بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
این اقدام ایالات متحده نه برای کمک به ملت ایران و برداشتن گام اعتماد ساز برای ایجاد اعتماد، بلکه صرفا اقدام نمایشی است و اهداف زیر را دنبال می کند. . .
تدبیر24 : گوگل و اپل برخی محدودیت های اعمال شده بر ارسال فن آوری به ایران را از میان برمی دارد
این حرکت پیرو تصمیم ایالات متحده برای لغو تحریم ها در مورد برخی فن آوری های شخصی ارتباطی صورت می گیرد.
این اقدام ایالات متحده در حالی صورت می گیرد که تاکنون هیچکدام از تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران حذف نشده و تحریم های صنعت خودرو همین یک ماه پیش و همزمان با شکل گیری دولت تدبیر و امید اجرا شد.


به گزارش بنظر می رسد این اقدام ایالات متحده نه برای کمک به ملت ایران و برداشتن گام اعتماد ساز برای ایجاد اعتماد، بلکه صرفا اقدام نمایشی است و اهداف زیر را دنبال می کند.

1- هدف دولت آمریکا از این اقدام که تحریم های مربوط به فن آوری های شخصی است، بیش از آن که کمک به ملت و مردم ایران باشد وسیله ای برای جاسوسی از کاربران خود در ایران است.
امروز ایالات متحده هزینه گزافی برای جاسوسی و کسب اطلاعات از ایران می پردازد و آزاد کردن فن آوری های ارتباطی از طریق گوگل و اپل هدفی بلند مدت و منفعت طلبانه برای ایالات متحده دنبال می کند.
2- آمریکا با این اقدام سعی دارد وانمود کند که به دنبال مذاکره با ایران و در حال اعتماد سازی است و در ادامه این رفع تحریم در حال صدور پیغامی به جهان است که ایالات متحده در حال تلاش برای مشکلات خود با ایران است و حالا این ایران است که باید گام بعدی را بردارد.

3- آمریکا همانگونه که همواره نشان داده اعتقادی به مذاکره برد-برد با ایران ندارد، بلکه این اقدامات همانگونه که در بالا آمده بیشتر اقدامات نمایشی و تبلیغاتی است و آمریکا قصد دارد تا با این اقدامات توپ را به زمین ایران بیاندازد

گوگل به سازندگان آندروید گفته که می توانند کار ارائه اپلیکیشن های آزاد را در ایران را آغاز کنند، این در حالی است که اپل ، ایران را از جمع کشورهایی که فروش محصولاتش به آنها ممنوع بوده ، خارج کرده است.
گوگل در پستی که روز دوشنبه در گوگل پلاس منتشر شده اعلام کرده :"سازندگان گرامی، از همین امروز می توانند برنامه های رایگان خود را در ایران در دسترس همگان قرار دهند ،"

به نظر می رسد این حرکت به تصمیم ایالات متحده در ماه مه مرتبط باشد که به موجب آن تحریم صادرات انواع دستگاه های مصرف کننده ارتباطی ، نرم افزار و خدمات از جمله گوشی های تلفن همراه به ایران لغو شد.
صادرات این تجهیزات به ایران از دهۀ 1990 به اینطرف مسدود شده بود، اما پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن در این کشور، ایالات متحده آمریکا به این نتیجه رسید که مجوز جدید این کشور مردم ایران را قدرتمند خواهد کرد، چرا که دولت ایران تلاش های خود به منظور محدود کردن امکان دسترسی مردم به اطلاعات را روز به روز شدت بیشتری می بخشد.

با این حال، صادرات تجهیزات به دولت ایران یا به هر فرد یا نهادی که در فهرست اتباع ویژه قرار گرفته، همچنان ممنوع است (فن آوری هائی که تحت پوشش این مجوز جدید از شمول تحریم ها خارج شده شامل خدمات مبتنی بر هزینه، نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز برای ارتباطات شخصی در اینترنت است، که پیام های فوری، ایمیل، چت، شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها، مرور وب و وبلاگ نویسی را در بر می گیرد.

محصولات، نرم افزارها و خدماتی هم که صدور آنها به ایران در حال حاضر مجاز است ، شامل گوشی های تلفن همراه، دستیاران دیجیتال شخصی، تلفن های ماهواره ای، کامپیوتر، تجهیزات شبکG مصرف کننده، نرم افزارهای ضد ردیابی، ابزارهای ضد سانسور، شبکه های خصوصی مجازی، ابزار پروکسی و آی پی های ارسال صدا IP و ابزارهای چت تصویری است.



گوگل روز دوشنبه گفت که این گزینۀ توزیع جدید در حال حاضر فقط در مورد برنامه های رایگان در دسترس توسعه دهندگان قرار دارد و در مورد برنامه های هزینه دار و یا برنامه های کاربردی که با استفاده از نرم افزارهای صدور صورت حساب کار می کنند این دسترسی هنوز مقدور نیست.

بنیاد جدید امریکا در واشنگتن، دی سی اعلام کرده که این مجوز جدید عمومی ، معاملات مالی مربوط به محصولات تحت پوشش خود را بلامانع می داند، این حرکت گوگل امکان دسترسی به تعدادی از ابزارهای مهم را برای ایرانیان فراهم می کند، ابزارها و تجهیزاتی که فعالان برای محافظت از خود در قبال نظارت های حکومتی از آنها استفاده می کنند، اما توسعه دهندگان هنوز هم باید خودشان تصمیم بگیرند که آیا می خواهند برنامه های خود در اختیار ایرانی ها قرار دهند یا خیر.
اپل، رقیب گوگل نیز ظاهرا با استناد به مجوز جدید ماه مه امریکا، ایران را از فهرست کشورهای ممنوع برای ارسال محصولات خود مانند آی فون، آی پد و مک و نرم افزارهای مرتبط حذف کرده است.
فهرست اکنون شامل کوبا، سوریه، کره شمالی و سودان است. یک کاربر از جامعه پشتیبانی اپل، سوال کرده که چگونه می تواند با اپل تماس بگیرد و فروشگاهی برای عرضۀ محصولات اپل در این کشور تاسیس کند.اما این دو شرکت هنوز پاسخی به این درخواست نداده اند.
برچسب ها: تدبیر24 ، گوگل ، اپل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها