بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۵۱۸۷
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
خلف صالح اندیشه امام
آیت الله سید روح الله موسوی خمینی از سال 56 در جریان مراسم ترحیم فرزند ارشدش در تهران به ابتکار حسن روحانی با لقب امام شناخته شد

تدبیر 24 : برگردان امام به زبان فارسی به معنی پیشوا و رهبر است و در میان ایرانیان علاوه بر حضرت علی و یازده فرزند بزرگوارش یکی از نوادگان آن بزرگواران نیز با این نام شهره است، این نواده رسول خدا، آیت الله سید روح الله موسوی خمینی است که از سال 56 در جریان مراسم ترحیم فرزند ارشدش در تهران به ابتکار حسن روحانی با لقب امام شناخته شد و تا امروز حتی افرادی که سنشان به دوران حیات بنیانگذار انقلاب هم قد نمی دهد نامش را با این نام بر زبان می آورند، پیرجماران اما چندان وابسته القاب نبود و 12 سال بعد در 14 خرداد سال 68 به دیدار محبوبش شتافت و از آن بعد این واژه امام بود که هویتش را از روح الله گرفت. پس از آن چشمها به سوی پسر دوم امام بود ، سید احمد خمینی یادگار امام نام گرفت و تا زمان مرگ موضع و راهش را از مردم جدا نکرد ، او گنجیه اسرار نظام در دو دهه اول انقلاب بود و در اکثر خاطرات و گفته های بزرگان نظام نامی نیز از وی آورده شد. فرشته مرگ اما بیش 49 سال مهلتش نداد و مونس امام در 25 اسفند ماه 1373 به دیدار پدر و برادر بزرگترش رفت. آن روز در دل دوستداران امام علاوه بر داغ دلهره ای نیز احساس می شد ، اینکه در بین نوادگان امام خمینی کدامیک بناست راه پدر و پدربزرگ را ادامه دهد؟ مردم حق داشتند به حضور یک خمینی که غمخوارشان باشد عادت کرده بودند .

به گزارش خبرنگار تدبیر24 این دلهره اما چندان طولانی نبود ، جوانی قد بلند با چشمانی به رنگ دریا خیلی زود خیال مردم را راحت کرد، سید حسن خمینی هفتاد سال پس از پدربزرگ متولد شد و 23 ساله بود که پدرش را از دست داد، از آن روز فرزند ارشد سید احمد آقا مونس مردم ایران شد و گرچه رابطه اش با کانون های قدرت و مقامات نظام را حفظ کرد اما هیچگاه وارد بازی سیاست نشد و از دور بر تمامی مسائل نظارت کرد، اشراف فوق العاده ای بر مسائل ورزشی داشت و به همان میزان از سیاست درک درستی داشت، هنر را می فهمید و در مقام مجتهد دینی با حوزه و مراجع ارتباط داشت ، این ویژگی ها نماد بارز سومین نسل از خمینی ها بود و همین مولفه ها فاصله بین او در جایگاه یک شخصیت برجسته نظام و مردم را کم کرده بود و این فاصله به حدی شد که عمده مردم در محاورات روزانه خود همچون عضوی از خانواده شان با نام کوچک «سید حسن» خطابش می کردند، چنین ویژگی در کمتر شخصیتی شناخته شده ای وجود داشت و این امر صمیمیت و علاقه مردم به یادگار امام را نشان می داد.

گذر دوران به ریاست محمود احمدی نژاد بردولت نهم رسید، در آن ایام به دلیل برخی سیاست های غلط دولتمردان و اصولگرایان تازه به قدرت رسیده پدیده ای به نام اتهام زنی و پرونده سازی بروز یافت. زمستان سال 86 سید حسن خمینی در گفت و گویی با هفته نامه شهروند امروز نسبت به حضور نظامیان در عرصه سیاست هشدار داده بود و همین هشدار یادگار امام که تاثیر گرفته از دیدگاه پدر بزرگش به نیروهای مسلح بود واکنش های را به دنبال داشت. سایتی به نام نوسازی در مطالب سریالی موتور تخریب یادگار امام را روشن کرد و با انتشار سه گزارش بر خروجی خود بی شرمانه ترین توهین ها را به یادگار امام نسبت داد و چند روز پس از آن آیت الله محمدرضا توسلی، رییس دفتر حضرت امام در حالی که در نطق خود در حال دفاع از سید حسن خمینی و بیت امام بود دچار عارضه قلبی شد و درگذشت.

برای ریشه یابی حملات و تخریب های صورت گرفته علیه نواده امام مشخصا باید به سراغ دو گروه رفت ، گروهی در داخل که مخالف راه و خط امامند و گروهی در خارج که پیروزی انقلاب به رهبری خمینی دستشان از تاراج بیت المال را کوتاه کرده است، اما این اولین و آخرین تخریب تندروها علیه یادگار امام نبود. با فرارسیدن ایام انتخابات سال 88 برخی اصولگرایان و گروه های تندروی حامی محمود احمدی نژاد به بهانه های مختلف به بیت امام و شخص سید حسن خمینی حمله کرده و به خبرسازی جعلی علیه او روی آورد شدند، آن هم تنها به این اتهام که سید حسن خمینی نزدیکی زیادی با سید محمد خاتمی و مجموعه اصلاح طلبان داشت و از همین رو نخست وزیر امام را گزینه مناسب تری از محمود احمدی نژاد برای ریاست دولت می دانست.

یکسالی از وقایع 88 گذشت که اینبار محمود احمدی نژاد شخصا وارد رینگ مشت زنی به یادگار امام شد ؛ او در سخنرانی رو چهاردهم خرداد سال 89 در مقام رییس جمهور پس از اتمام سخنانش در حالی که می بایست تریبون را برای سخنرانی در اختیار سیدحسن خمینی قرار می داد از همگان خواست که به استقبال سخنان مقام معظم رهبری بروند و پس از آنکه نواده امام به جایگاه آمد در اقدامی هماهنگ عده ای با طرح شعارهای افراطی و توهین آمیز مانع از اتمام سخنرانی وی شدند. این اقدام گروهک های تندرو با واکنش رهبر انقلاب روبه رو شد و ایشان هنگام حضور در جایگاه سید حسن را به آغوش کشیده و گونه اش را بوسیدند ، پس از مقام معظم رهبری ، آیت اله هاشمی نیز در مقام دلجویی از وی برآمد و هنگام حضور سید حسن در صف اول حضار از جای خود بلند شد و چند قدمی به سمتش برداشت، مهدی کروبی نیز در آن زمان نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و بیانیه ای صادر کرد.

در طرف دیگر میدان رسانه های مدعی ارزش ، با پوشش خبری گسترده این اقدام ساختار شکنانه آن را ناشی از مواضع سید حسن در جریان وقایع 88 دانستند ، خبرگزاری فارس گزارش های متعددی در این خصوص منتشر کرد و پایگاه خبری صراط نیز یادگار امام را به پسر نوح تشبیه کرد که با بدان نشسته است! این پایگاه خبری در گزارشی که در این خصوص منتشر کرد از تصاویر همنشینی یادگار امام با سید محمد خاتمی ، آیت الله هاشمی ، میر حسین موسوی ، مهدی کروبی ، آیت الله موسوی بجنوردی، بهزاد نبوی و ... به عنوان سند گفته هایش کمک گرفت !

حملات به بیت امام و شخص سید حسن آقا تداوم داشت و گرچه رسانه های وابسته به جریان خاص از خودجوش و مردمی بودن آن خبر می دادند اما یکسان بودن اتاق فکر این حملات بر کسی پوشیده نبود، خمینی جوان اما بی تفاوت به حاشیه سازی ها و جنجال آفرینی ها به تحصیل دروس حوزوی ادامه داد و تدریس درس خارج اصول فقه را در مدرسه دارلشفای قم آغاز کرد و به واسطه همین درس است که دیگر خمینی جوان چون پدربزرگش با عنوان آیت الله خطاب می شود.

در طول چهارسال دولت دوم محمود احمدی نژاد ، آیت الله جوان بی آنکه وارد جو سازی دولتی ها شود با آنها مدارا کرد و همزمان با فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پس از در درخواست های فراوان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات بطور غیرمستقیم از حسن روحانی حمایت کرد، چراکه روحانی تنها نامزد انتخابات بود که اجازه برگزاری میتینگی سیاسی در حسینه جماران را کسب کرد و بعدها در سخنانش به همراه محمدرضا عارف از سید حسن خمینی دفاع کرده بود.

با پیروزی روحانی در انتخابات ، لبخند رضایت را بر لبان یادگار پیر جماران می شد دید ، او بلافاصله برای تبریک به دیدار روحانی رفت و در مراسم تنفیذ و تحلیف وی حضور یافت. آیت الله خمینی از مهم تربن حامیان حسن روحانی شد و در این بین ارتباط حسنه خود با اصلاح طلبان را نیز حفظ کرد. او بارها با سید محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی دیدار کرد و هیچگاه روابطش با یاران امام روبه سردی نرفت . شاید به همین دلیل بود که تندروها مانع از حضور وی در دانشگاه بروجرود شده و سخنرانی اش را لغو کردند ، این بار اما دولت در دست احمدی نژاد نبود که از تخریب بیت امام از سوی بی شناسنامه ها خوشحال شود ، فرماندار متخلف بروجرد بلافاصله استعفا داد و گرچه حسن خمینی به این اتفاق اعتراض کرد اما دولت با این استعفا موافقت کرد تا در مقام عمل نشان دهد که تعرض به بیت امام برای دولت اعتدال خط قرمز محسوب می شود.

سید حسن خمینی ، این روزها بیشتر از هرفرد دیگری یاد امام را در اذهان تداعی می کند ، او هیچگاه راهش را از مردم جدا نکرد و مردم هم هیچگاه نواده بلند قامت امام را جدای از خود ندیدند در آستانه بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام گرچه همچنان داغ نبود امام دلها را می سوزاند اما صد شکر که نواده خلفش راه این امام را ادامه می دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۴۴
دوستدار سيدحسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
14
22
به موضوع جالبي كه اشاره كرديد با اسم كوچك خطاب كردن يادگار امام بود ، حقيقتا همينطور است و جز او تنها نخست وزير امام با اسم كوچك خطاب مي‌شود و اين يعني نزديكان امام از عزيزان مردم هستند.
پاسخ ها
موسوي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
فقط حاج سيد علي خميني وبس
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
زنده و پاینده باد امید آینده جهان اسلام، نواده صالح خمینی بزرگ، حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج سید علی خمینی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
36
22
نواده روح الله
سید حسن نصرالله
پاسخ ها
نسرين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
اين يكي از شعارهاي افراطيون بود كه البته ناكام موندن. شما هم زياد زور نزن آب رو بريز همونجا كه خودت ميدوني و احمدي نژادتون هم مي‌دونه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
هر کس مخالف من است افراطی است!
درسته نسرین خانم؟
خادم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
این نسرین خانم چقدر مودب و با اخلاق هستند!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
7
19
عالی بود ...درود خدا بر روح خدا خمینی کبیر و خاندان پاک و یاران صادقش...
شایان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
21
16
شتر در خواب ...
نسرين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
11
21
بدخواهان امام بدانند كه هيچگاه نخواهند توانست خاندان امام را از مردم جدا كنند. آنها نور چشم ملت هستند.
پاسخ ها
براتی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خاندان امام محترمند برای همه امام دوستان، ولی این تنها راسخین و وفاداران راه امام روح الله (ره) هستند که استحقاق تبعیت دارند نه همنشینان با کودتاگران فتنه گر.
فریبا صمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
7
21
خاندان خمینی واقعا تو دل خیلی ها جا دارن. من خودم مذهبی نیستم اما نمیدونم چرا وقتی بستگان خمینی رو میبینم( عکس ها وفیلماشون در شبکه های اجتماعی ) واقعا خوشم میاد ازشون.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
خاندان امام محترمند و عزیز.
به شرط اینکه تیشه به ریشه راه امام نزنند.
سید باقرجعفری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
13
16
خدارا شاکریم که بعد ازامام عظیم الشان فرزند خلف وی سیدحسن یادگارمانده است واین یادگارمردم را ازدلهرهها نگه داشت وان اینکه اولا بودن سیدحسن خارچشم دشمنان است دوم اینکه آینده نظام برای او برنامه های امید آوردارد سوم اینکه همه مردم اورا مثل جدش دوست دارند وطرفداری وی هستند وحمایت می کنند مثل حمایت ازروحانی سید حسن آشکارا ازروحانی حمایت نکرد ولی جانبداروی شد ودرتنفیذ شرکت داشت سیدحسن دوستدارخلقیاتی چون محمدخاتمی وهاشمی رفسنجانی وآقای خامنه ای را می پسندد وملت هم درانتخابات نشان داده اند که این خلقیات ازمردم نشات گرفته است پس ملت=سیدحسن آینده
پاسخ ها
براتی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جناب سید باقر جعفری در همین سطور کوتاه فرزند ارشد سید احمد آقا را صاحب خلقیات متضادی عنوان کرده که بیانگر آن است که با این تناقضات نمی توان به او امید بست.
از یک سو آقای حسن خمینی طرفدار حسن روحانی اعلام شده که بیانگر روحیه ی شیفتگی در برابر غرب و پذیرش کدخدایی امریکایی است که جد حسن خمینی او را شیطان بزرگ می نامیدند، از سوی دیگر او دوستدار رفسنجانی و خاتمی نامیده شده که اولی مروج اسلام رفاه طلب و اشرافیگری است و دومی غرب شیفته ی خائنی مه با جرج سورس دیدار کرده تا براندازی نظامی را بیاموزد که روح الله خمینی ایجاد کرد.
چگونه حسن خمینی با این تناقضات می تواند ادامه خمینی بزرگ و خامنه ای شجاع و بصیر باشد!!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
15
17
خدارا شکر که چنین گنجینه های همچنان در کشور ما هستند. سلام خدا بر خاندان خمینی و یاران اصیل این خاندان خاتمی و هاشمی.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
هاشمی و خاتمی که با سیاست های ...خود کمر به ..میراث خمینی کرده اند؟
کسی که با امام فقط رابطه خونی دارد و راه امام را در نیافته به درد نمی خورد.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
16
14
شتر باز هم در خواب بیند . . .
پاسخ ها
سید باقرجعفری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقای حسن کمی مودب باش .درضمن مردم ایران تصمیم می گیرند که آینده کشوردست چه کسانی باشد نه اشخاص تصمیم بگیرنددر24 خرداداگر خواب نیستی بیدارشو
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
11
10
آیت ا... خمینی جوان از نوادگان به حق سلاله پاک حضرت امام(ره) می باشد که درایت و هوشمندی و شهامت بسیار بالایی دارد.انشا ا...خداوند به ایشان توفیقات روز افزون عطا فرماید.انشا ا...
پاسخ ها
روحانی نژاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقا امیر سید حسن با ارفاق حجت الاسلام است، نه چیز دیگر.
بگذارید عناوین علمی را علما مصداق یابی کنند نه اهالی بازار
سید محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
5
13
خداوند ایشان را از جمیع بلایا دور بدارد و در سایه ولایت حفظ نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
انشالله که در سایه ولایت باشن.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
10
11
تونورهردوعینی,سیدحسن خمینی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
8
10
آفرین بر شماها که اینگونه القاب و جایگاههای علمی را بذل و بخشش میکنید
اگر اینجوریه من هم ثقت الاسلام هستم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
8
12
خوشم میاد شماها عجب روحیه ای دارید! آیت الله هم کردیدش و فردا میکنیدش مرجع تقلید!

خانواده محترم هست اما مهمتر عقاید و افکار و عملکرد افراد هست دوستان من!

خط امام در سخنان خودشان هست که میگه سیدحسین خمینی رو دستگیر کنید و اگر دست به اسلحه برد بهش شلیک کنید.

حالا شما هی خانواده افراد رو به رخ بکشید و رهبری و ولایت رو فراموش کنید!
پاسخ ها
سید باقرجعفری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
آقای ترسو اگرشجاعت داری اسمت رابیان کن . واماجواب داشت یادم می رفت .سیدحسن هم عالم است هم دارای درجه اجتهاداست هم مورد قبول بیش از95 درصد مردم ایران وهم خارچشم دشمنان داخلی وهم خارجی درضمن کسی رهبری را فراموش نکرده است مردم تازمانیکه رهبردردل آنها جای داردجان فدا می کنند نمونه اش حضرت امام پس جواب دومت که برمی آیدخیلی عقبی البته قصد توهین ندارم آن کسی که امام فرموددستگیرش کنید ایشان نبودند بلکه کسی دیگربود بهتره کمی مطاله کنی عج وجق
میرزا جعفر باقری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
آقای ترسو کشف کن! بهتر است سید حسن اخلاص بیفزایند تا مقبول بیافتند.
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
6
3
سلام. از کوزه همان تراود که در اوست
با نگاهی دقیق همانند یک حسابرس. یک محقق. یک ازاده. به اوضاع کنونی حاکم میتوان واقعیتهای تلخی را کشف کرد
عالم محضر خداست در محضر قاضی. بابت ادعاهایتان سخت امتحان. خواهید شد چه بسا هم اکنون دارید امتحان میشوید و غافلید
پس خوشابحال انسانهای بی ادعا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
11
7
کاش حسن روحانی بیشتر از امام بهره می برد و بهتر امام رو درک میکرد...
اگرچه حتی وقتی درست درک کنی اما ترسو باشی چیزی بهتر از این نمی شوی...
امید تدبیر نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
7
7
نخستین شخصی که عنوان "امام" را برای رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار برد، استاد فرزانه محمد رضا حکیمی در سال 1342 بوده است.
سال 1343
نعمت الله میرزازاده با تخلص م - آزرم شاعری است که در سال 1343 بارها و بارها در قصیده ای زیبا آیت الله خمینی را با عنوان "امام" خطاب می نماید. نعمت آزرم در قصیده «به نام تو سوگند» که در 48 بیت در سال 1343 سروده شده و ایشان را به این عنوان خطاب می نماید:
اي ز وطن دور اي مجاهد دربنــد
اي دل اهل وطن به مهـر تو پيوند
...
اي ز وطـن دور اي امـام خمينـي
اي تو علـي را يگانه پـور همـاننـد
سال 1348
همچنین كتاب‌هايي مانند «حكومت اسلامي يا ولايت فقيه»، «مبارزه با نفس يا جهاد اكبر»، «آواي انقلاب» و... كه در نجف اشرف از سال 1348 منتشر شده نيز از قائد بزرگ اسلام به عنوان «امام» نام آورده است .
سال 1349
م - آزرم با اینکه سالهای زیادی را در زندان گذرانده است اما باز هم در 10 تیرماه 1349 قصیده‌ای دیگر به نام «رهبر برگزیده» در 49 بیت می سراید و آن را چنین آغاز می کند:

الا اي امـــام بـحـــق بـرگـــزيده
الا اي تـو اسـلام را نـــور ديــده
سال 1352
در بامداد روز ۲۸ ژانویه سال ۱۹۷۴ مطابق با ۸ بهمن سال ۱۳۵۲ روزنامه لبنانی “المحرر ” متن گفتگوی اختصاصی با امام موسی صدر را منتشر کرد. گفتگوی اختصاصی روزنامه المحرر لبنان با امام صدر پنج سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته و پس از ۳۶ سال به فارسی ترجمه گشته است. گفتگوی مزبور سندی تاریخی است که بیان می‌دارد که امام صدر در شرایطی که امام خمینی در داخل و خارج از ایران، حتی از سوی نزدیک‌ترین یاران خود همچنان “آیت‌الله ” یا “آقا ” ‌خوانده می‌شدند، آن بزرگوار را در سطح مهم‌ترین مطبوعات جهان عرب رسما "امام" نامید.
سال 1354
همچنین در ماهنامه 15 خرداد (دوره اول) كه تا سال 1354 در نجف اشرف منتشر مي‌شد نيز با عنوان «امام خميني» از رهبر كبير انقلاب اسلامي نام برده است.
البته ناگفته نماند حجت الاسلام آقاي دكتر حسن روحاني (رئیس جمهور فعلی کشورمان) روز یکشنبه مورخه هشتم آبان ماه 1356 در مراسم چهلم شهادت آيت الله حاج سيد مصطفي خميني (رحمت الله عليه) در مسجد ارك تهران نيز با عنوان «امام» از خميني كبير ياد كرد و این سخنرانی زمينه ساز خوبی برای رواج اين عنوان در میان عموم مردم بوده است.
پاسخ ها
سید باقرجعفری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
lآقای که باواژه ها سیرمی کنی دوباره برومطالعه کن بنظرمی آید که توهم میزنی ویادررویا بسرمیبری لفظ امام به حضرت امام را حسن روحانی گفته درخاطرات شهید مطهری هم است وهم خاطرات هاشمی که رهبری فعلی این خاطرات را واقعی میدانند آمده است .عزیزم کمی برو اطلاعتت را افزون بده موفق باشی
میرزا جعفر باقری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
ای عشق سید حسن خمینی!
ای سید باقر جعفری!

آقای تدبیر نژاد دامت تکبیراته با سند و مدرک مطلب نوشته اند. شما خودش رو ناراحت نکن عزیز دل برادر.
حالا گیریم به فرض مهال سید حسن هم این چیزی باشه که این مقاله آرزو کرده، به تو چی میرسه؟
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
3
3
با احترام بنظر دوستان که محترمه
ولی بنظر حقیر از بیت امام که منتصب به شخصیت بزرگی مثل امام خمینی انتظار میره که وارد این هیجانات سیاسی و طرفداری از آن و این نشه بلکه بع عنوان یه بزرگتر همه طرف یا احزاب برایش فرق نکند و در مقابل همه موصعش یکسان باشه مثل خود امام که اسلام برایش مهم بود نه چیزهای دیگر
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
6
امام شاه رو بیرون کرد که سیستم موروثی از بین بره اما ظاهرا شماها هنوز دنبالشید؟!

تا ما زنده ایم نمیذاریم راه امام رو منحرف کنید حتی به اسم حمایت از نوه امام!

خودتونید!!!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
2
5
اولین جناب محمدرضا حکیمی به امام خمیینی لقب امام را در سال 42 در کتاب سرود جهشها اعطا کردند نه دکتر روحانی
لطفا اصلاح کنید
امید تدبیری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
3
2
زررررشششککک!!!
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
1
5
در مکتب امام حسن روحانی و سیدحسن خمینی مردود میشوند مگر خودشان را اصلاح کنند
عزیز عبدالهی نسب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
0
2
این کشور به خاطر نفس پاک ومطهر این عزیزان است قوام یافته است وگر نه داشتیم آرام آرام به قهقهرا می رفتیم به حق مایه ی امید ملتند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
این کشور به خاطر نفس پاک و مطهر اون دسته از بندگان خدا قوام یافته که واقعا عبدصالح خدا هستند و تاج سر این ملت . و به خاطر منافع دنیوی،با دین و ایمان مردم بازی نمی کنن.
اريا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
2
4
من ميگم يه مسابقه بوكس زني بزاريد هر كي برد اون داره درست ميگه
بس كنيد اين مسخره بازي ها رو امام خميني يكي بود نمونه اون ديگه نمياد تا ظهور اقا اينقدر با اين اراجيف احمدي نژاد رو تخرب نكنيد البته ميدونم سخته براتون بعد از يك سال افتضاحات دولت روحاني همه منتظر احمدي هستن
فدايي داري دكتر ما منتظريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
1
1
مردم ایران به اینگونه تخریب کردن ها بسیار آشناست
علي قليچخاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
1
0
ايه الله سيدحس خميني از خاندان مبارك امام خميني و در رداي علم وعمل هستند بارهااز نزديك شاهدتواضع واخلاق وادب ايشان بوده ام افتخار ايشان در خط ولايت فقيه بودن و مردمي بودنش است 0ادب مرد به زدولت اوست
فرزند روح الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
1
0
درود بر خمینی کبیر و نوادگانش هر کس اعتقاد نداره ایمیلشو بده تا من داستانم رو با جده بزرگوارشون براتون تعریف کنم.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها