بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۶۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
این درخواست حسن روحانی از منتقدان خود و دولتش است.رئیس جمهور گفته است که منتقدان «به نام جناح خود حرف بزنند» و هرگز سخن خود را با نام ملت ایران بیان نکنند

تدبیر24: منتقدان روحانی این روزها سامانه های رسانه ای و سیاسی خود را به گونه ای سازمان داده اند که به راحتی می توانندیک موضوع را بزرگ کنند.اگر روزگاری چپ ها برای کار رسانه ای تیم داشتند، این تجربه برای گروهی از اصولگرایان هم رخ داده است و آنها بعد از تجربه دولتهای خاتمی و احمدی نژاد به هماهنگی هایی رسیده اند که به راحتی بتوانند آنچه را که مد نظرشان است، از طریق بسته های رسانه ای و هنری به مخاطبان خود منتقل کنند.

بیلوردهای صداقت آمریکایی آغازی بود که منتقدان دولت و توافق هسته ای تلاش کردند بر مذاکرات و افکار عمومی تاثیر بگذارند. بعد از آن هم فشارها آن قدر موثر واقع شد که روحانی در یکی از اظهاراتش که پس از آن دیگر به آن اشاره نکرد،منتقدان توافق ژنو را« کم سواد» خواند. اظهار نظری که تاثیر عکس گذاشت ومستمسکی برای منتقدان دولت شد تا با آن دولت را بنوازند.

مردانی که تا دولت قبل سکوت در قبال رفتار های دولت دهم را «مصلحت کشور» می خواندند،در دولت روحانی این بار «نقد» دولت را براساس« مصلحت کشور و دلسوزی برای آن» دانستند.

روحانی می گوید منتقدانش« از کاه کوه» می سازند. واکنش به رخدادهایی مثل توزیع سبد کالا، فاز دوم هدفمندی یارانه ها، انتصاب ها در دولت،سفر های یک وزیر به خارج از کشور برای عمل جراحی،انتصاب ها دردانشگاه ها و برخی اظهار نظرهای دولتمردان و...نمونه هایی است که آنان به واسطه آنها به دولت حمله می کنند.

نمونه نزدیک این نوع واکنش ها هم جشن سعد آباد بود. مهمانی کاملا زنانه ای که برخی رسانه ها و سیاسیون بدان واکنشهای تند نشان دادند، اما خیلی طول نکشید که باهنر و حداد عادل به عنوان لیدر دو جریان سیاسی اصولگرا، این بحث ها را خاتمه دادند.

باهنر در حاشیه نشست جامعه اسلامی مهندسین نقدهای برخی رسانه‌ها به مراسم میهمانی همسر رئیس‌جمهوری را وارد ندانست و گفت که« این مراسم در مجموع کار خوبی بود.» حداد عادل هم در واکنش به عدم انجام امور خلاف شرع در این جشن، تاکید کرد: «در آن مهمانی خلاف شرعی صورت نگرفت و ریخت و پاشی نشد

طیف منتقدان دولت یازدهم را اگر چه باید در میان گروهی از اصولگریان جستجو کرد، اما این انتقادها گاه به اسم مجلس وکل اصولگرایان جمع بسته می شود.

درخواست رئیس جمهور برای شناسنامه دار بودن منتقدان اگر چه بهانه ای شده تا منتقدان با کنایه و تمسخر این اظهار نظر را به معنای بسته بودن فضا تعبیر کنند، اما مبرهن است که منظور روحانی مشخص بودن منشاء برخی انتقادهای تند است. انتقادهایی که به اسم تشکلهای خود جوش بیان می شود، اما از پشتیبانی سیاسی و مالی نهادهای خاص بهره مند است.

منتقدان و مخالفان این روزها نقد را بهانه ای کرده اند برای تاختن بر پیکره دولت. مستند من روحانی هستم، همایش منتقدان توافق ژنو و رونمایی ازمستندی دیگر با عنوان «گام نهایی» که روایتی از مذاکرات هسته ای است، حلقه زنجیره ای است که منتقدان برای دولت بافته اند.

بعید است توپخانه ای را که آتش تهیه برای منتقدان و مخالفان دولت فراهم می کند به این زودی به اتش بس راضی شود.این آتش تهیه،آغاز قصه منتقدان و دولت است.

الف:رسانه های منتقد دولت یازدهم

نام رسانه

توضیحات

کیهان

یادداشت های صریح حسین شریعتمداری در نقد توافق ژنو و دولت یازدهم او را در لیست منتقدان دولت قرار دادهاست. ستون گفت و شنود، خبر وِیژه و ستون مردم این روزنامه، نیز هر از چندی با کنایه یا مستقیم به نقد دولت اختصاص دارد.

فارس

این خبرگزاری که همچنان خبرگزاری اول در جبهه منتقدان دولت است،بعد از رفتن مدیر عاملش به سپاه، نظام الدین موسوی مدیر مسئول سابق روزنامه جوان را در راس خود دید. این تغییر البته تغییر جدی را در سیاست های رسانه ای این خبرگزاری به وجود نیاورده است. با گذشت چند ماه از دولت دهم،فارس این روزها با دعوت از دولتمردان تلاش می کند از رویه سابق خود دور شود.

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری جوان اصولگرا که تلاش می کند بیش از دیگر رسانه های نوظهور اصول حرفه ای را مد نظر قرار دهد. با این حال در برخی از مواقع، مواضع این رسانه به گروه های تندرو مخالف دولت نزدیک می شود.این امر شاید به دلیل حضور کادر ارشد مدیران ارشد این مجموعه در خبرگزاری فارس است.انتصاب ها در دانشگاه ها و مصاحبه با منتقدان دولت بعد از اظهارات رئیس جمهور درباره کم سواد خواندن منتقدان نمونه ای از مواضع این خبرگزاری در قبال دولت است.

جوان

روزنامه قدیمی اصولگرا که از جنبه تئوریک دیدگاه های سپاه پاسداران را انعکاس می دهد. این روزنامه اگر چه در پیشانی منتقدان دولت نیست، اما در صفحات داخلی آن می توان نقد های سیاسیون به دولت را با ضریب بالاتر دید.

وطن امروز

وطن امروز که در دولت سابق اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی دیگر منتشر نمی شود به یک باره در دولت یازدهم مشخص نشد از چه منبعی بودجه انتشار خود را یاقت. تیتر این روزنامه با عنوان هولوکاست هسته ای بعد از توافق ژنو هنوز از یاد خیلی ها نرفته است. نشریه با مدیر مسئولی مهرداد بذرپاش که می گوید شورای امنیت ملی تاکنون 11 بار از روزنامه اش شکایت کرده است. وطن امروز در میان رسانه های منتقد دولت همیشه نقطه نهایی را هدف قرار می دهد و معمولا به تیترهای یک که کل صفحه یک این روزنامه را پر می کند به مصاف دولتمردان می رود

خبرگزاری نسیم

در سایت این خبرگزاری در بخش "درباره ما" هیچ مطلبی در توضیح مشخصات این رسانه به چشم نمی خورد. منتقدان اصلاح طلب این خبرگزاری این گروه را زیر مجموعه گروه رسانه ای اطلس وابسته یه یکی از نهادهای خاص می خوانند.

رجا نیوز

از سایتهای حامی رئیس جمهور سابق است که در ماههای آخر دولت دهم انتقاداتی را متوجه مشایی کرد. معمولا در صفحه نخست این سایت،پیرامون توافق ژنو و اظهارات دولتمردان می توان نگاه های منتقد را به خوبی دید. این رسانه از مدتی قبل و با تغییر مدیریت، از حجم فعالیتهایش کاسته شده است. رجانیوز از مدافعان اصلی سعیدجلیلی به شمار می رفت و به جبهه پایداری نزدیک است.

جهان نیوز

رسانه منتسب به جمعیت رهپویان که از هر از چندی مطالبی در نقد اظهارات اعضای دولت یازدهم منتشر می کند.مطالبی که در بیشتر مواقع قرابت نزدیکی با دیدگاه های برخی رسانه های دیگر این طیف دارد.

ب: رسانه های منتقد میانه

نام

توضیحات

رسالت

روزنامه قدیمی جریان اصولگرا که اگر چه تلاش می کند همیشه منتقد دولت نباشد، اما یادداشت های رسالت در نقد اقتصادی و سیاسی دولت در بیشتر ماههای گذشته ، این روزنامه را به عنوان یکی از منتقدان دولت روحانی مطرح کرده است. این گرایشهای تندروانه،گاه رسالت را به جریانهای ضددولت نزدیک کرده است.

مهر

این خبرگزاری که در میانه دولت دهم به منقد سفت و سخت آن دولت بدل شد، از ابتدای دولت دهم تلاش کرده است در میانه صف منتقدان قرار بگیرد. نقد های تند و تیز در این رسانه به نسبت ماههای گذشته کمتر به چشم می خورد.

ج: احزاب و تشکل های منتقد دولت یازدهم

نام

توضیحات

جبهه پایداری

طیف اصلی منتقدان دولت در مجلس که در توافق ژنو، توزیع سبد کالا، هدفمندی یارانه ها و جشن سعد آباد در صف اول انتقاد از دولت بودند.

جمعیت ایثارگران

گروهی که اگر چه سرانش این روزها کمتر در رسانه ها اظهار نظر می کنند، اما اظهارات فروزنده به عنوان سخنگوی این جمعیت و معاون پارلمانی سابق دولت احمدی نژاد ، جبران آن غیبت را می کند.

جمعیت رهپویان

دبیرکل این جمعیت علیرضا زاکانی یکی از منتقدان توافق هسته ای است که انتقاد های خود را معمولا در حوزه مسائل مربوط به هسته ای بیان می کند. وی نخستین بار درباره اخراج همکاران شهید احمدی روشن اظهاراتی رابیان کرد و در ادامه منجر به طرح این مساله از تریبون نماز جمعه توسط آیت الله جنتی شد. خبری که بعد از دیدار صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با دبیر شورای نگهبان وتوضیحات وی ،آیت الله جنتی در یکی از سخنرانی هایی بعدی خود تلاش کرد این اظهار نظر را جبران کند.

حلقه حامیان احمدی نژاد

حامیان احمدی نژاد بیش از همه در شبکه های اجتماعی و از طریق دو تا سه چهره رسانه ای مثل علی اکبر جوانفکر،

موتلفه اسلامی

حزب قدیمی اصولگرا که اگرچه در صف منتقدان در برخی از موضوعات دیده می شود، اما منظم ترین حزب سیاسی اصولگراست ودر مواردی هم از اقدام های دولت تشکر کرده است.

د:گروه های متفرقه

نام

گروه شفق

این گروه این روزها با مستند من روحانی هستم حسابی در کانون توجه ها قرار گرفته است، در در سایت این گروه، خبری از معرفی این مجموعه نیست

مرکز مستند سفیر

براساس روایت بخش درباره ما این موسسه، این مجموعه از سال ۱۳۸۹ به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، راه اندازی شده است.انها مسئولیت توزیع مستند من روحانی هستم را بر عهده گرفته اند.منتقدانشان می گویند این حجم از تبلیغ برای یک مستند نمی تواند بدون پشتیبانی های مالی گسترده برخی نهادها باشد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
تازه اول عشق است
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
0
0
بهتر که اطرافتون بهتر نگاه کنید از شمال ایران تا جنوب
لازم هم نیس شعار زنده باد مخالف من سر بدید چون رزومه شما در دست مردم هس
محمد خلیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
0
امام راحل هم در زمان ریاست جمهوری بنی صدر می گفت هی نگوئید من،بگوئید مکتب من.و اصرار داشتند که کسانی که با نظر او موافق نیستند ، مکتب خودشان را موقع اظهار نظر بیان کنند تا حضرتشان با نقد مکتب آنها و بیان نقاط ضعف مکتب، آنها را بتوانند به خوبی تخطئه بفرمایند . به نظرم دکتر روحانی هم می خواهند از امام شان تقلید کنند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها