بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۶۷۹۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
روزنامه کیهان در اقدامی عجیب خبری بازی ایران و آرژانتین منتشر نکرد
مسئولان این روزنامه که تیم خود را تیمی حرفه ای از روزنامه نگاران ارزشی می دانند اما معلوم نیست چطور به ذهن سردبیر یا مدیر مسئول حرفه ای این روزنامه نرسیده که...

تدبیر24 : شنبه شب ، تیم ملی فوتبال کشورمان بازی مهیجی از خود در برابر آرژانتین به نمایش گذاشت ، بازی که گرچه در دقیقه 91 با گل لیونل مسی با پیروزی یک بر صفر آرژانتین به اتمام رسید اما توانایی های فوتبالی ایران را در مقابل کشوری چون آرژانتین به نمایش گذاشت و طبیعی بود که صبح روز بعد این بازی و حواشی آن به تیتر یک روزنامه های کشور بدل شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی تدبیر24 ، قریب به 70 میلیون ایرانی بازی دو تیم ایران و آرژانتین را به شکل زنده از تلویزیون تماشا کردند و علاوه بر آن بسیاری از چهره ها و کارشناسان ورزشی جهان نیز به آن پرداختند، بدون شک بازی ایران و آرژانتین مهم ترین خبر جهان در عصر روز شنبه و صبح یکشنبه بود و همانطور که قابل پیش بینی بود اغلب روزنامه های صبح خبر و عکس اصلی خود را به بررسی این موضوع اختصاص دادند. علاوه بر آن بسیاری از رسانه های خارجی نیز به درج یادداشت و گزارشی از این بازی پرداخته و به ستایش بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پرداختند.

در میان روزنامه های یک شنبه ،تمامی روزنامه های ورزشی در تمام صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص دادند. روزنامه اعتماد نیز نیم تای صفحه یک خود را به بازی ایران و آرژانتین اختصاص داد و تیتر روز غرور، ساعت حسرت را برای گزارش خود از این بازی انتخاب کرد و روزنامه ابتکار نیز در حرکتی مشابه تیتر خیلی حیف شد را برای گزارش خود از بازی انتخاب کرد.

روزنامه آرمان امروز تیتر آفرین مارا سربلند کردید را برای عکس یک صفحه اول خود انتخاب کرد و شرق نیز با اختصاص عکس اول صفحه اول خود برای این بازی تیتر ناداوری را انتخاب کرد. روزنامه های اطلاعات ، آفتاب یزد ، مردمسالاری ، ایران ، جام جم ، همشهری ، وطن امروز ، جوان ، خراسان ، فرهیختگان ، شهروند ، قدس و ... نیز از بازی روز گذشته به عنوان مهم ترین خبر خود یاد کرده و فضای مناسبی را در صفحه اول خود به آن اختصاص دادند و با تیترهای چون آرژانتین مُرد تا برد ، داور؛ شکارچی یوز‌های ایرانی، جهان به احترام فوتبال ایران ایستاد ، شکار ناجوانمردانه یوزپلنگ‌ها، مسی و داور ، آرژانتین + داور 1 ؛ ایران صفر ، مصاف جانانه یوزهای ایرانی مقابل غول فوتبال جهان و ... را برای گزارش های خود انتخاب کردند.

در این بین روزنامه هایی چون ، کیهان ، سیاست روز ، افکار ، رسالت و ... نیز این موضوع را در روزنامه روز یکشنبه منتشر نکرده و کم ترین اشاره ای به آن نداشتند. که البته با توجه به مشکلات موجود در صفحه بندی روزنامه ها و محدودیت زمان برای ارسال فایل به چاپخانه و ... می توان تا حدی آن را از روزنامه هایی چون سیاست روز ، رسالت ، افکار و ... قابل قبول دانست اما کیهان روزنامه ای که اقدامش را از دو منظر نمی توان قابل توجیه دانست. نخست اینکه مسئولان این روزنامه تیم خود را تیمی حرفه ای از روزنامه نگاران ارزشی می دانند و معلوم نیست که چطور به ذهن سردبیر یا مدیر مسئول حرفه ای این روزنامه نرسیده که در آن شب مهم کمی دیرتر روزنامه را به چاپخانه بفرستد تا بتواند مهم ترین رویداد ورزشی کشور در ده های اخیر را پوشش خبری دهد.

و دوم اینکه کیهان دائما خود را روزنامه های مردمی می داند که حرف مردم را منتشر می کند ، حال باید از مسئولان این روزنامه پرسید مگر مردم نسبت به این بازی بی تفاوت بودند که این روزنامه حتی به اندازه یک خط در صفحه های میانی خود نیز به پوشش این بازی نپرداخت؟

کیهان در این روز ترجیح داد در تیتر یک خود برای گروهک تروریستی داعش خط و نشان بکشد و تیترهایی چون قرار گرفتن مذاکرات ایران و 1+5 در بن بست ،بوسه السیسی بر پیشانی ملک عبدالله ، رای مردم و بازی فتنه گران و ... را در صفحه اول خود جای دهد.

بهتر است کیهان و تیم تحریریه و مدیر مسئول محترم آن که این روزها یادداشتی چند سطری در وبلاگ عضو گروهک منافقین را نیز از نظر جا نمی اندازند ، به مهم ترین رویداد فوتبالی کشور نیز نیم نگاهی می انداختند و برای یک شماره هم که شده همراه با مردم از آنچه که برای مردم مهم است خبر منتشر می کردند. جمله سازی با فتنه و اتهام زنی به این و آن که کار هر روز کیهان است کاش فوتبال که روز یکشنبه تیتر روزنامه های چپ و راست را با هم یکی کرد، کمی هم روی کیهان تاثیر می گذاشت و کیهانیان کمی مردم داری تمرین می کردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
26
11
خوب که چی ؟
دوست نداشته این خبر رو کار بکنه
مثل شماها که از کرسنت و جونیور و ... خبری کار نمی کنید
علی از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
6
22
سلام
کیهان دقیقا به این دلیل که توهم داره همزمانی اتفاقهایی که در عراق می افته با جام جهانی توطعه کشورهایی امریکا و... از قصد این کارو کرده ولی نفهمیده که از اونطرف بوم افتاده و دهن کجی به مردم کرده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
شما هم که از خودمونی بیسوات جان
توطئه درسته عزیزم
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
6
22
تخصص کیهان در جاسوس شناسی و رونمایی از هم جنس بازان است؛ وگر نه روزش شب نمی شود.
(بر گرفته از نامه ی فرزند شهید مطهری به کیهان)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
11
12
با از پوزش از ادبیاتم ...

اما گردانندگان تدبیر 24 بسیار بسیار ... تشریف دارید

می پرسید چرا؟

چونکه هر عقل سلیمی که حداقل آشنایی با حوزه چاپ و مطبوعات داشته باشد می فهمد که روزنامه های کشور قبل از ساعت 7 عصر مطالب خود را جهت چاپ می فرستند و بازی ایران و آرژانتین در ساعت یک ربع مانده به یازده شب به اتمام رسید و زمانی برای انعکاس آن در روزنامه وجود نداشته

حال آنکه سایر روزنامه ها خبر را چاپ کرده اند نشان می دهد که نامبردگان صفحاتشان را با تاخیر چندساعته برای چاپ فرستاده اند اما این دلیل نمی شود که سایرین نیز همین رویه را در پیش گیرند

ضمن اینکه خبر بازی فوتبال ایران و آرژانتین در روز 2 تیر در این روزنامه به چاپ رسیده

تاسف بابت گردانندگان بی تدبیر 24!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
تدبیر و عقل سلیم؟!
...میگی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
حداقل میشد که اشاره کنه که در فلان تاریخ یک بازی حساس خواهد بود و شروع کنه به حمایت!!
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
5
2
سلام. من. اصلا از کیهان خوشم نمیاد اما آخه شماها مثلا با زیر فشار گذاشتن روزنامه ها میخواهید چی رو ثابت کنید
پس کی میخواهید یاد بگیرید هرچی رو دوست دارید بخوانید و همانطور که شما خوانندگان آزادی در خواندن دارید مطبوعات نی. باید آزادی در تحریر کردن دارند
بابا عالم محضر خداست یاد بگیرید آزادی دادن و آزادی داشتن حق مسلم همه همه همه بوده هست و خواهد بود
در محضر خدا خجالت بکشید اینقدر زور نگید
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
5
1
بی تدبیر جان باز توهم زدی
بهانه بهتر برای گیر دادن به کیهان پیدا نکردی همچین آب و تاب دادی فکر کردم که چی شده
کیهان اگه جام جهانی رو فراموش می کنه شما اینهمه خطای دولت اعتدال رو ندید میگیری .توهم
آزاداندیش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
1
0
من نمیخوام کار کیهان رو رد یا تایید کنم، ولی اگر بخواهیم از فتنه ها و مرض های شما و زیر پا گذاشتن تعهدهای رسانه ای و ملی شما به اصطلاح تدبیریا بگیم .... نمیدونم چی بگم، ناراحتم.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها