بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۴۲۸۹
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
در حوالی امید
. امروز سالگرد رد صلاحیت آیت الله هاشمی است، مردی که برای خدمت آمده بود گرچه توفیق خدمت در ردای ریاست جمهور را نیافت

تدبیر24 : امروز آخرین روز از اولین سالگرد دهه امید مردم ایران است! دهه ای که از حوالی ساعت 17:30 بیست و یکمین روز از اردیبهشت ماه 92 آغاز و با تصمیم شورای نگهبان در حوالی ساعت 21 آخرین روز اردیبهشت ماه به پایان رسید!

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر 24 ، مهلت قانونی ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری رو به اتمام بود و عقربه های ساعت زیرزمین ساختمان وزارت کشور کمتر از 60 دقیقه فرصت داشتند تا به ساعت 18 برسند، ساعتی که بنا بود زنگ اتمام زمان قانونی ثبت نام کاندیداها برای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در آن نواخته شود و پس از آن شورای نگهبان روند احراز صلاحیت شرکت کنندگان در انتخابات را آغاز کند. فضا اما فضای انتخابات نبود علیرغم اینکه بسیاری از سیاسیون برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شده بودند اما مردم توجهی به آنان نداشته و بدون کمترین شوقی فضا را رصد می کردند.

عقربه های ساعت به 17:30 نزدیک می شد و این یعنی نیم ساعت دیگر همه چیز تمام می شود، بویی از حماسه سیاسی که رهبر معظم انقلاب یا تاکید در نام گذاری سال 92 خواستار آن شده بودند به مشام نمی رسید که ناگهان فریادی زیرزمین ساختمان وزارت کشور را پر کرد! هاشمی آمد ! بعد هم صدای صلوات و شعارهای مردم در حمایت از آیت الله.

امید را در آن دقایق پایانی در چشمان بسیاری از خبرنگارانی که در وزارت کشور حاضر بودند می شد دید، هاشمی همراه با دخترش فاطمه و چند نفر دیگر از دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به راه افتاده و خود را به وزارت کشور رسانده بود تا جواب سلام مردم را بدهد و بگوید که صدایشان را شنیده است، پیش از این تنها سید محمد خاتمی آمدن آیت الله را نوید داده بود و مابقی نامزدها حتی دکتر حسن روحانی و محمدرضا عارف نیز احتمال حضور هاشمی در انتخابات را نزدیک به صفر دانسته بودند.

اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور در وزارت کشور برای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و دقایق کوتاه حضور وی در ستاد انتخابات کشور کافی بود تا موجی از امید جامعه را فرابگیرد ، موجی که سرعت گسترش آن غیر قابل پیش بینی بود و ظرف کمتر از یک ساعت تمام کشور حتی دور افتاده ترین روستاها را نیز در بر گرفت.

هنگام خروج آیت الله از ساختمان وزارت کشور ، شمار زیادی از مردم که به شکل خودجوش خود را به اطراف ساختمان وزارت کشور رسانده بودند حرکت بنز آبی رنگ هاشمی را با کنذی روبه رو کرد و جماعت یکصدا فریاد سلام بر هاشمی سر می دادند.

صبج روز بعد ، موج انصراف از حضور در ادامه رقابت بود و بسیاری از چهره ها از جمله دکتر مسعود پزشکیان ، جواد اطاعت ، ابراهیم اصغرزاده ، محمد شریعتمداری و ... به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی از حضور در ادامه رقابت ها انصراف دادند.

در روزهای پس از ثبت نام هاشمی در انتخابات نیز جناح تندرو بی کار ننشست و حدود 115 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای که جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرگزاری فارس خبر آن را اعلام کرده بود ، در اقدامی که آشکارا مداخله در وظایف شورای نگهبان محسوب می شد خواستار رد صلاحیت آیت الله هاشمی شدند ، این نمایندگان که بعد ها تعداد آن مورد تشکیک واقع شد در نامه خود خطاب به دبیر شورای نگهبان از وی و اعضا خواستند «نقش بعضی از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند و فرزندانشان در مدیریت فتنه و انسجام بخشیدن به سران فتنه و هماهنگ نمودن آنها را که بر هیچکس پوشیده نیست» در احراز صلاحیت آیت الله هاشمی در نظر بگیرند. در واکنش به این اقدام چهل تن از نماینذگان مجلس نیز با انتشار نامه ای حمایت خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی را اعلام کردند.

بسیاری از کاندیداهای احتمالی نظیر محمدباقر قالیباف ، غلامعلی حداد عادل ، کامران باقری لنکرانی ، سعید جلیلی ، قدیری ابیانه و ... نیز با آمدن هاشمی تغییری شفاف در مواضع خود ایجاد کردند ، آنان که تا دیروز سعی در جذب حامیان هاشمی رفسنجانی در گروه طرفداران خود داشتند با آمدن آیت الله فرصت را از دست رفته دیدند و آتش توپخانه تخریب را شخصا و علنا به سمت وی گشودند. آیت الله جنتی نیز در مقام دبیر شورای نگهبان از بی صلاحیتی افرادی که بنز سوار می شوند برای حضور در انتخابات سخن گفت و علی مطهری رییس ستاد اصولگرایان حامی هاشمی نیز در واکنش به این موضوع قیمت بنز هاشمی را کمتر از پژوی آیت الله جنتی دانست و ضمن یادآوردی جایگاهش به او از آیت الله جنتی خواست که فراموش نکند که نوع خودرو را تیم حفاظت مشخص می کند نه فرد!

تخریب ها و حمایت ها در طول ده روز میان ثبت نام هاشمی تا اعلام نتایج تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان ادامه داشت ، اسحاق جهانگیری ریاست ستاد انتخاباتی هاشمی را بر عهده گرفت و محمدرضا عارف و حسن روحانی نیز با تعلیق فعالیت ستادهای انتخاباتی خود کناره گیری از عرصه به پس از اعلام اسامی احراز صلاحیت شدگان موکول کردند ، موضوعی که بعدها مشخص شد به خواست و تدبیر آیت الله هاشمی انجام شده است.

با افزایش گرایش مردم به سمت هاشمی رفسنجانی ، جناح تخریب که حاصل چهارسال تخریب و تهمت بی وقفه به هاشمی را نقش برآب می دید وارد عمل شد و در این بین رسانه هایی چون کیهان ؛ وطن امروز ، فارس ، تسنیم ، نسیم ، مهر و ... از هیچ تلاشی برای تخریب رییس دولت سازندگی فروگذار نکرد.

دهه امید به سرعت سپری شد و آخرین روز از مهلت قانونی شورای نگهبان برای بررسی و اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان فرا رسید، ساعت به 21 رسید و خبر شبکه یک اسامی تایید صلاحیت شدگان را اعلام کرد، نامی از شناسنامه انقلاب نبود و آیت الله هاشمی رفسنجانی در کمال ناباوری رد صلاحیت شده بود، موج امید متوقف شد و فضایی از یاس جامعه را فرا گرفت.

مردم در ذهنشان سناریویی را تداعی کردند که بر اساس آن باید به تداوم آن شرایط رای می دادند چراکه هیچ یک از دو نامزد باقی مانده نزدیک به جریان اصلاحات از امکانات پنج نامزد دیگر برخوردار نبودند. دختر امام ، ایت الله حایری ، علی مطهری و ... در نامه های جداگانه به رهبر معظم انقلاب خواستار حکم حکومتی ایشان در این باره شدند اما هاشمی هیچ اعتراضی به این موضوع نکرده و کوچکترین واکنشی از خود نشان نداد ، بعدها آیت الله ناگفته های زیادی از رد صلاحیتش را به زبان آورد و گفت که از او خواسته بودند انصراف دهد اما وی از پذیرش آن امتناع کرده . آیت الله از حضور چهره های امنیتی هنگام بررسی صلاحیتش سخن گفت و گفت که چون رایش بالا بود برخی مانع شدند و ...

اما آنروز هاشمی تنها نظاره گر بود ، نظاره گر موجی که به صخره خورد و اگر کاری نمی کرد تمام انرژی آن تلف می شد، او باید کاری می کرد ، از حسن روحانی و محمدرضا عارف خواست تا در صحنه بمانند و همزمان با آن حلقه مشاوران سید محمد خاتمی نیز اقدامات خود برای جمع بندی حمایت از یکی از دو نامزد نزدیک به خود را آغاز کرد. فرصتی باقی نمانده بود و باید کاری می شد، زمان در حالی سپری شدن بود که خاتمی از عارف خواست انصراف دهد!

با انصراف عارف در حالی که تنها دو روز تا مهلت قانونی تبلیغات باقی مانده بود موج امید حاصل از حضور آیت الله دوباره به خروش درآمد و افراطیون نا امید شدند. امروز سالگرد رد صلاحیت آیت الله هاشمی است ، مردی که برای خدمت آمده بود گرچه توفیق خدمت در ردای ریاست جمهور را نیافت اما سیاست را رام خود کرد، شرایط امروز و دستاوردهای دولت تدبیر و امید بودن شک بیش از هرکسی مدیون آیت الله هاشمی رفسنجانی است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
7
16
در هر صورت که الان در قدرت هستند
من یک سوال دارم:
مگه شماها نبودید که به همین شناسنامه انقلاب در سال78 (انتخابات مجلس ششم) تهمت میزدید؟
آخر هم مجبور به استعفا شدند.
چی شده الان براش می میرید؟
پاسخ ها
محمد خلیلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
چون بدتر از او میدان دار شد ناچار شدیم بین بد و بدتر او را انتخاب کنیم. متوجه ارتحال ملکوتی آزادی شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی نشدی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
آخه اون موقع ....همراه نبود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
دمت گرم سوال خوبی پرسیدی
صالح
|
UNITED KINGDOM
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
1
13
شخص محور و شخص پرست نباشید... این بزرگترین افت برای ایران و احزاب اصلاح طلبی و مدعیان اونه... شناسنامه انقلاب اقای هاشمی نیست... شناسنامه انقلاب نتیجه و عملکرد انقلاب است و اسامی که می ایند و می روند صرفا اسم های درون شناسنامه ی انقلاب و کشورند... از اقای هاشمی بزرگنمایی زیاد نکنید... همانطور که نباید او را منشا تمام مشکلات کشور دانست مانند بعضی های دیگر...
پاسخ ها
بیطرف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
آفرین! خوب بود.
موفق باشی!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
سلام بر هاشمی.چه بخواهید و چه نخواهید این نام هاشمی است که در تاریخ ماندگار شده است، آیندگان بدانند امثال امیرکبیر در ایران چقدر مورد هجمه قرار میگیرند.
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
8
8
هاشمی هست تا نهضت هست
پاسخ ها
سیدمحمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
برای مرتبه دوم مینویسم :
نهضت همان هست
هاشمی همان هاشمی نیست!!!!!
تدبیر1404
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
5
2
تدبیر گرامی!!! بقول قدیمی ها نون رو بنرخ روز خوردن. در طول تاریخ افراد از طیف جنابعالی کم که بیشمار بودن. اونهایی که هر کدامشون ی حکومت رو عوض یا از نو بپا میکردند. الان نامی ازشون نیست. جنابعالی که ... بهتر تکلیف خودتو با خودت روشن کنی .
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
5
4
شناسنامه انقلاب!!!
پارسال همین موقع ها میگفتن پدر انقلاب هستند
الان من متوجه نشدم که تو ایم یک سال ایشون ارتقاء درجه پیدا کردند یا تنزل مقام؟!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
6
4
از ویژگی های برتر آیت الله هوش سرشار ایشون هست ، آیت الله هاشمی رفسنجانی به حق شناسنامه انقلاب و از ستون های این نظام هستند ، البته این به این معنی نیست که اگر ایشون نباشند نظام توانایی ادامه مسیر نخواهد داشت بلکه منظور از این جمله این است که تفکر و اندیشه افرادی چون هاشمی است که نظام و انقلاب را سرپا نگه داشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
دقیقا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mostafa
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
مهدی جان کدام تفکر؟تفکر اظرافیت وریخت وپاش ؟یا خاطرات جعلی ودروغین ببخشید تو کدوم دولت به ایشون توهین کردند ولقب عالیجناب .....به ایشون دادن مگه همین اصلاح طلبها نبودن چجور الان باهاشون هم کاسهشده ؟بفرمایید بایک زنجانی در کدام دولت روزانه 17 میلیون دراند داشته؟ببخشید همسر کدوم شناسنامه دار به مردم دستور داد ریزن بیرون؟کی بود سال 88 که مقابله کفر واسلام بود طرف فتنه گران رو گرفت؟کی ماشین وخانه انچنانی داره؟کدوم ستونه که بچه هاش پرونده های فساد اقتصادی وسیاسی دارن؟فرزند کدوم ستون در اغتشاشات مردم به خیابون دعوت میکرد؟کدام نهاد تحت سرپرتی ایشون سال 88 از پول دانشجویان برای انتخابات هزینه کرد؟چرا زامن اصلاحات که رهبری دفاع همه جانبه از ایشون کرد این ستون در حالی که داشت مملکت از بین میرفت از رهبری حمایت کرد؟کدوم ستون جام زهر رو به اما خوراند؟کدوم ستون در مک فارلین خلاف نظر اما عمل کرد؟کدو مستون برای اتمام جنگ به دوراز چشمان اما گعده میگرفتند برای پایان جنگ وهم اکنون که جای خود ستون این انقلاب ولایت فقیه ولا غیر با نبود هاشمی مملکت بهتر اداره میشه یا حق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
5
2
شورای نگهبان با رد صلاحیت هاشمی در حقیقت.. برای بررسی صلاحیت ها رو رد کرد.
پیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
2
6
موقعی شاگردی سر کلاس درسش خوبه نمی توان کتمان کرد باید بگویی خوب است حالا هم دنیا هاشمی را به عنوان بهترین سیاست مدار می شناسه چرا قبول نمی کنید خدایی امام (ر ه) درباره هاشمی چی فرمودن یادتان نرود
پاسخ ها
mostafa
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
فراز پایانی وصیتنامه امام رو بخونید میفهمید وان برای زمانی بود که هاشمی هاشمی بود نه الان که هاشمی هاشمی نیست دقیقا مث زبیر
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
2
4
سلام. از قدیم گفتن بودم بودم حساب نیست هستم هستم حسابه
گیرم روزگاری ایشان جهت منفعت در اینده (راست و دروغش پای خودشون زیرا الان فقرفحشا و ... بیداد میکنه پس نتیجه نامطلوب بوده شاید ابتدا به ساکن هدف الهی بوده) کارهایی کرده اما ایا هم اکنو و یا در دوران 8 ساله ریاست جمهوریشان و دوران نمایندگی مجلسشان گل خاصی بر سر ملت زده اند البته سوایی فرزندان و جیره خوارانشان
حواسمون نیست که عالم محضر خداست و در محضر خدا همه چیز تاریخ مصرف داره و در همه حال داریم امتحان میشویم
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
2
2
آی مردمی که دینتان را بر له یا علیه دیگران میفروشید سیاست هزار لایه دارد وما مردم عامی فقط روی خشن اورا میبینیم ما چه میدانیم کی خوبه کی بد نمیتوانیم به حرف 4تا آدم سیاسی که راست ودروغشان معلوم نیست حکم برای کسی صادر کنیم وقتی امام رحلت کردند کشور تازه از جنگ فارغ شده بود مملکت ویرانه ای بیش نبود اما بعد از 8سال کشور دوباره ساخته شد دیگه هاشمی باید چکار میکرد که نکرد انصاف داشته باشید اینگونه با خدمت گذاران خود رفتار نکنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
4
5
این شناسنامه ای که من میبنیم همین الان هم باطل شده
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها