بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
فعال شدن علی اکبر ولایتی در موضوع هسته ای و مصاحبه هفته گذشته وی با خبرگزاری آسوشیتدپرس که در آن از «منعطف تر» شدن ایران خبر داده بود، این سناریو را تقویت کرده است که شاید علی اکبر ولایتی راهی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شود.

ایران هسته‌ای نوشت؛ تعیین مسئول پرونده هسته ای در دولت روحانی و همچنین تعیین کسی که مذاکرات را رهبری خواهد کرد (و تعیین اینکه این دو مسئولیت را یک نفر بر عهده خواهد گرفت یا هر کدام به دوش فردی خاص گذاشته می شود) ظاهرا در دولت آقای روحانی به یک معضل تبدیل شده است.

در حالی که هفته گذشته خبرها از نهای شدن انتصاب محمد شریعتمداری به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی حکایت داشت، محمد رضا صادق مشاور رییس جمهور این خبرها را گمانه زنی خواهند و اعلام کرد که رییس جمهور تا کنون در این باره با هیچ کس طرح موضوع نکرده است.

ضمن اینکه هنوز هیچ خبری از انتصاب محمد شریعتمداری به این سمت در دست نیست و حتی مقدمه چینی های معمول نیز در این باره انجام نشده است.

از سوی دیگر، آنچنان که محد جواد ظریف وزیر خارجه دولت یازدهم گفته است هنوز آقای روحانی انتقال مدیریت پرونده هسته ای ایران به وزارت خارجه را به این وزارتخانه ابلاغ نکرده است.

ظریف در یک برنامه تلویزیونی گفت که تکلیف موضوع مدیریت پرونده هسته ای ظرف یکی دو هفته آینده و زمانی روشن خواهد شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی معین شده باشد.

در همین حال، برخی تحلیلگران می گویند فعال شدن علی اکبر ولایتی در موضوع هسته ای و مصاحبه هفته گذشته وی با خبرگزاری آسوشیتدپرس که در آن از «منعطف تر» شدن ایران خبر داده بود، این سناریو را تقویت کرده است که شاید علی اکبر ولایتی راهی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شود و مسئولیت پرونده هسته ای همچنان در دبیرخانه این شورا باقی بماند.

در این صورت و با توجه به روابط نزدیک ولایتی و ظریف، ظریف می تواند عهده دارد مذاکرات باشد اما مسئولیت پرونده هسته ای با ولایتی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها