بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۶۱۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
آقای سرپرست به جنگ تعطیلی ها می رود
از ابتدا هم بنا بر این بود که روزهای پنجشنبه به فعالیت‌های پرورشی اختصاص یابد اما به یک‌باره تعطیلی جایگزین آن شد. . .

تدبیر24 : سرپرست جدید آموزش‌وپرورش که نزدیک به یک هفته است کار خود را آغاز کرده، در اولین سخنان خود نسبت به تعطیلی پنجشنبه مدارس واکنش نشان داده و آن طور که همکارانش می‌گویند خواهان لغو این طرح پر سروصدا شده است. «علی‌اصغر فانی» که هم‌اکنون سکاندار وزارت آموزش‌وپرورش است و بنا دارد تا این وزارتخانه را تا زمان انتخاب وزیر جدید هدایت کند، روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور به شکل ضمنی نسبت به یکی از طرح‌های پرحاشیه وزیر سابق، واکنش نشان داد و گفت: تعداد روزهای آموزشی در کشورهای جهان بین 180 تا 220 روز است که شورایعالی آموزش‌وپرورش در ایران 200 روز را به تصویب رسانده است و باید تلاش کرد که به بهترین وجه از آن استفاده شود. همچنین او روز گذشته درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها در اردوگاه شهید باهنر گفته است: در کشور ژاپن تصمیم گرفته شد، یک روز تعطیل و به امور فوق‌برنامه پرداخته و به موازات آن یک ششم محتوای کتاب‌ها کاسته شود، اما این اتفاق در آموزش‌وپرورش ما بدون کاهش محتوای کتب درسی و تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه انجام شد که لازم است با برنامه‌ریزی امور فوق برنامه در این روز، امسال به صورت اختیاری در هر محله‌ای یک تا دو مدرسه در روزهای پنجشنبه دایر و از مشارکت مردم در اداره آن استفاده شود.

نگاهی به تقویم نشان می‌دهد که روزهای آموزشی مدارس با احتساب تعطیلی پنجشنبه‌ها، اعیاد و تعطیلی‌های احتمالی بر اثر آلودگی هوا و سرما و... کمتر از 200 روز است و این طرح با مصوبه شورایعالی آموزش‌وپرورش سنخیت ندارد. آیا منظور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از این موضوع لغو تعطیلی پنجشنبه‌هاست؟ آیا او قصد دارد طرحی را که در سند تحول بنیادین وجود ندارد و با سلیقه حاجی بابایی به تصویب شورایعالی رسیده است، لغو کند؟
حمیدرضا کفاش، سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش در این‌باره به معتقد است که پنجشنبه‌ها نباید تعطیل باشد و فعالیت‌های فوق برنامه، پرورشی و ورزشی در مدارس انجام شود. سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: از ابتدا هم بنا بر این بود که روزهای پنجشنبه به فعالیت‌های پرورشی اختصاص یابد اما به یک‌باره تعطیلی جایگزین آن شد. وی ادامه داد: آقای فانی معتقد است که باید به تدریج مدارس را به سمتی سوق داد که در روزهای پنجشنبه به فعالیت‌های فوق برنامه بپردازند. با احتساب این سخنان سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی، امکان لغو تعطیلی پنجشنبه مدارس، در قدم اول سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش قوت گرفت. طرحی که حاجی بابایی برای رسیدن به اهداف خاصی آن را ترتیب داده بود و حتی «محمدعلی نجفی»، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش هم به آن انتقاد کرده و گفته بود: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است و هر اقدامی در آموزش‌وپرورش صورت گرفته، عده‌ای آن را به سند تحول وصل می‌کنند؛ به نظرم این اقدام از نظر صداقت و امانتداری نسبت به سند تحول، کار درستی نیست. وزیر پیشنهادی دولت یازدهم گفته بود: عده‌ای نگران هستند که چرا پنجشنبه‌ها تعطیل شده، چون این تعطیلی منجر به افت کیفی آموزش فرزندان آنها شده است. از سوی دیگر خانواده‌هایی که در روزهای پنجشنبه نیز به محل کار خود می‌روند، تعطیلی پنجشنبه‌ها و ماندن کودکان آنها در منزل نیز نگران‌کننده است.
اما مهدی نوید ادهم، دبیر شورایعالی آموزش‌وپرورش در توضیح آنچه که در شورا به تصویب اعضا رسیده است، تاکید کرد: این طرح در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیامده است و البته از همان ابتدا هم تعطیلی مدارس مد نظر نبود. وی با بیان اینکه طرح مصوب‌شده در شورایعالی آموزش‌وپرورش «ساماندهی ساعات آموزشی» است و واژه تعطیلی در آن عنوان نشده، گفت: در اصل مصوبه آمده است از فرصت پنجشنبه‌ها برای اهداف تربیتی استفاده شود. دبیر شورایعالی آموزش‌وپرورش، در پاسخ به این پرسش که پس چرا مصوبه ساماندهی ساعات آموزشی به تعطیلی مدارس ختم شد، گفت: شرایط مالی و بودجه آموزش‌وپرورش و نیروی انسانی اجازه اجرای کامل طرح را نداد.

بیست و هفتم دی ماه سال 1389 بود که وزیر سابق آموزش‌وپرورش عنوان کرده بود به دنبال اختصاص یک روز به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در مدارس هستند و قصد دارند روزهای پنجشنبه را به آن اختصاص دهند. او در پاسخ به این پرسش که قرار است دانش‌آموزان روزهای پنجشنبه در مدارس چه فعالیت‌هایی داشته باشند، به ورزش، آموزش قرآن، فعالیت‌های فرهنگی و... اشاره کرد. با تمام این تفاسیر سرپرست جدید وزارت آموزش‌وپرورش قصد دارد اصل مصوبه شورایعالی این وزارتخانه را که تنها ساماندهی ساعات آموزشی بوده نه تعطیلی مدارس به شیوه دیگری اجرا سازد. باید دید آقای سرپرست چه روشی را برخواهد گزید؟ و آیا آن را برای سال تحصیلی پیش‌رو اجرا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
4
5
تعطیلی 5 شنبه ها خیلی هم خوب است و باید بماند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
0
3
باسلام،وضعیت موجود آموزش و پرورش در موضوع تعطیلی پنج شنبه ها با شعار "سال تحصیلی 200 روز است"همخوانی ندارد.من بارها و در سال های گوناگون البته بعد از تعطیلی پنج شنبه ها،محاسبه نموده ام،در هیچ یک از این سال ها ،درب مدارس 200 روز باز نبوده است.بهتر است کارشناسان محترم در امر آموزش و پرورش با محاسبه ی روز های تعطیلی( اعم از روزهای پنج شنبه و ایام شهادت و ولادت )با عنایت به نغییر کتب درسی،مشکل شدن کتب به خصوص در ابتدائی 1 و 2 ،عدم بیتوته بیشتر همکاران مناطق محروم در محل تدریس(در موقعیت کنونی فاصله بیش از 100 کیلومتر را هر روز آمد و رفت می کنندواین مورد باعث خستگی مفرط و ....می شود)چاره ای بیندیشند.مگر معلمین پیش کسوت وبازنشسته که شاید در بیشتر امور امروزه مورد بی مهری قرار میگیرند،در آن شرایط رفاهی سخت 200 روز،به این امر مهم نمی پرداختند؟اکنون با روش ارزشیابی توصیفی ، بیشتر کلاس های درس در خیلی از مدارس ابتدائی از اول خرداد، تعلیم دانش آموزان،تعطیل می شود.اگر این نحوه ی ارزشیابی ،همچنان در مقطع 1 و 2 متوسطه ادامه یابد، در آینده ای نه چندان دور شاهد افت شدید تحصیلی خواهیم بود.تا دیر نشده مسئولین به فکر چاره ای باشند.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
1
4
از آقای سرپرست و بعد از آن وزیر، می خواهیم، فکری برای مقصود نهایی از این سازمان عریض و طویل بی خاصیت بکند تا برای یاد دادن مهارتهای زندگی به مردم ایران، از همین دوران طلایی استفاده کنند . جوانان ما هیچ چیز بلد نیستند . از آقای فانی سوال میکنم : چند جوان را می شناسید که بدانند، شیوه ی صحیح سخن گفتن و سخن شنیدن چگونه است ؟ بجای فرستادن آنها به اردوهای .... ،ترا بخدا به آنها زندگی را یاد بدهید ! خودشان همه ی تخصصها را مثل برق و باد یاد می گیرند .
معلم شیطون 21 سال سابقه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
0
1
تا زمانی که درآمد معلمان به حد متوسط جامعه و یا مثل کارمندان شرکت نفت، بانک، قوه قضائیه، نمایندگان مجلس، مدیران کل، قضات، و یا حتی بقال سر کوچه نباشد هیچ موفقیتی در آموزش و پرورش صورت نمیگیرد، هرکس که وزیر بشود تا مشکل معیشتی معلمان را حل نکند هیچ توفیقی نخواهد داشت.
تا افراد تصمیم گیر مانند دولت و مجلس و دست اندرکاران مشکل معلمان را حل نکنند روز به روز مشکلات فرزندانشان بیشتر خواهد شد.
پاسخ ها
امید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
داداش هیچی نگو که هین حقوق بخور نمیر رو هم از دست میدی، مگه نشنیدی که یکی از مسولین محترم گفته بود که حقوق معلمان در تابستان حرام است!!!
یه معلم زجر کشیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
0
لطفا فکری هم برای ارتقا سطح تحصیلات معلمین بکنید با هزار بدبختی درس خوندم کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی قبول شدم حتی حاضرنیستند مرخصی بدون حقوق بهم بدن که برم درس بخونم همه چیز به سلایق مدیران برمیگرده به یکی یه جوری کلاس میدن که بره دانشگاه ازاد درس بخونه به یکی هم مثل من مرخصی بدون حقوق هم نمیدن خدایا شکرت .تا اعتراض هم میکنی میگن حرام درس خوندن شما یکی نیست بگه مدیری که سه روز تو هفته مدرسه نیست حقوقشم میگیره حق مدیریتش رو هم میگیره اون حلاله پولش اونوقت درس خوندن من با مرخصی بدون حقوق حرومه!!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها