بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
مردی که روی همسر سابقش اسید پاشیده بود در اعترافاتش گفت این کار را انجام داده تا مانع ازدواج مجدد زن جوان شود. به گزارش خبرنگار ما، اهالی خیابان ارج واقع در حوالی میدان شوش ساعت 7:45 اولین‌روز دی سال گذشته صدای فریادهای زنی جوان را شنیدند که در حالی‌که فریاد می‌زد: «سوختم سوختم» درخواست کمک داشت.
تدبیر24:مردی که روی همسر سابقش اسید پاشیده بود در اعترافاتش گفت این کار را انجام داده تا مانع ازدواج مجدد زن جوان شود.  به گزارش خبرنگار ما، اهالی خیابان ارج واقع در حوالی میدان شوش ساعت 7:45 اولین‌روز دی سال گذشته صدای فریادهای زنی جوان را شنیدند که در حالی‌که فریاد می‌زد: «سوختم سوختم» درخواست کمک داشت.

 اهالی محل پس از آنکه به خیابان رفتند یکی از همسایگان خود را مشاهده کردند که روی صورتش اسید پاشیده و چشم و بینی او را به‌شدت مجروح کرده بودند. آنها بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و اورژانس تماس گرفتند و زن جوان دقایقی بعد به بیمارستان منتقل شد.  این زن در طی مسیر انتقال به بیمارستان به ماموران کلانتری بی‌سیم گفت همسر سابقش که مردی 32ساله به‌نام حمید است روی او اسید پاشیده و از محل متواری شده است.  پرونده این اسیدپاشی به دستور هاشمیان، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، برای رسیدگی و دستگیری متهم در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان نیز با حضور در بیمارستان به تحقیق از شاکی 24ساله پرداختند.

 شکوفه - زن حادثه‌دیده- در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «حمید اصرار داشت دوباره با او ازدواج کنم. آخرین مرتبه شب قبل از حادثه به محل زندگی‌ام آمد و خواسته‌اش را تکرار کرد اما من که به‌هیچ‌عنوان قصد نداشتم به زندگی گذشته خود بازگردم، برای چندمین‌بار به او پاسخ منفی دادم و ایندفعه برای آنکه مانع از تکرار درخواست‌های مکرر او شوم گفتم قصد دارم با شخصی دیگر ازدواج کنم. حمید پس از شنیدن این حرف از خانه خارج شد. روز حادثه، حدودا ساعت 7:45 بود که از منزل بیرون آمدم. ناگهان فردی از پشت‌سر مرا با اسم کوچک صدا کرد وقتی برگشتم، حمید را دیدم که مقابل من ایستاده بود. دیگر هیچ‌چیزی جز سوزش و درد شدید در ناحیه چشم و صورت احساس نکردم تا اینکه به بیمارستان منتقل شدم.»

کارآگاهان پس از شناسایی حمید به‌عنوان عامل اسیدپاشی به محل سکونت وی رفتند و اطلاع پیدا کردند او پس از اسیدپاشی از این محل متواری شده است. تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه حمید ادامه داشت تا اینکه بالاخره محل تردد متهم در محدوده میدان فردوسی شناسایی و او چهارروز قبل دستگیر شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به اسیدپاشی اعتراف کرد.

 حمید درباره انگیزه‌اش از این کار به کارآگاهان گفت: «از چندروز پیش از حادثه، تصمیم به این کار گرفته بودم اما هربار امیدوار بودم شکوفه حداقل به‌خاطر پسر پنج‌ساله‌مان، به درخواست ازدواج من پاسخ مثبت بدهد. آخرین‌دفعه شب یلدا بود که تصمیم گرفتم بار دیگر درخواست خودم را مطرح کنم. وقتی شکوفه گفت قصد دارد با فرد دیگری ازدواج کند تصمیم گرفتم مانع از این ازدواج شوم به همین دلیل صبح روز بعد نقشه‌ام را اجرا کردم و روی او اسید پاشیدم.»

 سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعترافات صریح متهم و تکمیل تحقیقات، متهم با قرار قانونی توسط مقام قضایی به ندامتگاه اعزام شد.»

برچسب ها: اسید ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها