بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
ابراهیمی همچنین افزود: ائمه جمعه شرکت‌کننده در این همایش در اولین ساعت‌های روز اول همایش با حضور در مرقد امام خمینی با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت و با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دیدار خواهند کرد.

دبیر بیست و دومین همایش ائمه جمعه سراسر کشور، از حضور و سخنرانی سران قوا در این همایش خبر داد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی دبیر بیست و دومین همایش ائمه جمعه سراسر کشور در نشستی با اعلام این خبر ،افزود: بیست و دومین همایش ائمه جمعه سراسر کشور از هجدهم الی بیستم شهریور ماه سال جاری در تالار آدینه تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این همایش با عنوان سبک زندگی اسلامی و همچنین حماسه سیاسی و اقتصادی برگزار خواهد شد، افزود: تمام برنامه‌ها و سخنرانی‌های این همایش پیرامون این موضوع خواهد بود و ما چندی پیش در این راستا فراخوانی به کل ائمه جمعه سراسر کشور ارائه کردیم تا مقالات خود را در ارتباط با عنوان همایش ارسال کنند که تاکنون 65 مقاله دریافت کرده‌ایم و در کمیته‌ای زیر نظر معاونت فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این مقالات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و سپس در همایش از آن استفاده خواهد شد و در مطبوعات نیز برای عموم به چاپ خواهد رسید.

ابراهیمی با بیان اینکه در روز اول همایش، ائمه جمعه با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد، گفت: در واقع سخنران افتتاحیه این مراسم مقام معظم رهبری است که ایشان در این دیدار رهنمودهای لازم را برای شکوفایی هر چه بیشتر نهاد نماز جمعه و مسائل مربوط به این نهاد مطرح خواهند کرد.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: از جمله مسائلی که مقام معظم رهبری همواره در ارتباط با نماز جمعه بر آن تاکید داشتند، تلاش برای جذب هر چه بیشتر جوانان در نمازهای جمعه بوده است.

وی اظهار کرد: در این دیدار رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در راستای تحقق فرامین رهبری خواهد پرداخت.

ابراهیمی همچنین افزود: ائمه جمعه شرکت‌کننده در این همایش در اولین ساعت‌های روز اول همایش با حضور در مرقد امام خمینی با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت و با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دیدار خواهند کرد.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت:‌ در این دیدار که با اهدای تاج گل همراه خواهد بود حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی به ائمه جمعه خیر مقدم گفته و گزارشی از وضعیت حرم و برنامه‌هایی که در حال انجام است و علاقه‌مند هستند ائمه جمعه با آن آشنا شوند ارائه خواهند داد.

وی تصریح کرد: طی سه روز برگزاری بیست و دومین همایش ائمه جمعه سراسر کشور سران سه قوه اعم از رییس قوه مجریه، مقننه و قضاییه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و آنها دعوت ما را برای حضور در این همایش پذیرفته‌اند.

ابراهیمی با بیان این‌که ائمه جمعه ارتباط مستقیمی با توده‌های مردم و جامعه دارند و نقش مهمی در تبیین سیاست‌های نظام اسلامی بر عهده خواهند داشت، تصریح کرد : سران سه قوه از حضور در جمع ائمه جمعه جهت تبیین سیاست‌ها و ارائه گزارش استقبال کردند و در واقع ما در این زمینه شاهد استقبال متقابل بودیم یعنی هم ائمه جمعه علاقه‌مند هستند که نظرات و دیدگاه‌های خود را به سران سه قوه منعکس کنند و از طرف دیگر سران سه قوه هم دوست دارند که مستقیم با ائمه جمعه ارتباط داشته باشند ؛چرا که آنها زبان گویایی هستند که می‌توانند نظرات و خواسته‌های مسئولان را به مردم منتقل کنند.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان این‌که نهاد نماز جمعه همواره تلاش کرده بر اساس رهنمودها و سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری تبیین می‌کنند، حرکت کند،‌گفت: ائمه جمعه در سراسر کشور تلاش می‌کنند که زمینه هر چه بیشتر خدمت‌رسانی مسئولان به مردم را فراهم کنند و تا آنجا که توان دارند موانعی که سر راه خدمت‌رسانی مسئولان به مردم وجود دارد را برمی‌دارند، لذا در این راستا تعدادی از مسئولان تقاضای ارتباط و ملاقات با ائمه جمعه را داشتند و درخواست کردند که در سه روز همایش فرصتی اختصاص داده شود تا آنها بتوانند نقطه نظرات خود را با ائمه جمعه بیان کنند و از جمله وزرایی که برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند می‌توان به وزیر کشور،‌ اطلاعات و ارشاد و همچنین مسئولان برخی از سازمان‌ها و نهادها اشاره کرد.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این‌که نهاد نماز جمعه یکی از نهادهای تاثیرگذار در کشور است و ما 740 امام جمعه داریم، گفت: نهاد نماز جمعه و ائمه جمعه می‌تواند نقش مهمی در راستای تامین امنیت و بالا بردن آن در کشور داشته باشد؛ چرا که این نهاد به لحاظ جایگاه ویژه‌ای که دارد دارای ارتباط مستقیمی با مردم است و مردم نیز به آن اعتماد دارند و ما بارها شاهد بودیم که این نهاد نقش برجسته‌ای در موقعیت‌های حساس داشته است مثلا در مواردی در برخی از شهرها و نقاط آسیب دیده مسائلی از نظر اجتماعی و امنیتی ایجاد شده و مسئولان از ائمه جمعه درخواست کردند که وارد میدان شوند و از جایگاه و مقبولیتی که در بین مردم دارند برای حل مشکلات استفاده کنند.

ابراهیمی همچنین به نقش فرهنگی و سیاسی ائمه جمعه نیز اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه در راستای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی نقش مهمی دارند و در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و تحقق حماسه سیاسی نقش ارزشمندی داشتند.

وی همچنین به نقش اجتماعی ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: هرگاه که در کشور یک آسیب و یا بلایای طبیعی رخ می‌دهد ما شاهد بودیم که ائمه جمعه در راستای حل مشکلات به ایفای نقش پرداخته‌اند.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این‌که من احساس می‌کنم مقام معظم رهبری از عملکرد ائمه جمعه راضی هستند و حضرت ایشان در جلسات رضایت‌مندی خود را عملکرد صورت گرفته اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: البته ایشان همواره بر جذب جوانان در نماز جمعه تاکید داشته‌اند؛ چرا که نهاد نماز جمعه می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های نظام نقش مهمی در تربیت اسلامی نسل جوان داشته باشد.

ابراهیمی در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته در نهاد نماز جمعه طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات نهضت مصلاسازی بود و ما طی بخشنامه‌ها و همچنین برنامه‌هایی که برگزار کردیم نهضت عظیم مصلاسازی را در استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد کردیم و تلاش کردیم که به جامعه دین‌مدارمان بگوییم همان‌طور که جامعه به پارک و خیابان‌های عریض و دیگر مکان‌های عمومی احتیاج دارد به مصلا نیز برای اقامه نماز بخصوص نماز جمعه احتیاح است.

وی با بیان این‌که در دولت‌های گذشته از جمله دولت دهم و نهم کمک‌هایی در راستای این موضوع صورت گرفت، گفت: این کمک‌ها هرگز جوابگوی نیازی که در سراسر کشور در این ارتباط وجود دارد نبوده و نیست.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با تاکید بر این‌که در حال حاضر 280 مصلا در سراسر کشور در دست ساخت داریم، تاکید کرد: در تعدادی از شهرها مسجد جامع وجود دارد که تا حدی جوابگوست، ولی در برخی از موقعیت‌ها مانند روز قدس، نماز عید فطر و یا راهپیمایی 22 بهمن جوابگو نیست.

ابراهیمی با بیان این‌که برای تکمیل مصلاهای در دست احداث نیازمند اعتبار هستیم و ما امیدواریم دولت با گرایش و اعتقادی که دارد کمک‌هایش در این زمینه بیش از دولت‌های گذشته باشد، گفت: در حال حاضر 32 هزار نیروی ستادی در سراسر کشور برای برگزاری نماز جمعه و دیگر وظایف مربوطه با ما همکاری می‌کنند که هجده هزار نفر آنها خانم هستند و بقیه آن آقایان هستند.

وی به دیدار اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه پیش از مراسم تحلیف و تنفیذ با رییس‌جمهور اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه گزارشی از عملکرد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سراسر کشور ارائه دادیم و آقای رییس‌جمهور نیز با برنامه‌ها و اقدامات ما آشنا شد.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در پاسخ به سوالی در مورد روند احداث مصلای تهران، گفت: ما در این زمینه پیشرفت‌های خوبی شاهد بوده‌ایم.

ابراهیمی افزود: مقام معظم رهبری در یک جلسه فرمودند که ما توقع داریم روزی که نماز جمعه تهران به مصلا منتقل می‌شود مردمی که آنجا حضور پیدا می‌کنند مشکل پارک، رفت و آمد و مسائل این‌چنینی نداشته باشند.

وی گفت: چند سال پیش که نماز عید فطر در مصلای تهران برگزار شده بود مردم برای خروج از مصلا با تاخیر چند ساعته روبرو شده بودند و آقا وقتی از این موضوع اطلاع پیدا کردند با ابراز ناراحتی از این موضوع تاکید کردند تا تهیه امکانات مناسب، نماز عید فطر در دانشگاه برگزار شود.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: روند احداث مصلای تهران روند خوبی است البته آنجا با مشکل بودجه مواجه است و بودجه قطره‌چکانی نمی‌تواند جوابگوی چنین بنایی باشد و باید اعتباری در حد قواره خودش داشته باشد.

ابراهیمی همچنین با بیان این‌که در ایران اسلامی خطیب نماز جمعه برای بیان دیدگاه و مطالب آزاد هستند و کسی به آنها دیکته نمی‌کند که چه بگوید، تاکید کرد: سیاست‌هایی حاکم است و امام جمعه موظف است که بر اساس این سیاست‌ها مسائل را برای مردم تدوین کند.

وی افزود: ما تاکیدمان این است که ائمه جمعه اگر مخالفتی با سیاست‌هایی که یک دستگاه دنبال می‌کند، دارند آن را پای تریبون نماز جمعه نکشانند و ما خود را در برابر دستگاهی قرار نمی‌دهیم و سعی می‌کنیم در اعلام مواضع با مسئولان نظام هماهنگی داشته باشیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، سران ، سه قوه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها