بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
وزیر حمل‌ونقل کشور آفریقایی ساحل‌عاج گفت: مایلیم طی طرحی ۵ ساله برای تعویض ۵۰ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار در کشورمان از خودروهای ایرانی استفاده کنیم.
تدبیر24:  گائوسو توره وزیر حمل‌ونقل ساحل‌عاج در دیدار با رئس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، طرح تعویض ۵۰ هزار خودرو از ناوگان حمل‌ونقل کشور متبوعش طی ۵ سال را مطرح کرد و گفت: کشور ساحل‌عاج مایل است که این طرح به ارزش یک و نیم میلیارد دلار به وسیله خودروهای ایرانی انجام شود.
 
وی بازدید از صنایع خوردروسازی ایران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ایران در زمینه خودروسازی توانمندی‌ بالایی دارد و با توجه به نیاز مبرم کشورمان به خودرو بسیار مایلیم که کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در ساحل عاج تاسیس و مستقر شوند.
 
وی افزود: اگر کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در ساحل‌عاج تاسیس شوند به بازار غرب آفریقا دسترسی خواهند داشت زیرا این کشور دروازه ورود به منطقه غرب آفریقاست.
 
وزیر حمل‌ونقل ساحل‌عاج بر توانمندی کشورش در تولید کاکائو، بادام هندی، قهوه، روغن نخل و... تاکید کرد و این سفر را مقدمه‌ای برای افزایش همکاری و مبادلات تجاری بین دو کشور خواند.
 
ولی الله افخمی راد نیز در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به گائوسو توره و هیات همراه، از آمادگی ایران برای ارتقای و تعمیق مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشور ساحل‌عاج در راستای منافع دو ملت خبر داد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه کشورهای آفریقایی در سیاست‌های اقتصادی و تجاری کشورمان افزود: در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور، خودروهای سبک و سنگین، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی ظرفیت‌های زیادی برای بسط مناسبات وجود دارد.
 
وی بر پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: هدف ما از گسترش روابط با کشور ساحل‌عاج تنها امضا قرارداد و موافقتنامه نیست بلکه از انجام فعالیت در این کشور استقبال می‌کنیم.
 
انجام پیگیری‌های لازم برای ایجاد خط اعتباری بین دو کشور، تسریع در برگزاری دومین کمیسیون مشترک، ایجاد خط مستقیم هوایی و دریایی بین دو کشور، تاسیس بانک ایرانی در ساحل‌عاج از جمله نکات مورد تاکید در این جلسه بود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها