بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
رئیس انجمن گردشگری ورزشی کشور:
رئیس انجمن گردشگری ورزشی کشور گفت: وظیفه اصلی ما قرار دادن گردشگری ورزشی در سبد خانواده‌ها است که باید به شکل بهینه معرفی شود و این امر نیازمند همکاری کلیه متولیان و مسئولان این حوزه است.
تدبیر24:  رضا خوش سرور صبح امروز در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه گذاری در گردشگری ورزشی با بیان این‌که گردشگری ورزشی بحث بسیار داغی در جهان است که سال‌های سال است در کشورهای مختلف دنیا مطرح شده است، اظهار کرد: اقتصاددانان و صاحب نظران در حوزه گردشگری ورزشی مشغول به تحقیق و اجرای گردشگری ورزشی هستند و به دلیل اهمیت این موضوع گردشگری و ورزش با یکدیگر تلفیق شده‌اند و این مبحث جدید را ایجاد کرده‌اند.
وی افزود: از زمان برگزاری نخستین رویدادهای ورزشی در سطح آسیا، جهان و حتی المپیک شاهد فعالیت گسترده در این حوزه هستیم که همه سعی می‌کنند از مزایای این صنعت در جهت اشتغال‌زائی، فقرزدائی، توسعه زیرساخت‌ها و توسعه مباحث فرهنگی استفاده کنند.
رئیس انجمن گردشگری ورزشی کشور بیان کرد: بعد از صنعت خودرو سازی و تولید انرژی، گردشگری سومین صنعت پردرآمد دنیا است و تلفیق آن با ورزش پدیده نوئی به نام گردشکری ورزشی را ایجاد کرده است و که در ایران نیز از تاریخ 9 مرداد سال 84 انجمنی تحت عنوان گردشگری ورزشی در سازمان تربیت بدنی وقت ایجاد شد و با تبدیل این سازمان به وزارت ورزش و جوانان، شاهد دیدگاه‌های مثبتی به این انجمن و فعالیت‌های آن بودیم.
وی با اشاره به آئین‌نامه اجرائی انجمن گردشگری ورزشی ایران آمده است، تصریح کرد: آموزش راهنمایان متخصص گردشگری ورزشی و برگزاری تورهای گردشگری ورزشی، 2 مقوله مهم و اصلی آئین‌نامه اجرائی انجمن گردشگری ورزشی است و در 2 سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری در این زمینه‌ها انجام شده است.
خوش‌سرور با بیان این‌که ایران ظرفیت بسیاری در گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: ایران از نظر داشتن جاذبه‌های گردشگری در میان 5 کشور برتر دنیا قرار دارد و در تمام فصول هر 4 فصل را در سراسر کشور داریم، بنابراین این یک نعمت خدادادی است و وظیفه اصلی ما استفاده از این ظرفیت‌ها در زمینه گردشگری ورزشی است که باید به شکل بهینه به مردم معرفی شود و در سبد خانواده‌ها قرار گیرد که این نیازمند همکاری کلیه دستگاه‌های است که خود را متولی و مسئول این کار می‌دانند و با شعار دادن کاری از پش نمی‌رود.
وی اظهار کرد: کشور کانادا با برگزاری المپیک زمستانی و کشوری مثل چین با برگزاری مسابقات مختلف در سطح آسیائی، جهانی و المپیک، میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کرد، افریقای جنوبی سال‌ها تلاش کرد که میزبانی جام جهانی فوتبال را به دست آورد و در همسایگی ما کشور ترکیه قرار دارد که میزبان تورنمنت‌ها و فستیوال‌های مختلف است، برزیل نیز که با برگزاری جام جهانی فوتبال میزبان میلیون‌ها گردشگر است.
رئیس انجمن گردشگری ورزشی کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در 26 آبان 91 در سفر به خراسان شمالی تأکید کردند که دولت باید کشاورزی، گردشگری و صنعت را در صدر اولویت‌های خود قرار دهد و با نام گذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دوباره بر این موضوع تأکید کردند، به جرات می‌توان گفت که انجمن گردشگری ورزشی در سال 92 با آموزش راهنمایان گردشگری ورزشی توانست اشتغال‌زائی کند و به شعار این سال تحقق ببخشد.
وی بیان کرد: ایران دارای چندین هزار سال تمدن است و با داشتن شهرهای تاریخی مانند اصفهان، یزد و شیراز می‌تواند سهم زیادی در حوزه گردشگری ورزشی داشته باشد، بنابراین باید با برگزاری مستمر سمپوزیوم‌ها و همایش‌های در این زمینه فعالیت‌هائی را به انجام برسانیم و شعار همیشگی انجمن یعنی گردشگری، ورزش و نشاط را از یاد نبریم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها