بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کارشناس برنامه آسم دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: برای پیشگیری از گسترش آسم، محیط زندگی کودکان در سال‌های اول زندگی را سالم نگهداریم.
تدبیر24: دکتر زهرا خسروی‌زادگان سه‌شنبه 16 اردیبهشت در جمع خبرنگاران افزود: آسم بیماری التهابی مزمن و غیرواگیر ریه است، مزمن به این معنا که بیماری همیشه وجود دارد حتی زمانی که بیمار احساس ناخوشی ندارد.

وی گفت: این بیماری تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی بروز می‌کند، به طور کلی این بیماری در افراد مستعد از نظر ارثی، به دنبال واکنش راه‌های هوایی به عوامل محرک و حساسیت زا ( آلرژیک ) بروز می‌کند.

دکتر خسروی‌زادگان اظهار کرد: هنگامی که فرد دچار حمله آسم می‌شود پوشش داخلی راه‌های هوایی در وی متورم و ملتهب می‌گردد، ترشحات مخاطی راه‌های هوایی ( موکوس ) زیاد می‌شود و عضلات دیواره راه‌های هوایی منقبض می‌گردد که مجموع وقایع فوق موجب انسداد راه‌های هوایی شده و در نتیجه هوای کمتری از آنها عبور می‌کند و در نتیجه با سخت‌تر شدن عمل تنفس، علایم آسم به صورت سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس بروز می‌کند.

وی گفت: علت دقیق و اصلی آسم هنوز نامشخص است ولی آنچه که تاکنون روشن شده، نشان می‌دهد که آسم محصولی از ترکیب عوامل محیطی، سبک و شیوه زندگی و خصوصیات زیستی و ذاتی فرد (ژنتیک) است.

خسروی‌زادگان افزود: سبک زندگی شهری از نظر زندگی آپارتمانی، عدم تحرک، غذاهای آماده ( Fast Food ) و آلودگی هوا به علت دود سیگار و آلودگی شهر به علت دود خودروها عوامل شیوع بیشتر آسم هستند.

وی گفت: اگر افراد خانواده سابقه انواع آلرژی‌های مختلف از جمله اگزما، آلرژی بینی، آلرژی غذایی و آسم را داشته باشند احتمال بروز آسم در سایر افراد آن خانواده بیشتر می‌شود، همچنین تماس با عواملی چون دود سیگار، عوامل عفونی و ویروسی و بعضی مواد حساسیت‌زا ممکن است سبب افزایش احتمال ابتلا به آسم گردد به گونه‌ای که برخی افراد مانند کارگران نانوایی، چوب‌بری و رنگ‌سازی به دلیل تماس‌های شغلی ممکن است دچار آسم شوند.

خسروی‌زادگان تصریح کرد: ممکن است بیماری آسم در افراد بدون سابقه آلرژی نیز رخ دهد، تاثیر مخرب عوامل محیطی در سال‌های اول زندگی مانند عفونت‌های شدید و یا آلودگی محیط زندگی تاثیر بدی بر روی رشد و تمایز راه‌های هوایی دارد و ابتلا به آسم را گسترش می‌دهد که در مواجهه با عوامل محرک، علایم بیماری بدتر و منجر به آسم پایدار و افزایش خطر حملات حاد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها