بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
علیرضا داودنژاد در پی اظهارات اخیر "علی جنتی" وزیر ارشاد درباره ماهواره و اینترنت،متن نامه‌ای را منتشر کرد.
تدبیر24:این کارگردان سینما در متن این نامه که اختصاصا در اختیار ایسنا، قرار داده آورده است:

«آقای وزیر؛ حق باشماست . جدا کردن بشر این روزگار از ماهواره و اینترنت خیال خام است. گویی فناوری چیزی شبیه مرگ است و با بستن در و پنجره، نمی‌توان جلوی ورود آن را گرفت.

آن روز که موشکی فضا را شکافت و توانست آدمیزاد را‌ برسطح کره‌ی ماه فرود آورد و تلویزیون‌ها این صحنه را به طور همزمان برای ساکنان زمین به نمایش گذاشتند،تقدیر امروز وضع بشر رقم خورد.

پیامد سر به فلک کشیدن‌ فناوری موشک و مخابرات چیزی نبود، جز آنکه جسم آدمی با ده‌ها هزار موشک قاره پیمای هسته‌ای که گرداگرد زمین کمربند انتحاری بسته‌اند تهدید شود و جان او به تسخیر ماهواره و اینترنت در آید تا مصرف بیشتر و تولید افزون‌تر به اصلی‌ترین قانون زندگی بدل شود.

بله جدا کردن بشر امروز از ماهواره و اینترنت خیال خام است، اما لااقل می‌توان فقط مصرف‌کننده نبود و صرفا تن به انفعال و تقلید و تسلیم نداد. آیا نیروهای ذوقی و تخصصی و خلاق ایرانی قادر نیستند، جلوی تاراج ده‌ها میلیون مخاطب ایرانی و فارسی زبان توسط فیلم‌های و سریال‌های دوبله شده، ترکیه‌ای را بگیرند؟!

آیا ما چاره‌ای نداریم جز آنکه فضای دیداری شنیداری کشور خود را به محصولات فرهنگی وارداتی واگذار کنیم؟ آیا ما نمی‌توانیم برای ورود سرمایه به سینمای ملی امنیت فراهم کنیم؟ آیا ما نمی‌توانیم تولید داخلی محصولات هنری در رسانه‌های خود را تقویت کنیم؟

آیا نمی‌توانیم جلوی نمایش و تکثیر غیرقانونی فیلم‌های ایرانی حتی در کشور خودمان را بگیریم؟

آقای جنتی ما از شما توقع داریم، پاسخی منطقی و قانع کننده بشنویم. اگر نمی‌توان جلوی مردم را گرفت که از خردسال تا کهنسال ساعت‌ها از شبانه‌روز را جلوی ماهواره بنشینند اما به فرزندان آنها می‌توان یاری رساند که دست به کار تولید محصولات فرهنگی بشوند و ابتکار عمل را در فضای دیدار شنیداری کشور خود بدست بگیرند.

آیا اهالی هنر و رسانه در ایران پیش از این و به کررات توانایی خود را در برقراری ارتباط با هموطن و بیگانه و جذب آنها به محصولات ایرانی ثابت نکرده‌اند. اشکال کار در کجاست؟ در شرایطی که بازارهای سیاه محصولات فرهنگی هر روز رونق بیشتری می‌گیرند و ماهواره‌ها می‌تازند و پیش می‌آیند چرا آفت بیکاری و کم کاری دامان نیروهای مولد داخلی را گرفته و فقر و یاس سایه انداخته است؟ ما برای حل مشکلات آماده‌ایم. با ما حرف بزنید. اشکال کار در کجاست؟»
منبع: فرارو
برچسب ها: داود نژاد ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها