از محل درآمدهاي همان طرحها به تدريج پرداخت مي­كرديم.
آيت­الله هاشمي رفسنجاني با بيان سوابق مباحث مربوط به طرح هدفمندي يارانه­ ها گفت: زماني به دليل اقتضائات دوران جنگ تحميلي، همه نيازهاي مردم از قاشق و ملحفه گرفته تا حامل هاي سوخت، كوپني بود كه اين امر خود باعث رواج بازار سياه مي ­شد و با طراحي آزاد سازي مرحله­ اي قيمت­ها، بازار سياه را كه زمينه فعاليت پيدا كرده بودند، از ميان برداشتيم.
ايشان با ارائه تحليلي از روند مباحث مربوط به طرح هدفمندي يارانه ها در زمان مطالعه و اجرا، گفت: اولين انحراف با طرح ثبات قيمت­ها در مجلس هفتم ايجاد شد و سپس به اجراي نادرست آن در دولت رسيد كه معلوم نيست چه منطقي پشت آن بود، چون زماني قيمتها را بستند و زماني با تزريق پول به مردم، لگامش را رها كردند.
ايشان در پاسخ به سؤال يكي از حاضران كه «نظر شما درباره شرايط فعلي چيست؟»، گفت: مهمترين دستاورد انتخابات رياست جمهوري، در داخل، اميدواري مردم و در خارج تغيير فضاي تهديد، جلوگيري از تشديد تحريم­ها و خاموش شدن شعله هاي جنگ رواني بود، چون همان كساني كه براي صدور و تصويب قطعنامه ها عليه ايران در مجامع بين المللي تلاش مي ­كردند، در اين شرايط براي مذاكره با ايران با هم مسابقه گذاشتند.
آيت­الله هاشمي رفسنجاني، هياهوي تندروها در مسايل كلان مانند مذاكرات هسته ­اي و جلوگيري از تشديد تحريم­ها را براي منافع ملي خطرناك دانست و گفت: اقليت مغرض چشم بسته به ميدان نقد آمد و در تاريكي رويگرداني مردم از خود، كاه را كوه مي­سازد تا به وظيفه خويش در مانع تراشي براي دولت عمل نمايد.
ايشان با تشبيه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ­ها به يك جراحي مهم، گفت: اهميت اين كار موقعي بيشتر مي­شود كه بر پيكر نحيف و مريض اقتصادي انجام مي­شود كه در مرحله اول خونريزي داشت و دستگاه­هاي تنفس آن نيز قطع شده است.
آيت­الله هاشمي رفسنجاني با مقايسه شرايط امروز كشور با نخستين سالهاي پس از جنگ، گفت: تجربه مي­گويد با سرمايه حمايتهاي مردمي، دانش نيروهاي متفكر، متخصص، دلسوزي و اراده جوانان و منابع بالقوه، مي­توان بر مشكلات فائق آمد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ارزان بودن عوامل توليد را باعث رونق اقتصاد، افزايش اشتغال و خودباوري مردم دانست و گفت: وقتي شرافت انساني با وجود كار و درآمد حفظ شود، هيچ كس دوست ندارد از دولت جيره بگيرد.
ايشان با توصيه منتقدين مغرض به رعايت انصاف در گفتن و نوشتن، افزود: نبايد منافع نظام ناديده گرفته شود و هدف القاي ناكارآمدي دولت، هر وسيله ­اي را توجيه كند.
آيت ­الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش درباره حضور زنان در انقلاب و مسؤوليتها، گفت: زنان به عنوان نيمي از جمعيت جامعه كه الحمدلله به سطوح عالي دانش نيز دست يافته­اند، مي­توانند با رعايت مجموعه شرايط، مانند زنان تاريخ ساز در جامعه نقش­آفرين باشند.
در آغاز اين ديدار، ابتدا آقاي كرباسچي دبير كل حزب كارگزاران سازندگي گزارشي از فعاليت­ها، اوضاع و برنامه­هاي حزب در گذشته، حال و آينده ارائه كرد و سپس آقايان مهندس محمد هاشمي، رضا امراللهي، حسين مرعشي و خانم فائزه هاشمي به بيان ديدگاه­هاي خويش درباره مذاكرات هسته اي، تحريم­ها، هدفمندي يارانه­ها و اهميت استفاده از بانوان در  مديريت­ها پرداختند.

پایگاه اطلاع رسانی آيت الله هاشمي رفسنجاني
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
0
سلام، جیره خواران فقط شما را تائید میکنند
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
حالا هر کسی که در راس است و ادعای پاکی میکند اجازه دهد حسابرسی شود
من مرد میخوام که فقط ادعا پاکی و .... نکند
عالم محضر خداست در محضر خدا همه چیز تاریخ مصرف داره حتی شما
حالا اگر شما ادعای پاکی و .... میکنید اجازه حسابرسی اموال و اعمال و ... را بدهید
الهی تو شاهدی همین کافیست پس واگذارند به خود خود خود تو ای خدا
کاظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
0
پس چرا در هشت سال گذشته هر وسیله ای هدف را توجیه می کرد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها