بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
هیولای تکفیری-وهابی مورد حمایت عربستان که توسط امریکا و انگلیس برای بی‌ثبات ساختن سوریه خلق شده، در حال بازگشت به خاستگاه خود است.
تدبیر24:یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید هیولای تکفیری-وهابی مورد حمایت عربستان که توسط امریکا و انگلیس برای بی‌ثبات ساختن سوریه خلق شده، در حال بازگشت به خاستگاه خود است.

رادنی شکسپیر در مقاله‌ای برای پرس تی‌وی نوشت: «امریکا و انگلیس در حال پی بردن به این واقعیت هستند دیوی که در ایجاد آن نقش داشتند، اکنون در حال دردسر ساز شدن برای آنهاست و اگر به سرعت دست به کاری بزرگ نزنند، به شدت از این دیو ضربه خواهند خورد.»

وی گفت دولت‌های غربی بیم این را دارند که شبه نظامیان تکفیری که به سوریه می‌روند تا به «آدم کشان، گردن کشان و قاتلان دختران جوان» بپیوندند، احتمالا به کشورهای خود خواهند برگشت و این جنایات را تکرار خواهند کرد.

 

شکسپیر نوشت: «با وجود این، امریکا، انگلیس و دیگر کشورها با وجود نارضایتی در این خصوص، در حال تشویق و حمایت مالی و تسلیحاتی از (شبه نظامیان) تکفیری و وهابی هستند!»

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی امریکا روز جمعه اذعان کرد واشنگتن به صورت فعالانه تجهیزات کمکی به دست شبه نظامیان تکفیری فعال در سوریه می‌رساند. وی گفت دولت امریکا حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به تکفیری‌ها در سوریه کمک کرده است.

 

 

انگلیس و فرانسه سه شنبه گذشته در مورد شمار فزاینده شهروندان خود که به شبه نظامیان تکفیری در سوریه می‌پیوندند، هشدار داده و گفتند این شبه نظامیان یک تهدید امنیتی بی‌سابقه برای دو کشور محسوب می‌شوند. صدها اروپایی برای جنگ با دولت سوریه به این کشور عربی رفته‌اند.

شکسپیر گفت این هیولاها «اشتیاقی نگران کننده برای گاز گرفتن دستی را که به آنها غذا می‌دهد، دارند». وی افزود، با این حال، امریکا و انگلیس به منظور توجیه «جاسوسی، سلاح و جنگ بیشتر» به حمایت از این هیولاها ادامه می‌دهند.

این تحلیل‌گر اظهار داشت: «امریکا می‌خواهد هر چیزی را که برای محور شرارت (امریکا، اسرائیل و عربستان) اهمیت دارد، تقویت کند.» وی با بیان اینکه رژیم سعودی موجودیت خود را مرهون تکفیرگرایی و وهابیت است، افزود سرنگونی پادشاهی سعودی به منزله پایان تکفیرگرایی خواهد بود.

شکسپیر تصریح کرد: «سرنگونی رژیم سعودی امکانپذیر است و به زودی تبدیل به یک مسئله ضروری می‌شود.»

منبع: جام نیوز
برچسب ها: تکفیری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها