بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۶۴۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
سالروز شکست حمله ی نظامی آمریکا در صحرای طبس؛
پنجم اردیبهشت ، روزی که با قدرت پروردگار طوفان شن دسیسه ی دشمنان این مرز و بوم را به خودشان بازگرداند و با امدادهای غیبی نشان داد که اجازه نمی دهد متجاوزان به اهداف شوم شان دست یابند.
تدبیر24: انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 با رهبری های هوشمندانه ی امام خمینی به پیروزی رسید و شمیم دل انگیز استقلال و آزادی در سراسر کشور پیچید. با این رویداد بزرگ آمریکا منافع خود را در خطر می دید زیرا در منطقه استراتژیک خاورمیانه، محمدرضا پهلوی شریک و هم پیمان خود را از دست داده بود. تصمیم گرفت از سفارتخانه اش در ایران برای اقدام های جاسوسی استفاده کند. دانشجویان پیرو خط امام با آگاهی از این موضوع در 13 آبان 1358 هجری خورشیدی، این سفارت را تسخیر کردند و 53 تن از کارکنان آن را به گروگان گرفتند.

این حرکت انقلابی، ضربه ی محکمی را به حیثیت آمریکا در محافل جهان وارد آورد و از همان روزهای نخست کاخ سفید همه تلاش خود را برای آزادی دیپلمات ها و کارکنان سفارت بکار بست و بعد از آن که از انواع تهدیدها و تحریم های اقتصادی نتیجه ای نگرفت، طرح تجاوز نظامی به خاک جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار داد.

سران آمریکایی 90 تن از بهترین کماندوهای ارتش را برای انجام این عملیات انتخاب کردند تا در یک حمله ی هوایی غافلگیرانه، گروگان ها را آزاد کنند.

این عملیات با نام «پنجه عقاب» یا «دلتا» طراحی و زمان اجرای آن از چهارم تا ششم اردیبهشت 1359 در نظر گرفته شد. قرار بر این بود تا در شب اول تعدادی هواپیمای نظامی و بالگرد در عمق خاک ایران فرود بیایند. سپس بالگردها شبانه سوختگیری و به نقطه ای در نزدیکی تهران پرواز کنند.

شب دوم نیز گرو هی ویژه به سفارت حمله کنند و همراه گروگان ها، پس از اشغال فرودگاه با یک هواپیما از ایران خارج شوند.

در پایان نیز نیروهای عملیاتی بیگانه با همکاری عوامل ضد انقلاب و جاسوسان مستقر در ایران، با حمله به مرکزهای اقتصادی و محل سکونت شخصیت های مؤثر و کلیدی طرح کودتا علیه نظام مردمی جمهوری اسلامی را به انجام برسانند.

براساس این برنامه چهارم اردیبهشت 1359 هجری خورشیدی، هفت فروند هواپیمای غول پیکر سی130 و هشت فروند بالگرد در حالی که تجهیزات پیشرفته نظامی به همراه داشتند، وارد مرز ایران شدند و پس از پیمودن مسافت یکصد کیلومتری، در فرودگاهی متروکه نزدیک رباط خان طبس فرود آمدند.

نیمه شب بود که نیروهای ویژه به صحرای طبس رسیدند. یکی از بالگردها از هواپیمای سی130سوختگیری کرد و از زمین برخاست که ناگهان بر اثر اشتباه خلبان با هواپیما برخورد کرد و هر 2 آتش گرفتند، طوفان شن برپا شد و بدین ترتیب آن 2 بالگرد دیگر دچار نقص فنی شدند و از انجام عملیات باز ماندند.

آمریکایی ها از بیم آنکه، همگی در طوفان شن نابود یا اسیر نیروهای ایران شوند، از فرصت شب استفاده و فرار کردند، اما جسد هشت آمریکایی و برخی اسناد سری و محرمانه از این عملیات در آن منطقه باقی ماند.

پس از این شکست بزرگ، در ششم اردیبهشت کارتر در تلویزیون اعلام کرد که عملیات پنجه عقاب شکست خورده و اسناد طبقه بندی شده سری، در بالگردها به جای مانده است. اما عده ای از نیروهای خودفروخته داخلی به وسیله ی چند بمب افکن، بالگردهای به جا مانده را بمباران کردند و این امر سبب شد تا مدارک و اسناد از بین بروند و فرمانده سپاه استان یزد محمد منتظر قائم که برای بازرسی و بررسی محل به آنجا رفته بود به شهادت برسد.

امام خمینی در پیامی در ارتباط با واقعه طبس فرمود: «کارتر باید بداند که با این عمل بسیار ناشیانه، حیثیت سیاسی خود را به صفر رساند و از ریاست جمهوری باید قطع امید کند. کارتر با این عمل خود ثابت کرد که قدرت تفکر را از دست داده است و از اداره یک کشور بزرگ مثل آمریکا عاجز است...ملت شریف ایران باید برای خدای تبارک و تعالی با تمام توان خود و با اتکال به قدرت خدای متعال مهیا شوند و آماده نبرد با دشمنان خود گردد...»

یکی از خبرنگاران روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ضمن اشاره به این رویداد بزرگ نوشت: داغ شکستی که آمریکاییان در ایران خوردند، تا مدتها آنها را رها نخواهد کرد؛ به ویژه بدین دلیل که این شکست، ضربه دوباره ای به احساس آنهایی بود که شدیدا به فن آوری معتقدند و به آن ایمان دارند. از کار افتادن سه بالگرد در میان بادهای شنی بیابان، ضربه بسیار سنگینی بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۱۰
دوستدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
3
4
اینکه انسان خود را گول بزند احمقانه تراست از اینکه دیگری را گول بزند شکست عملیات طبس مانند هر عملیاتی که احتمال حوادث پیش بینی نشده میتواند وضعیت را عوض کند بوده است واینکه این عملیات ادامه پیدا نکرد جای شکرش باقی است اما تا کی ما به دنبال اشتباهات مخالفین خود باشیم وزندگیمان را وابسته به ناکامی رقیب کنیم دستاورد خودمان طی این سالها چه بوده عوام فریبی شاید گروهی از مردم را تا مدتی قانع کند اما بیائید از این نکبتهائی که خودمان به سر خودمان می آوریم درس عبرت بگیریم دنیا متوقف نخواهد شد تا ما به آن برسیم بلکه این ما هستیم که عقب میمانیم بیائید فکری برای این بکنیم کشوری که ثروتمندترین سرزمینها را در اختار دارد امروز مردم آن صدقه بگیر دولت خود هستند وضعیتی که در آن هستیم گیرم تا صد سال دیگر هم مقاومت کنیم وقتی آینده ما بدتر گذشته باشد چه سود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
حالا تو چرا ناراحتی از اینکه خدا هوای این ملت و داره؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
3
2
آقای ناشناس همانگونه که سرگذشت هواپیمای مالزیایی در پرده ای از ابهام فرو رفت حادثه طبس نیز به همان صورت در پرده ابهام است. راویان دخالت شوروی سابق در این حادثه و استفاده از اشعه ایکس را برای مقابله با آمریکا دور از ذهن نمیدانند. آگاهان سیاسی از اطلاع شوروی از عملیات آمریکا می گویند. حال در برابر این ادعا پاسختان چیست؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
ببین امریکایی وقتی خودشونم اعتراف میکنن که نفهمیدن چطوری یه عملیات فوق سری اینجوری نابود میشه تو دیگه از اون ور دنیا تز اشعه ایکس و این چرت و پرتا رو نفرست واسه ما! شوروی سابق صد سال دیگه نمیتونست بفهمه امریکا تو طبسه. حالا بین امریکا و روسیه دعواست شروع کردن به شایعه سازی علیه هم که من و تو نباید اون حیوان شریف بشیم که!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
شما چرا نمیتونید ضایع شدن امریکا رو ببینید؟ نه؟ واقعاً "چرا" نمیتونید؟! کاری به چهارتا احمق داخلی ندارم که تیشه به ریشه مملکت میزنن، اما در عجبم که چرا شماها همه خرابکاریهای امریکا رو توجیه میکنید؟ حالا اصلا روسیه فهمید اشعه ایکس فرستاد اونا خاکستر شدن. گرگی توسط گرگ دیگه نابود شد تو چرا ناراحتی؟ ها؟
طبسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
3
ما از رئیس مجلس میخواهیم که طبس را به استان خودش استان عزیز یزد برگرداند
پاسخ ها
دلسوزطبسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
درتاییدطبسی اقای ریئس محترم مجلس 95درصدطبسیهاخواهان یزدندسخنرانی استاندارخراسان جنوبی کاملامشخص است که انها استانی محروم هستندوازخیلی جهات طبس ازمرکزاستان جلوتراست پس خواسته 95درصدمردمان شهرستان طبس رادرخصوص ابقا دریزد است راپیگیری فرماییدواین خواسته طبسیها رااجابت شود
داور
|
GERMANY
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
1
در پاسخ به ناشناس باید گفت: سیل و زلزله و خشک سالی و فقر هم معجزه هستند؟ تعصب کور را باید کنار گذارد و واقعیت را دید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
نه! اینکه امریکایی جماعت تجاوز کنه به خاک کشور تو و احدی نفهمه و بعد ناگهان شرایط آب و هوایی برخلاف پیش بینی شون تغییر کنه و جزغاله بشن معجزه است. چوب خداست که صدا نداره و امثال تو حرصشون از اینجا درمیاد. وگرنه رنج هایی که نام بردی امتحان الهی هستند جناب داور! حالا تا صبح دلیل مثلا "علمی" بیار! آخرش اینه که امثال تو از اون جایی که تا نوک بینیشون و نمیتونن ببینن بازم هزار سال دیگه فلسفه ش رو نمیفهمن که اگه اینقدر شعور داشتن وطن شون رو ول نمیکردن طرف سگهای هار امریکایی رو بگیرن. بفهم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
راستی یه چیز دیگه: امام علی فرمود خدا را به درهم شکسته شدن اراده ها شناختم. یعنی اون موقعهایی که میخوای و نمیشه یا نمیخوای و میشه! حالا هی توجیه علمی کن! لابد طبیعت نخواسته که بشه جناب دانشمند غیر متعصب ها؟ اصلا اینکه هنوز با این تئوریهای...ا که دنیا رو به ...کشیده کره زمین هنوزم هست و ...نشده خودش معجزه ست!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها