بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۳۵۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
آنان که شناسنامه نشان می دهند
اگر فرضا در دوران جنگ تحمیلی یا بحران های دهه اول انقلاب در مدرسه ابتدایی مشغول شمردن یکان و دهگان عددی بوده اند امروزه طوری صحبت نکنند که گویی در آن دوران وکیل یا وزیر بوده و یک تنه از انقلاب محافظت کرده اند

تدبیر24 : « کوچه علی چپ» آدرسی است که گذر مخالفان دولت تدبیر و امید این روزها بسیار به آن افتاده است ، همان کوچه ای که عابران و ساکنانش از موضوعات واقع در آن، طوریکه باب میلشان است برداشت می کنند و با واقعیت کاری ندارند، آخرین موضوع هم سخنان هفته گذشته حسن روحانی در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است، آنجا که رییس جمهور از منتقدان و مخالفان خواست که « با شناسنامه حرف بزنند و بگویند از کجا و وابسته به کدام جناح هستند، با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران».

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24، حسن روحانی در مقام رییس جمهوری که کمتر از ده ماه از آغاز به کار دولتش نگذشته است، صبح روز سه شنبه به برای افتتاح بزرگترین رویداد ادبی کشور به مصلی تهران رفت و در سخنانی بطور غیرمستقیم نسبت به آنچه که در چند ماه اخیر بر دولت گذشته است واکنش نشان داد، او از هجمه ها علیه دولت انتقاد کرد، هجمه هایی که حتی صدای رییس مجلس و رییس پلیس کشور را نیز در آورده و آنان این اقدام را غیر منصفانه خوانده بودند. حسن روحانی از اقدام افراطیون علیه دولت گفت و بی آنکه به ماجرای مستند جنجالی« من روحانی هستم» اشاره ای کند یا از حاشیه سازی برای جشن ولادت حضرت فاطمه (س) حرفی بزند از منتقدانش خواست با شناسنامه نقد کنند و آن را به پای ملت ایران نگذارند، همان ملتی که محمود احمدی نژاد هشت سال در تمامی سخنانش از قول آنان موضعگیری کرده و هرآنچه در دولتش رخ داده بود را به خواست و برای آنان اعلام می کرد و سرانجام نیز با رای مردم به جریانی مقابل دولت یعنی اصلاح طلبی و اعتدالگرایی روبه رو شد و پاسخ مردم به اقداماتش را گرفت.

رییس جمهور در آن روز با تاکید بر این‌که دولت به دنبال سانسور دولتی نیست، گفته بود که « امروز بیشترین نقد در جامعه نسبت به دولت و دولتمردان می‌شود و من افتخار می‌کنم که این دولت شرایطی را به وجود آورده تا همه به راحتی حرف بزنند، نقد کنند و سخن بگویند و گاهی حتی از کاه کوه بسازند. نقد حق مردم و همه گروه‌ها است، چه اقلیت و چه اکثریت اما آن چه که پسندیده نیست این است که با پول و بیت‌المال مردم کسی بخواهد دولتی را که منتخب مردم است و با رای اکثریت مردم شروع به کار کرده به جای نقد، تخریب کند و این چیزی است که دولت نمی‌پسندد، بنابراین ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند از کجا و وابسته به کدام جناح هستند. با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران. راه ملت ایران روشن است و این‌ ملت در حال حاضر به دنبال آرامش، اعتدال، پیشرفت و اخلاق است و اگر گروهی می‌خواهد ذهن مردم را از تعالی اخلاق بازدارد و با اتکا به تخریب و تهمت و دروغ به اخلاق جامعه ضربه وارد کند یادشان باشد که امسال، سال فرهنگ و اقتصاد است نه سال تخریب، دروغ و مشغول کردن مردم به حوادث غیرواقعی که از ذهن کوچک برخی برمی‌خیزد».

جنجال بر سر همین چند جمله رییس جمهور بود و ضمیر هم اتفاقا به سرعت مرجع خود را شناخت، موتور جبهه تخریب روشن شد و نقدها و گزارش های مختلف در واکنش به این بخش از سخنان رییس جمهور نوشته و در سایت ها و روزنامه های زنجیره ای این جریان منتشر شد، برخی درخواست رییس جمهور درباره با شناسنامه صحبت کردن را توهین به ملت ایران دانسته و گروهی دیگر آن را زمینه ساز بسته شدن دهان منتقدان و دلسوزان دانستند! گروهی دیگر نیز به کل صورت مسئله را پاک و اقدام به انتشار تصویری از صفحه اول شناسنامه خود کردند تا با فرافکنی و جوسازی برای دولت به خیال خود مجوز نقد بگیرند!

حمید رسایی ، عضو جبهه پایداری و مردی که با کسب حدود 280 هزار رای از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس نهم شده است از ساکنان این روزهای کوچه علی چپ است که خود را مخاطب سخنان رییس جمهور دانسته است ، او اما در مقام پاسخگویی به انتقادات منطقی رییس جمهور بر نیامده و در اقدامی عجیب تصویری از صفحه اول شناسنامه خود را روی خروجی سایت رجا نیوز که از نزدیک ترین سایت ها به دولت محمود احمدی نزاد محسوب می شود ، قرار داده و پس از آن از رییس جمهور خواسته که چون شناسنامه دارد به سوالاتش پاسخ دهد!

روی صحبت اما حمید رسایی و امثال وی نیستند ، مردم آنان را شناخته و در انتخابات 24 خرداد تنها چهارمیلیون از رای خود را به نامزد مورد حمایت قاطع آنان دادند، این نوشتار از سر دلسوزی بنا دارد چند موضوع به ظاهر ساده را به حضرات یادآوری کند تا در انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی همجون نامزد مورد حمایتشان در انتخابات ریاست جمهوری از رسیدن به آنچه که سودایش را در سر داشتند بازنمانند.

بزرگان شناسنامه به دست خوب است به خاطر آورند که شناسنامه این مملکت در بدو تولد به هرفرد ایرانی تعلق می گیرد و بعید است که این عزیزان ندانند که هدف رییس جمهور از با شناسنامه نقد کردن چه بوده باشد، با این وجود اگر فرض را بر صداقت دانسته و بگوییم که آنان واقعا متوجه منظور کلام رییس جمهور نشده اند که باید به حال آنان گریست ، آنانی که بهره هوشی کمتر از متوسط داشته و نمی توانند منظور رییس جمهور کشورشان از یک جمله را درک کنند چطور توانسته اند برکرسی های مجلس نشسته یا در دو دولت محمود احمدی نژاد کشور داری کرده باشند؟

اما اگر آنان متوجه منظور رییس جمهور شده اند - که قطع به یقین این گونه است - باید از آنان پرسید که هدفشان از این اقدام چه بوده و چرا سخنان رییس جمهور برآمده از رای مردم کشورشان را اینگونه وارونه جلوه داده و به تخریب آن پرداخته اند؟

به هر حال خالی از لطف نخواهد بود اگر مفهوم با شناسنامه انتقاد کردن را به نوازندگان سازهای مخالف ارکستر ملت یادآوری یا خدای نکرده در این سن و سال آموزش دهیم.

نخست اینکه با شناسنامه انتقاد کردن یعنی منتقد بزرگوار، به هنگام نقد از اصول عدالت و انسانیت عدول نکند و اگر فرضا در دوران جنگ تحمیلی یا بحران های دهه اول انقلاب و حیات حضرت امام در مدرسه ابتدایی مشغول رنگ شمردن یکان و دهگان عددی بوده است امروزه طوری صحبت نکند که گویی در آن دوران وکیل یا وزیر بوده و او یک تنه از انقلاب محافظت کرده است.

دوم اینکه ، با شناسنامه انتقاد کردن یعنی آن خانم محترم کارگردان مستند «من روحانی هستم» حاضر به گفت وگو باخبرنگاران یا حتی برگزاری نشستی خبری با حضور نماینده های رسانه های مختلف باشد و هدفش از ساخت این فیلم را تشریح کند ، همانطور که سازندگان فیلم های بسیاری اعم از مستند و غیر مستند در نشست های خبری یا پرسش و پاسخ مختلف درباره فیلمشان اظهارنظر و از ساخته خود دفاع می کنند؟

سوم اینکه ، با شناسنامه انتقاد کردن یعنی آن خبرنگار یا شبه خبرنگاری که خبر کذب علیه همسر رییس جمهور منتشر کرد، اسناد این مهمانی را منتشر کند و اگر معتقد به صحیح بودن کار خود است با افتخار نام خود را اعلام و از کرده خود دفاع کند و بگوید وابسته به کدام جریان فکری یا سیاسی و اجتماععی است تا مردم جنس مخافان و منتقدان دولت بشناسند.

چهارم اینکه با شناسنامه انتقاد کردن یعنی ایجاد فضای شفاف در نقد و اینکه هرکسی بداند کدام جریان سیاسی ، فرهنگی و ... با کدام بخش از دولت مشکل دارد، این امر سبب می شود تا مردم بهتر این افراد را قضاوت کنند.

پنجم اینکه با شناسنامه انتقاد کردن در حقیقت به نوعی واکنش به آنهایی است که هیچ نام و نشانی نداشته و به اصطلاح شناس نیستند اما با حاشیه سالاری و مخالفت با بزرگان به دنبال بزرگ جلوه دادن خود هستند تا شاید از این طریق برای خود کسب شهرتی کنند، همان هایی که یک روز در دوم خرداد طرفدار خاتمی شده و پس از وی به معجزه هزار سوم یا همان احمدی نژاد رسیدند و امروز در مجلس شورای اسلامی جاسوزنی به سمت نماینده دیگر پرت می کنند و خبرنگاران را یک مشت هرزه نگار توصیف می کند.

ششم اینکه با شناسنامه انتقاد کردن مشخص می کند چه کسانی در مقابل این دولت قرار گرفته اند و چه کسانی از حامیان آن هستند ، این موضوع وزن منتقدان را مشخص کرده و معلوم می کند آنها که در مقابل این دولت هستند توانشان در حد اداره یک نانوایی هست یا خیر؟!

هفتم اینکه با شناسنامه انتقاد کردن یعنی اینکه بر فرض اگر بر خلاف نظر مقام معظم رهبری که در مورد دولت نظر ایشان بر حمایت و همکاری با آن است، نظری وجود داشت ، این مخالفت با استدلال و منطق بیان شود تا نه اینکه فلان گروه پشت چهره رهبر معظم انتقلاب خود را پنهان و صدای ولایتمداریشان گوش فلک را کر کند ولی حاضر به پیروی از رهنمودهای رهبری در امر حمایت از دولت نباشند.

در پایان باید این موضوع را نیز تاکید کرد که با شناسنامه سخن گفتن نه تنها برای منتقدان که برای موافقان و حامیان نیز باید باشد چراکه تنها در این فضا چیزی برای پنهان کردن وجود نخواهد داشت و بهتر است جناب آقای رسایی این بار به جای انتشار عکس صفحه اول شناسنامه خود عملکرد خود و دوستانش در پایداری را طوری تعریف کند که اگر روزی مستندی جنجالی علیه دولت منتشر شد همه انگشت های اشاره به سمت این افراد نرود! حضرات باور کنند که با شناسنامه انتقاد کردن به نفع خودشان است!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ثمن
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
6
18
سلام تدبيرجان خسته نباشيد
شما زياد ناراحت نباشيد ما حاميان دولت تدبير و اميد بيدي نيسنيم كه با اين بادها بلرزيم و تا آخر از جناب دكتر روحاني حمايت مي كنيم و آقاي رسائي هم از همينقدر فهم سياسي دارند و منظور رئيس جمهور را اينگونه درك كردند. مگر نشنيده ايد كه اگر خداوند بخواهد كسي را خراب كند خودش را مسبب از بين بردن خودش قرار مي دهد
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
4
9
مگه به امثال رسای هم ... تعلق می گیرد؟
پاسخ ها
حبیب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
به شخصیت دیگران باید احترام گذاشت تا....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
3
13
با شناسنامه انتقاد کردن یعنی به نام ملت حرف نزنند،بگویند نظر من این است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
با شناسنامه انتقاد کردن یعنی تنها کسانی انتقاد کنند که طرفدار این دولت هستند (که اونها هم انتقاد نمیکنند)
بقیه هم که افراطی و بیسوادند
البته کم کم داره اوضاع عوض میشهو الان تقریباً 51% آرای شما به 40% تنزل پیدا کره
راستی شماها اگر این همه سایت و بوق وتریبون نداشتید چیکار میکردید؟
بیخیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
7
7
باسلام برای اولین بار بود که این سایت را با دقت چک کردم و با اینکه طرفدار دولت جمهوری اسلامی هستم اما از نوع نوشته های نویسندگان که نه رنگ تدبیری داشت و نه کور سود امید نه تنها بهره نبردم بلکه به نوعی زده هم شدم
این ادبیات مخصوص مدبران نیست در مواجه با سخن دیگران باید تول دید چی میگه و بعد دید کی میگه حالا رسایی و ابطحی یا خاتمی و حسینیان و... نباید فرقی داشته باشه
یاعلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
8
6
چرا اینقدر می ترسید؟
حبيب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
8
6
براي اين سطور كه نگارنئه بسيار سطحي نگاشته اند بسيار متاسفم
يا ساه ميبينيد يا سفيد ‎ اصلا به خاكستري ديدن و شنيدن ديگران اعتقادي نداريد
متنفر از اصولگرایان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
5
9
رسائی و امثال ایشان ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
4
12
باز عکس این . ... گذاشتی
سیدمحمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
3
4
با سلام .ایکاش نویسنده این مقاله شناسنامه خود را در صفحه قرار میداد تا دیده شود که خودش چند مرده حلاج بوده شاید ان موقع که رسایی مدرسه بوده اقا داشت خاک بازی میکرد لب تاب نیومده بود که!
از اینکه میسوزید به رای جلیلی خوشحالم.از اینکه بچه اید هم خوشحالم به خاطر اینکه دکتر جلیلی جزء صداقت و درستی چیزی در دست نداشت و با این صداقت 4 میلیون رای اورد نه با حربه "هاشمی" که 1:خود را فدایی کرد
2:عارف را خام کرد 3: ولایتی را تا اخر نگه داشت که دکتر تنها کسی بود که دستمزدش را گرفت 4:همه میدانستند که با این عملکرد و این حربه هادکتر روحانی رای میاورد شما متوجه نشده بودی !
انخست اینکه :اگر اقایان در این انقلاب به مسندی رسیدند چه با رای میلیونی چه با 250 هزار رای بهتر میدانند که جزای اعمال خوب و بدشان با افراد عادی جامعه اسلامی متفاوت است.
دوم اینکه :شما ها مگر اجازه میدهید کسی بر علیه تان مطلب بنویسد مگر صداها را تو دهان خفه کردن هنرتان نیست چه توقعی دارید! سوم اینکه:شما که داخل کاخ بودید خوردید نوشیدید حال کردید(معنوی .مولودی بود دیگه شما ها میگفتید کسی که ندیده !) بردیدید ............... چرا عکس و خبر نمیزنید چاپ کنید شما که به اطلاعات نزدیکترید!
چهارم اینکه: مردم خودشان قضاوت کردند و افکار پایانی دکتر احمدی نژاد را نپسندیدند به افکار دکتر روحانی با ان توضیحات داده شده رای دادند و اگر دکتر عزیز در مسیر انقلاب و رسیدگی به مشکلات مردم کوتاهی کند از قطار پیاده میکنند تعارف که ندارند.
پنجم اینکه: مردم به شناسنامه دار رای دادند و وقت ازمون و خطا نیست هرچه وزیر پیر با تجربه و الا ماشالله مایه دار با ادعا بر سر کار امدند 10 ماه گذشت شما که بازار و سکه وارز را در دست داشتید دلار چند شده برادر سکه ارزاق عمومی و...شیب شمارا درد نمیاورد !
حرف اخر اینکه:بیایید به فکر چاره باشیم برای حل مشکلات این کشور اسلامی با تهمت زدن و بی احترامی کردن به همدیگر نمیشود کار را به جلو برد .اینکه چشممان را بر اشتباه خودی ببندیم و دیگران را به خاطر اینکه معایب مان را برملا میکنند به بدترین الفاظ نسبت دهیم کار درستی نیست.خدمت کردن به مردم از فرامین بزرگان است
دست در دست هم دهیم به مهر
کشور خود کنیم اباد با هر فردی که قصد خدمت دارد انشاالله برادر .
پاسخ ها
دوستدار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
آقا سید قرار بود شما با مدیریت جهانی خود چشمها را خیره کنید نه تنها به مردم ایران وعدعه سر ...دادید بلکه برای اسرائیلیها هم دلسوزی کردید وقصد داشتید یهودیها را هم از دست رژیم صهیونیستی نجات دهید در حال حاضر باورهای شما ومشابه شما در خاورمیانه هست ونیست مردم را به... وچشم انداز روشنی هم برای روش شما ودوستان خاورمیانه ای شما وجود ندارد احمدی نژاد از همه رئیس جمهور های ایران به خارج بیشتر سفر کرد میتوانی بگوئی غیر از چاوز چه کسی برای حرفهای احمدی نژاد اهمیت قائل شد شما هر چه میخواهید در کیهان میگوئید اما روزنامه اصلاح طلب را میتوانی پیدا کنی که حداقل یک بار بسته نشده باشد رای جلیلی یک رای ...شده بود که طی سالهای گذشته ...شده بود ومهم نیست نماینده رای جلیلی خود او باشد ویا همفکر او ....خود را بخوبی نشان داده ومردم از ترس هم به شما ......
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
جناب دوستدار
جواب طرف رو بده
چرا فقط از احمدی نژاد خزج میکنی
"اون مرد رفته"
سیدمحمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
1
0
سلام دوستدار.
روزنامه های اصلاح طلب به چه دلیل بسته میشوند؟
اکثرا به مقدسات اسلام توهین میکنند که صهیونیسم جهانی از اینها جرات بیشتر میگیرند.
کدامشان منبع درامدشان از صهیونیسم جهانی نبوده ؟
در پناه سرویسهای بیگانه حشر و نشر نمیکنند؟
کجا پای منافع ملی کشور ایستادگی کردند؟
هرگاه سخن از رابطه پیش می ایددایه مهربانتر از مادر میشوند؟
هر جا بوی خیانت و چپاولگری می اید روزنامه های اصلاحات (بسیار) صف اول هستند ؟
در کدام دولت چه طرفدار بودند و یا مخالف دولت ذره ای دلشان برای مردم ومشکلاتشان سوخت و مقاله ای در خور ملت نوشتند ؟
کدام مرتبا بعضی هنرمندان که خارج از کشور بی حرمتی بی حجابی و .....میکنند را نقد کردند؟
هر جا هنرمند ارزشی پیدا شد محکوم وهر چه گلشیفته ها بیشتر شد تمجید کردند!
صدای شچریان در داخل نظام ارزشمند است نه در اغوش گوگوش ها !
هنر گلشیفته در زمان میم مثل مادر مورد تحسین است نه همبستر شدن با ....!
در کدام بار وقتی خانواده شهدا دلگیر شدند پای درد و دلشان نشستند ؟هر کجا فرزند شهیدی که حرفی از سر دلسوزی برای حفظ نظام زد دور و برش را گرفتند تا ان فرزندان معصوم را به اصلاحات نسبت دهند!
دوستدار عزیز! اگر امام عزیزمان زنده بود همان کسانی که در سوراخ موش مخفی شده بودند در همانجا مانده بودند و فرصت عرض اندام نداشتند . برادر عزیز برو تحقیق کن ببین در روزنامه های اصلاح طلب برای یک مرتبه به امریکا اسراییل منافقین دشمنان قسم خورده امثال مهاجرانی ها وطن فروشها و.....بی احترامی نکردند ولی الا ماشاالله به : امام رهبری رییس جمهور قانونی 8 سال مملکت شهدای هسته ای انقلابیها دکتر جلیلی قالیباف ایت الله مصباح جبهه پایداری اصول گران منتقدین دولت هنرمندانی که پای اصول ایستادن و .....هر چه توانستند بی حرمتی توهین هتاکی افترا و ... زدند . برو فکر کن برادر کسانی که برای اینکه ایران اباد باشد خون دلها خوردهاند نا محرم هستند ولی جان کری خانم اشتون نتانیاهو ... محرم و برادر ؟؟؟؟برادر عزیز تدبیریها داشتن فکر حزبی و پیروز انتخاباتی شدن خوب است نه ابنکه دنیایتان را اباد و خدایی نکرده اخرت را ویران کنید امثال دکتر جلیلی برای خودشان چه منفعتی بردند که بی حرمتی و تخریب میکنید این کارها اگر به حق نباشد دامن گیر میشود .التماس دعا برادر.
دوست
|
UNITED STATES
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
1
1
شنیدن حرف دل مردم مستضعف از زبان معدود حامیان ایشان بسیار تلخ است مخصوصا برای کسانی که زندگی اشرافی دارند و مردم ضعیف را اصلا به حساب نمی آورند. لعنت بر کسانی که آخرتشان را با ضعف مردم و این دنیا عوض میکنند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها