بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
هم‌چنین از آنجا که این سینما قرار است با بازی‌های جام جهانی افتتاح شود، پس از پایان مسابقات برنامه نمایش فیلم‌های سینمایی در آن مشخص و اعلام خواهد شد.
تدبیر24: در حالی که سینماها از پخش مسابقات فوتبال جام جهانی همزمان برای خانم‌ها و آقایان منع شدند،‌ یک سینمای روباز در غرب تهران با پخش این بازی‌ها بدون هیچ محدودیتی برای مخاطبانش افتتاح خواهد شد.

در حوالی غرب تهران رستورانی هست که در بخشی از آن یک سینمای روباز ایجاد شده و قرار است افتتاح رسمی این سینما با پخش مسابقات جام جهانی فوتبال باشد.

پس از دریافت پیامکی مبنی "بر پخش بازی‌های جام جهانی در یک سینمای روباز” و نیز طبق گفته یکی از کارکنان این رستوران که پاسخگوی تماس تلفنی بود،‌ سینمای این رستوران، مسابقات را به دلیل محیط خانوادگی این محل به صورت مختلط نمایش خواهد داد.

بدین ترتیب مسابقه‌های ایران به طور قطع در این سینما پخش خواهند شد و ورودی آن نیز رایگان است، اما علاقه‌مندان تماشای برای دیگر مسابقات باید حتما از روز قبل پیگیری کنند، چرا که پخش بازی‌های مهم بستگی به زمان آن‌ها دارد.

هم‌چنین از آنجا که این سینما قرار است با بازی‌های جام جهانی افتتاح شود، پس از پایان مسابقات برنامه نمایش فیلم‌های سینمایی در آن مشخص و اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پخش مسابقات فوتبال در این سینمای روباز،‌ در حالی است که سینماداران پس از مخالفت مسئولان نیروی انتظامی با پخش مسابقه‌های فوتبال به صورت مختلط در سینماها، از اجرای این کار کلا منصرف شدند؛ آن هم با این توجیه که سینما محیطی خانوادگی است و اجازه ورود فقط یک قشر خاص یا اختصاص سالن‌های جداگانه به خانم‌ها و آقایان را برای تماشای فوتبال نمی‌دهند.

حال اینکه این رستوران که فضایی خانوادگی و نیز محوطه‌ای حدود چهارهزار متری برای سالن سینمای روباز دارد، ‌چگونه می‌خواهد مسابقه‌های فوتبال را آن هم مختلط پخش کند، خود جای سوال است! مخصوصا اینکه رئیس انجمن سینماداران کشور کلا از وجود چنین سالنی که گفته شده قرار است فیلم سینمایی هم اکران کند، ‌بی اطلاع است.

محمد قاصد اشرفی،‌ رئیس انجمن سینماداران کشور، درباره فعالیت این سینمای روباز با ابراز بی‌اطلاعی از وجود آن به خبرنگار ایسنا،‌ گفت: فکر نمی‌کنم چنین سالنی باشد که اگر هم وجود داشته باشد از آنجا که عضو کمیسیون بند پنج هستم،‌ این را می‌دانم که چنین سینمایی مجوز نمایش فیلم سینمایی نگرفته است.

او با اشاره به اینکه در کمیسیون بند ۵ و ۲ چند نماینده از وزارتخانه‌های مختلف حضور دارند و برای صدور مجوز فعالیت سینماها اقدام می‌کنند،‌ ادامه داد: برای ساخت هرگونه سالن سینمایی باید بررسی و کارشناسی‌های لازم انجام شود و پس از آن هم بازدیدی توسط بخش‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی انجام شود تا برای نمایش فیلم و شروع فعالیت سینمایی توسط وزارت ارشاد مجوز صادر شود، اما تا آنجا که اطلاع دارم چنین مسئله‌ای در کمیسیون برای صدور مجوز مطرح نشده است.

اشرفی با تاکید براینکه نمایش هر فیلم در چنین سالنی بدون کسب مجوز، غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: اگر این سالن فقط قصد پخش مسابقات فوتبال را داشته باشد ارتباطی به ما ندارد و انجمن سینماداران فقط درباره نمایش فیلم اظهارنظر می‌کند.

رئیس انجمن سینماداران هم‌چنین درباره اینکه آیا تغییری در تصمیم سینماداران برای پخش مسابقات فوتبال جام ‌جهانی ایجاد شده است یا خیر؟ گفت: فعلا تصمیم ما همان چیزی است که قبلا هم اعلام کرد‌ه‌ایم و بازی‌های فوتبال به صورت جداگانه پخش نمی‌شوند.

او درباره تاثیر جام‌جهانی بر فروش فیلم‌های سینمایی هم بیان کرد: افت فروش در این چند روز بسیار چشمگیر بوده است،‌ چون در حال حاضر فقط بحث فوتبال مطرح نیست و امتحان‌های دانش‌آموزان و دانشجویان نیز مزید بر علت شده است؛ ضمن اینکه شاید اگر فیلم‌های بهتری هم در حال اکران بودند، مخاطب بیشتری به سینماها جذب می‌شد.

به گزارش ایسنا، در حالی این مباحث مطرح است که چندی پیش خبر رسید که برخی از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های پایتخت برنامه ویژه خود را برای پخش مسابقات فوتبال اعلام کرده‌اند، در حالیکه روسای اتحادیه‌های آنها از مدیریت و بعضا ممنوعیت پخش این مسابقات خبر دادند.

اسکندر آزموده – رییس اتحادیه کافی‌شاپ داران تهران در این باره به ایسنا گفته بود: «به اعضایمان گفته‌ایم که هنگام پخش بازی‌های جام جهانی تلویزیون را روشن نکرده یا شبکه‌ای به جز شبکه‌ای که بناست بازی‌ها را پخش کند انتخاب کنند. بنابراین اگر اقداماتی نظیر شرط‌ بندی یا حوادث دیگری که از پخش فوتبال در این مکان‌ها ناشی می‌شود رخ بدهد ما از نیروی انتظامی کمک خواهیم گرفت.» حالا چرا این رستوران با سینمای روبازش، این استثناء شامل حالش نمی‌شود،جای سوال دارد؟!

از سوی دیگر سینمای روباز شهرستان سنندج در پارک «آبیدر» این شهرستان نیز قرار است،مسابقات جام‌جهانی را بصورت زنده پخش کند، پارکی که هیچ ممنوعیت ورود و خروجی برای خانم‌ها و آقایان بطور طبیعی ندارد.

اما چرا برای سینماهای (سربسته) به عنوان یک مکان فرهنگی سالم استثناء قائل شدند؟! پرسشی که باید مسوولان امر پاسخ بدهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها